آریا جوان
به همت معاونت اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش:
جلسه کارگروه تنظیم بازار در کیش تشکیل شد
چهارشنبه 21 شهريور 1397 - 18:04:53
آریا جوان - کارگروه تنظیم بازار با هدف نظارت بر کیفیت، کمیت و نرخ عرضه کالاهای مصرفی با حضور معاون اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش تشکیل جلسه داد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، با هدف کنترل قیمت ها و نظارت بر نرخ عرضه کالاها، کار گروه تنظیم بازار به همت معاونت اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش و با حضور محمدرضا سعیدی معاون اقتصادی، علی امیدی مدیر بازرگانی معاونت اقتصادی، صادق جلالی مدیر توسعه تجارت، محمد پازوکی مدیر اجتماعی معاونت فرهنگی سازمان، نماینده نیروی انتظامی، نمایندگان ادارات حقوقی و بازرسی سازمان و جمعی از نمایندگان صنوف پذیرایی و تامین کننده ارزاق عمومی، کالاهای مصرفی و پروتئینی برگزار شد.
در این کارگروه ضمن بررسی آخرین وضعیت قیمت و تامین کالاهای مصرفی به ویژه مایحتاج اصلی خانواده ها در خصوص کیفیت و کمیت کالاهای مصرفی و نرخ عرضه این اجناس بحث و تبادل نظر شد.
همچنین رفع مشکلات ترخیص کالاهای مصرفی که از کشورهای اطراف و سرزمین اصلی وارد کیش می شوند از موارد مورد بررسی در این کارگروه بود.
محمدرضا سعیدی در این نشست با بیان اینکه در فضای جدید کشور بر اساس تغییر قیمت ارز شاهد افزایش قیمت ها در بازار هستیم گفت: بر این اساس مقرر شد برگزاری کارگروه تنظیم بازار موکول به ایام نوروز نشود و این کارگروه با هدف نظارت دقیق بر قیمت ها و میزان عرضه و تقاضای کالاهای مصرفی به صورت مستمر با حضور فعالان این حوزه در کیش برگزار شود.
معاون اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش همچنین ضمن شنیدن مشکلات تامین کنندگان کالا در خصوص بررسی و رفع این موضوعات به مدیران مربوطه دستور پیگیری داد.
محمد رضا سعیدی تاکید کرد: با نظارت های جدی بر بازار کالاهای مصرفی تلاش می شود ضمن تامین کالاهای مورد نیاز شهروندان بر اساس میزان تقاضا و نیاز شهروندان و گردشگران کیش، نرخ عرضه کالاها نیز بر اساس ضوابط باشد.
وی در پایان با اشاره به فعالیت سامانه 124 مدیریت بازرگانی معاونت اقتصادی سازمان برای دریافت گزارش های مردمی، شکایات و انتقادات در خصوص گرانفروشی گفت: شهروندان می توانند هرگونه گرانفروشی و احتکار کالا را از طریق این شماره گزارش کنند. ناظران سازمان منطقه آزاد کیش هم ضمن نظارت مستمر بر نرخ گذاری ها و الزام نصب اتیکت قیمت بر روی کالاها با هرگونه گران فروشی و احتکار کالا برخورد قاطع و قانونی می کنند.

http://www.javanannews.ir/fa/News/66743/جلسه-کارگروه-تنظیم-بازار-در-کیش-تشکیل-شد
بستن   چاپ