آریا جوان
زهرا کیانی دارنده نخستین مدال نقره در تاریخ ورزش تالوی بانوان در رقابت‌های آسیایی جاکارتا
حاصل اعتماد مسوولان به ووشو، مدالهایی بود که در بازی های 2018 جاکارتا به دست آمد
چهارشنبه 21 شهريور 1397 - 17:56:12
آریا جوان - عضو تیم ملی ووشو و دارنده مدال نقره بازی های آسیایی جاکارتا در تالو با بیان اینکه در این رشته ورزش ی پتانسیلهای خیلی خوبی داریم که شانس کسب نتیجه هم دارند اظهارداشت : حاصل اعتماد مسوولان مدالهایی بود که در بازی های 2018 جاکارتا به دست آمد .

به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان زهرا کیانی با اشاره به تمرینات فشرده ای که هر روز در 2 نوبت صبح و عصر به مدت 2 ساعت و نیم زیر نظر مربی چینی داشتند بیان کرد: در یک ماه اردویی که داشتیم مربی چینی پایه‌ها را با ما کار کرد و بعد آن چهار ماهی که آمد نیازی نبود دوباره سراغ پایه‌ها برود و به همین خاطر روند کار خیلی سریعتر پیش رفت و فشارتمرینات آنقدر زیاد بود که گاهی سر تمرین گریه میکردیم.
او ادامه داد: من در دو فرم شرکت کردم که مجموع این دو یک مدال حساب می‌شود و من در مجموع امتیاز 19٫41 کسب کردم و در جایگاه دوم قرار گرفتم، رقیب چینی من با امتیاز 19٫42 توانست جایگاه اول را کسب کند و رقیب ویتنامی که دفعه پیش مدال طلا کسب کرده بود با رقابت بسیار نزدیک با امتیاز 19٫4 جایگاه سوم را کسب کرد.
دارنده نخستین مدال نقره در تاریخ ورزش تالوی بانوان در رقابت‌های آسیایی جاکارتا در خصوص وضعیت تالوی ایران گفت: ما تالوکاران خیلی خوبی داریم که شانس کسب نتیجه نقش عمده ای دارد که کسب نتیبجه توسط بازیکنان از لحاظ روانی و روحی باید آمادگی داشته باشند.
کیانی ضمن قدردانی از توجه ویژه دولت تدبیر و امید و وزارت ورزش و جوانان به ورزش بانوان افزود: در این دوره یک نگاه ویژه به تالو صورت گرفت وتوانستیم سه بازیکن به مسابقات اعزام کنیم. با توجه به اینکه اردوی برونمرزی نداشتیم ولی ما سه نفر تالوکار یک ماه اردوی غیر رسمی و جداگانه قبل از اردوی رسمی‌مان داشتیم.
بانوی تالو کار با اشاره به علایق تحصیلی و مشکلات پیش آمده در این زمینه بیان کرد: از بچگی عاشق این بودم یکی از زیرمجموعه‌های رشته تجربی را بخوانم، مثلا فیزیوتراپی و داروسازی، اما به دلیل گذراندن زمان زیاد در اردوها وقت خواندن و تست زدن نداشتم. و اگر بخواهم به نتیجه مطلوب تحصیلی برسم قطعا باید ورزش خیلی کمرنگ شود و دیگر نمیتوانم ورزش م را در سطح قهرمانی انجام دهم.
وی از مسابقات جهانی چین در سال آینده خبر داد و گفت: دوست دارم تا المپیکی شدن این رشته فعالیتم را ادامه دهم اما اگر بخواهم در کنکور رشتهای که دوست دارم قبول شوم باید روزی 12 ساعت برای درس وقت بگذارم و واقعا اینگونه نمیتوانم. خیلی خوب بود اگر امکان دادن یک سهمیه وجود داشت که بتوانم این رشته را حتی در دانشگاه آزاد دنبال کنم و در حال حاضر دغدغه من درسم است.
او در آخر از رئیس فدراسیون به خاطر تدارکات خیلی خوب و اردوهای خیلی منظم و با تداوم و آوردن مربی بسیار خوب، نائب رئیس فدراسیون که از لحاظ روحی و روانی خیلی کمک کردند و پدر و مادرش که استرس ها و درگیری های زیادی را پشت سر گذاشتند قدردانی کرد.

http://www.javanannews.ir/fa/News/66678/حاصل-اعتماد-مسوولان-به-ووشو،-مدالهایی-بود-که-در-بازی-های-2018-جاکارتا-به-دست-آمد
بستن   چاپ