آریا جوان
برندگان بخش‌های مستقل ونیز مشخص شدند؛ دو جایزه برای فیلم «لذت» سودابه مرتضایی
شنبه 17 شهريور 1397 - 19:55:29
آریا جوان -

فیلم «لذت» ساخته سودابه مرتضایی که به نمایندگی از سینمای اتریش در جشنواره ونیز حضور داشت؛ دو جایزه بخش "روزهای ونیز" این رویداد سینمایی را به خود اختصاص داد.
به گزارش ایسنا، هفتادوپنجمین جشنواره فیلم ونیز که امشب با برگزاری مراسم اختتامیه به کار خود پایان می‌دهد، فهرست برندگان بخش‌های مستقل هفته منتقدین، روزهای ونیز و همچنین برندگان هیات داوران فیپرشی را اعلام کرد.
در بخش روزهای ونیز که از روی بخش دو هفته کارگردانان جشنواره کن مدل‌برداری شده و امسال در مجموع میزبان 11 فیلم بود، فیلم «لذت» به کارگردانی سودابه مرتضایی سینماگر ایرانی که به نمایندگی از سینمای اتریش در جشنواره حضور داشت دو جایزه لِیبل سینمای اروپا و جایزه «Hearst» را به خود اختصاص داد.
جایزه اصلی این بخش نیز به «عشق واقعی» ساخته «کلر برگر» از فرانسه اعطاء شد و «به خاطر بسپار» به کارگردانی «والریو میلی» از ایتالیا نیز جایزه مخاطبان را دریافت کرد.
اما در بخش هفته‌ منتقدین ونیز، فیلم سوری «در حال ضبط» به کارگردانی «سعید البطال» و «غیاث ایوب» جایزه مخاطبان را کسب کردند و جایزه کلوپ فیلم ورونا نیز به «حیوانات بلوند» ساخته «ماکسیم ماترای» و «الکسیا والتر» رسید.
هیات داوران انجمن بین‌المللی منتقدین (فیپرشی) نیز بهترین های هفتادوپنجمین جشنواره فیلم ونیز را انتخاب کردند و جایزه بهترین فیلم بخش رقابتی اصلی جشنواره را به «غروب آفتاب» ساخته «لازلو نمس» فیلمساز برنده اسکار مجارستانی اعطاء کردند و «در حال ضبط» به کارگردانی «سعید البطال» و «غیاث ایوب» از سوریه نیز جایزه بهترین فیلم از نگاه هیات داوران فیپرشی در سایر بخش‌های جشنواره را به خود اختصاص داد.
هفتادوپنجمین دوره جشنواره فیلم ونیز که از تاریخ 29 اوت (7 شهریور) با حضور «گیرمو دل تورو» فیلمساز مشهور مکزیکی در راس هیات داوران بخش رقابتی آغاز شده است، امشب 8 سپتامبر ( 17 شهریور) با برگزاری مراسم اختتامیه و اعلام برندگان به کار خود پایان می‌دهد.


http://www.javanannews.ir/fa/News/65053/برندگان-بخش‌های-مستقل-ونیز-مشخص-شدند؛-دو-جایزه-برای-فیلم-«لذت»-سودابه-مرتضایی
بستن   چاپ