آریا جوان
رسايي حق دارد از توافق ژنو عصباني باشد/ اينها فکر مي کنند خودشان انقلابي و بقيه اهل فتنه و سازشکار هستند
دوشنبه 4 آذر 1392 - 3:12:37 PM
آريا
صادق زيباکلام،تحليلگر مسائل سياسي در گفتگو با خبرنگار سياسي خبرگزاري آريا با اشاره به سخنان روز گذشته حميد رسايي مبني بر ضرورت به تصويب رسانده شدن توافقنامه ژنو در مجلس گفت:بنده مايلم از آقاي رسايي بپرسم وقتي سياست هاي احمدي نژاد در رابطه با1+5باعث شد پرونده هسته اي ايران از شوراي حکام وين به شوراي امنيت برود ايشان گفتند کهاين تصميمات آقاي احمدي نژاد اول بايد به تصويب مجلس برسد ؟
وي افزود:به نظر مي رسد آقاي رسايي و دوستانش يک قاعده و قانون نانوشته اي دارند که هرچيزي حسب ميل و توافقشان است نيازي به مصوبه مجلس ندارد اما هر چه خلاف ميلشان است حتما بايد در مجلس به تصويب برسد.
زيباکلام گفت:متاسفانه بخشي از اصولگرايان قانون اساسي را تغيير داده اند به اينکه آيا موضوع مخالف ميل ما هست يا نه .
 استاد دانشگاه تهران گفت:بنده اگر تندروها درخصوص اصل موضوع توافق ژنو  بر خلاف اين موضع گيري مي کردند متعجب و شگفت انگيز مي شدم  چراکه اصلا موضوع مفاد توافق ژنو  مطرح نيست که ما متعهد شديم که در شش ماه آينده چه کنيم يا غربي چه تعهدي داده اند.
وي تاکيد کرد:اگر غربي ها در اين مذاکرات کره زمين را به نام ملت ايران سند مي زدند بازهم يقيين بدانيد تندروها مخالفت مي کردند زيرا مخالفت اينها اساسا ارتباطي با مفاد ژنو ندارد.
زيبکلام گفت:باتوجه به اتفاقي که در ژنو افتاد بنده به آقاي رسايي و دوستانشان حق مي دهم برآشفته شوند .درواقع براساس نگاه ائديولوژيکي و جهان بيني که تندروها به نظام و انقلاب جمهوري اسلامي دارند اساسا در ژنو ترک بزرگ پيدا کرد.نگاه اينها اين است که يک جهاد و نبرد قهرمانانه تاريخي بين جمهوري اسلامي ايران به نمايندگي از تمام ملل آزاده و مستقل دنيا با استکباراز 22بهمن57 به اين طرف آغاز شده است آقاي رسايي و دوستانشان به جز اين به چيز ديگري فکر نمي کنند و افراد موافق با اين تفکر را انقلابي ناميده اند و غير از اين را جز اصحاب فتنه و ليبرال سازشکار مي دانند.
وي اظهار داشت:اتفاق مهم ژنو اين بوده است که نماينده ايران با نماينده استکبار يعني جان کري دست دادند و پاي يک سندي را امضا کرده اند بنابراين بنده به تندروها حق مي دهم برآشفته و دچار غضب شوند زيرا اتفاق ژنو آغاز مصالحه و همکاري بين ايران و غرب شد لذا طبيعي است برخي با مشکل فکري و ائديولوژيکي شدند .
اين استاد دانشگاه تصريح کرد:از آنجايي که اين توافق شش ماهه براي اولين بار اتفاق افتاده است اما چون خط بطلان به باور برخي کشيده  باعث عصبانيت آنها شده است اين مخالفت ها در حالي است که حتي مقام معظم رهبري رويداد ژنو را به دولت تبريک گفتند.

http://www.javanannews.ir/fa/News/713/رسايي-حق-دارد-از-توافق-ژنو-عصباني-باشد--اينها-فکر-مي-کنند-خودشان-انقلابي-و-بقيه-اهل-فتنه-و-سازشکار-هستند
بستن   چاپ