آریا جوان
محمدیان: رویکرد وزارت ورزش، توسعهٔ دیپلماسی ورزشی در جهان است
يکشنبه 18 شهريور 1397 - 17:28:36
آریا جوان - معاون توسعهٔ ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان گفت: رویکرد وزارت ورزش وجوانان، توسعه و تعمیق دیپلماسی ورزشی از طریق حضور مدیران ورزشی کشور در مجامع جهانی است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان و به نقل از خبرگزاری ایرنا، فریبا محمدیان در جلسه ای با حضور ورزشکاران جهرم افزود: حضور فرهیختگان در بخش کلان ورزش در عرصهٔ بین‌المللی ضروری است.
وی ادامه داد: در کنار رویکردهایی نظیر توسعهٔ ورزش فردی، ورزش خانواده ‌محور و ورزش محله‌ محور، رویکرد وزارت ورزش و جوانان، حضور ایران در عرصه‌های مدیریت بین‌المللی با استفاده از توان و دانش فرهیختگان ورزشکار است.
محمدیان اضافه کرد:در برنامه‌های وزارت ورزش و جوانان تمام سالن‌ها و اماکن ورزشی شهرها و روستاها به سمتی می‌رود که زنان و مردان بتوانند به درستی از آن برای ایجاد تفریح سالم استفاده کنند.
وی با اشاره به سیاست‌های کلی وزارت ورزش در توسعه‌ی ورزش بانوان، بیان کرد: یک بُعد توسعهٔ ورزش بانوان، ورزش به شکل فردی است، یعنی اینکه تک‌ تک افراد در زندگی فردی خود به این نتیجه برسند که روزانه حداقل 30 دقیقه ورزش را در برنامه داشته باشند.
وی با اشاره به توسعهٔ خوب اماکن ورزشی در استان فارس گفت: توسعهٔ این اماکن در شهرها و روستاهای کشور ضرورتی انکارناپذیر است و باید به سمتی برویم تا همه اعم از مردان و زنان در شهرها و روستاها، با استفاده از اماکن ورزشی به تفریحات سالم و مفرح بپردازند.
معاون توسعهٔ امور ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان دربارهٔ نقش پررنگ بانوان در بازی‌های 2018 اندونزی بیان کرد: اینکه دختران ما در بازی‌های آسیایی تا آخرین لحظات جنگیدند و وفادار بودند، باعث افتخار و غرور ماست.
وی همچنین نقش بانوان ورزشکار استان فارس را در بازی‌های آسیایی ارزنده و مثبت‌ دانست.
وی با اشاره به سخنان امام خمینی (ره) و فرمایش های رهبر معظم انقلاب درباره‌ٔ ورزش بانوان، تلاش بانوان ایرانی برای حفظ هویت و عظمت کشورمان در مجامع بین‌المللی را ستود و افزود: از همهٔ بانوان ورزشکاری که با حجاب و متانت خود در عرصه‌ های بین‌المللی پشتوانهٔ هویت و عزت ورزش جمهوری اسلامی ایرانند، قدردانی می‌کنیم.
وی با اشاره به برگزاری مراسم تجلیل از بانوی جهرمی، دکتر مریم کوشکی اولین زن ایرانی مسلمان عضو هیات رئیسه انجمن بین المللی ورزش زنان جهان، افزود: برگزاری چنین مراسمی نشانه بلوغ اجتماعی مدیران استان فارس و شهرستان جهرم است.
معاون توسعه امور ورزش بانوان وزیر ورزش و جوانان با اشاره به افتخارآفرینی بانوان ورزشکار در عرصه‌های بین‌المللی افزود: این اتفاق از آن جهت بیش از پیش خوشحال‌ کننده است که امروز می‌بینیم از شهرستان فرهیخته ‌پرور جهرم یک بانوی ورزشکار و در عین حال دانشگاهی، مسیر حرفه‌ای را با انگیزه‌ای خاص در حوزهٔ مدیریت، طی کرده است.

http://www.javanannews.ir/fa/News/65240/محمدیان--رویکرد-وزارت-ورزش،-توسعهٔ-دیپلماسی-ورزشی-در-جهان-است
بستن   چاپ