آریا جوان
نگراني هاي يک پدر براي دخترش
6 راهنمايي مفيد يک پدر به دخترش
يکشنبه 29 مرداد 1396 - 11:09:35 AM
ايران ويج - موفقيت
جوانان نيوز - انسان در مسير رشد از افراد بسياري اثر مي‌پذيرد و تحت تأثير ديده‌ها و شنيده‌هاي بسياري است. همه آنهايي که اطراف او هستند و به نحوي در او اثر دارند مدل و الگوي او محسوب مي شوند. اما پدر از همه آنها مهمتر و مؤثرتر است و اين اهميت و تأثير تا سنين جواني همچنان ادامه دارد.



6 راهنمايي مفيد يک پدر به دخترش:
نکاتي مهمي که يک پدر ميتواند به دخترش بگويد
پدر و دختر

مليوت بگون، مشاور،نويسنده و سخنران، نگراني هاي خود را به عنوان يک پدر به زيبايي در قالب نوشته زير عنوان کرده است:
در حال انجام برنامه ريزي براي شرکت در جشن فارغ التحصيلي دخترم بودم، که با خود فکر کردم بهتر است براي ورود او به مرحلي بعدي زندگي توصيه ارزشمندي را در اختيار او قرار دهم. دوست داشتم تا راهکارهايي را به او ارائه دهم تا بر تمام مشکلات احتمالي پيشرو غلبه کند، اما از دانش و آگاهي کافي براي انجام اين کار برخوردار نبودم. دوست داشتم به عنوان يک پدر از او در برابر تمام شکست ها محافظت کنم و او را در دستيابي به موفقيت هاي بزرگ کمک کنم. اما مي دانستم که شکست پلي براي پيروزيست. بنابراين تصميم گرفتم تا تجربه هاي ارزشمند زندگي خود را در قالب 6 درس مهم به او تقديم کنم:
توصيه اول يک پدر به دخترش :
سعي کنيد در زندگي خود به دنبال يافتن يک مربي دلسوز باشيد که شما را در دستيابي به اهدافتان کمک کند. با او ارتباط برقرار کرده و از او بخواهيد تا شما را هدايت کند. سعي کنيد جايگاه شغلي افراد را تنها ملاک انتخاب آن ها قرار ندهيد. بهترين معلمان هميشه بهترين هدايت کنندگان هم نمي شوند. بايد کسي را انتخاب کنيد که دلسوزانه شما را زير بال و پر خود گرفته و از شما حمايت کند. بهترين هديه يک مربي خوب به شما ارائه بازخوردهاي سازنده در جهت اصلاح رفتارهاي نادرست است.
توصيه دوم يک پدر به دخترش :
زگهواره تا گور دانش بجوي. سعي کنيد با افراد فرهيخته معاشرت کنيد تا شما هم ترغيب به کسب علم و دانش شويد. سعي کنيد فرد روشنفکري بوده و از افکار و عقايد ديگران هم استقبال کنيد. سعي کنيد براي انجام هر کاري دنبال يک راهکار مناسب باشيد. هميشه به دنبال کسب دانش باشيد. با مطالعه و سوال از ديگران ميزان دانش خود را افزايش دهيد.
توصيه سوم يک پدر به دخترش :
سعي کنيد به کاري که انجام مي دهيد علاقه داشته باشيد. بسياري از افراد سعي مي کنند تا موقعيت هاي شغلي عالي را بدست آورند و بعد در خود ايجاد علاقه کنند. هر کاري داراي جنبه هاي مختلفي است که ممکن است به آنها علاقه داشته و يا از آنها متنفر باشيد. اما شما سعي کنيد که به کار خود علاقه داشته باشيد و روي ابعادي از کار تمرکز کنيد که باعث ايجاد اشتقياق و علاقه در وجود شما براي اختصاص زمان بيشتر براي انجام آن مي شوند. صرف زمان براي يافتن کار ايده آل، به نوعي اتلاف زمان محسوب مي شود. سعي کنيد تا از فرصت هاي شغلي موجود گزينه اي را که با روحيات و علايق شما سازگاري بيشتري دارد را انتخاب کنيد.
توصيه چهارم يک پدر به دخترش :
به کيفيت کار خود و تاثيري که روي روند پيشرفت سازمان مي گذاريد کنيد. مطمئن شويد که اهداف و چشم اندازهاي شرکت را به درستي درک کرده ايد و تمام تلاش خود را در جهت کمک به دستيابي به آن اهداف مي کنيد. سعي کنيد تا کار خود را به بهترين نحو ممکن انجام دهيد. امکان اشتباه وجود دارد؛ اما سعي کنيد هرگز به خاطر تنبلي و عدم تلاش کافي مرتکب اشتباه نشويد.
توصيه پنجم يک پدر به دخترش :
با خود صادق باشيد. ارزش هايي که براي شما مهم هستند را تعيين کنيد و براي دستيابي به آنها هرگز دست از تلاش نکشيد و آنها را به خاطر هيچ کسي زير پا نگذاريد. به گونه اي رفتار کنيد که ديگران هم به آن ها احترام بگذارند. به استعداد و توانايي هاي خود اعتماد کنيد.
توصيه ششم يک پدر به دخترش :
مهمتر از همه اينکه يک شريک زندگي خوب براي خود پيدا کنيد. براي خود يک خانواده تشکيل دهيد و هميشه به ياد داشته باشيد که کار تنها يک وسيله براي دستيابي به اهداف است. خارج از محيط کار زندگي براي خود تشکيل دهيد که هر روز بعد از کار مشتقاق رفتن به خانه شويد. کار جداي از زندگي نيست، بلکه بخشي از آن است. بنابراين به طور کامل از زندگي خود لذت ببريد.



http://www.javanannews.ir/fa/News/6889/6-راهنمايي-مفيد-يک-پدر-به-دخترش
بستن   چاپ