آریا جوان
محمدرضا داورزنی در گفت و گوی اختصاصی با پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان :
فدراسیون های ورزشی در برابر قانون منع بکارگیری بازنشستگان مقاومتی نخواهند کرد/ از تجارب ارزنده روسای فدراسیون های ورزشی استفاده خواهد شد
شنبه 14 مهر 1397 - 17:05:20
آریا جوان - معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان تاکید کرد : در مقوله قانون منع بکارگیری بازنشستگان اصلا بحث دولت و وزارت ورزش و جوانان مطرح نیست آنچه اهمیت دارد روح قانون است و قطعا باید اجرا شود و در فداسیون های ورزشی هم بدون هیچ مقاومتی با توجه به فرصت شصت روزه محقق خواهد شد و از همه مهمتر در زمینه فدراسیون های ورزشی تحقق این قانون دخالت دولت محسوب نمی شود چرا که دولت هم مجری قوانین است و اصلا در اساسنامه های فدراسیون های ورزشی هم قوانین داخلی کشورها دیده شده است .

به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان ؛ محمدرضا داورزنی معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان پس از بهبودی امروز شنبه 14 مهرماه مصادف با روز تهران در محل کارش حاضر شد و دقایقی نیز پیرامون مسائل مختلف با پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان گفت و گو کرد که در ادامه مشروح این گفت و گو را می خوانید.
خوشحالیم که سلامتی خود را بازیافتید ؛بفرمایید چه اتفاقی افتاد. متاسفانه اینجور مواقع حواشی و شایعات هم زیاد می شود.
حوالی ساعت چهار صبح روز دوشنبه با احساس سردرد شدید و تهوع از خواب بیدار شدم تا حدودی مقاومت و سپس خوددرمانی کردم و بعد از نماز صبح هم با بهبودی نسبی یک ساعتی را دراز کشیدم و سپس به محل کار آمدم و در جلسه ای با حضور مسئولین نیروی انتظامی شرکت کردم اما حوالی ساعت یازده صبح دوباره احساس کسالت کردم و طی تماسی که با بیمارستان داشتم سریعا به آنجا مراجعه کردم و پس از آزمایشات و عکس های دقیق مشخص شد که خونریزی در مویرگ های مغزی من اتفاق افتاده به همین دلیل دکتر تشخیص داد که به بخش آی سی یو منتقل شوم و در این بخش هم 48 ساعت تحت نظر بودم و خدا را شکر بهبودی حاصل شد اما پزشکان توصیه اکید دارند که از فشارکار شدید و استرس دوری کنم و با مراقبت ویژه ای از فشار خون و دیابت بیش از قبل مراقب سلامتی ام باشم.
به هر حال از همه دوستان و همکاران و دعای خیر مردم تشکر می کنم . خوشحالم که بار دیگر توفیق خدمت پیدا کردم .
بازی پرسپولیس را هم از دست ندادید ؛حتما برد نماینده ایران در دوحه حال شما را هم خوب کرد؟
واقعا همینطور بود .بازی پرسپولیس – السد را وقتی دیدم که از آی سی یو به بخش منتقل شده بودم . واقعیت این است که هیجانات مثبت بر خلاف هیجان منفی به بهبود حال انسان کمک می کند . واقعا از اینکه یک تیم ایرانی مردم را خوشحال کرد انرژی مثبت گرفتم و لذت بخش بود.
اما بپردازیم به قانون منع به کارگیری بازنشستگان و موضع وزارت ورزش و جوانان درباره قانونی که ابلاغ شده و بازتاب های متفاوتی هم داشته است.
بحث دولت و وزارت ورزش و جوانان نیست . قانون قانون است و قطعا باید اجرا شود و همه فدراسیون های ورزشی هم در برابر قانون یکسان هستند و دولت هم فرصت 60 روزه داده و از طرفی تصمیم دولت هم نیست چه بسا دولت هم خیلی خوشحال نباشد چرا که بسیاری از نیروهای با تجربه خود را از دست می دهد اما باید از این دیدگاه بنگریم که اجرای این قانون فرصت مناسبی به جوانان است که آینده سازان کشور هستند . از طرفی دولت در این قانون دخالتی ندارد و اجرا خواهد کرد . وقتی هم قانونی اعلام می شود دیگر در قالب قوانین عمومی کشور است و برای یک رشته و یا فدراسیون خاص نیست بنابراین وقتی یک دستگاهی در قانون شمولیت پیدا می کند نمی توان اعمال سلیقه شخصی شود بنابراین همه باید قانون را اجرا کنند و وزارت ورزش و جوانان هم ملزم به اجرای قانون است.
پس مواردی که در ارتباط با مجامع جهانی فدراسیون ها مطرح می شود که اجرای قانون را در فدراسیون ها متوقف کند ؛مطرح نیست؟
نهادهای بین المللی در ورزش هم جایگاه خاص خودشان را دارند وقتی هم که در اساسنامه فدراسیون های ورزشی قوانین داخلی دیده شده است برای دستگاه نظارتی هم ملاک عمل قوانین داخلی است و این موضوع برای همه دستگاه های اجرایی وجود دارد و از این لحاظ هم مشکلی نیست و دوستان ما در فدراسیون ها تمکین می کنند و با تعاملی که بین وزارت ورزش و جوانان ،کمیته ملی المپیک و فدراسیونها وجود دارد به مشکلی در این زمینه برخورد نخواهیم کرد.
اما همچنان حرف و حدیث ها در رسانه ها از جانب روسای فدراسیون ها وجود دارد،دلیلش چیست ؟
بله ما می توانیم نسبت به قوانین اظهار نظر کنیم اما این موضوع با عدم اجرای قانون کاملا تفاوت دارد . اصولا نمی توانیم دربرابر قانون تمکین نکنیم همه افراد مجازند نظر خودشان را مطرح کنند اما فصل الخطاب مراجع رسمی قانون است . آنچه که مسلم است احترام به قانون باعث قوام کشور می شود .
از طرفی وقتی هدف اصلی منافع ملی است ملزم به اجرای قانون هستیم و در این بخش هم وزارت ورزش و جوانان ملزم به رعایت قانون و اجرای آن است و مطمئن باشید که در فدراسیون های ورزشی هم اجرا خواهد شد .
برگزاری مجامع که منجر به انتخابات رییس فدراسیون می شود با اجرای این قانون چطور تفسیر می شود؟
آنچه اهمیت دارد فرآیند برگزاری مجامع انتخابات فدراسیون ها بصورت کاملا دموکراتیک و منطبق با قوانین فدراسیون های جهانی برگزار می شود و اعضای مجمع هم تعیین کننده سرنوشت یک فدراسیون هستند .
در این فرآیند قانونی ثبت نام هست ،تایید صلاحیت و شرایط احراز و سپس برگزاری انتخابات. آنچه مسلم است بر اساس قوانین عمومی کشور الان یکی از شرایط احراز این است که بازنشسته نمی تواند رییس فدراسیون باشد بنابراین هیچ مشکلی وجود ندارد و با استعفای رییس بازنشسته به رییس مجمع سرپرست جدید معرفی می شود و سپس فرآیند مجدد برگزاری انتخابات ظرف سه ماه مشخص می شود و این اعضای مجمع هستند که تشخیص می دهند چه افرادی می توانند بهترین گزینه برای هدایت یک فدراسیون باشند.
جانشین پروری قطعا می تواند در این مواقع به سود ورزش باشد ؛در این زمینه چه اتفاقی می افتد؟
آنچه مسلم است در انتخاب روسای فدراسیون ها اعضای مجمع تصمیم گیرنده هستند اما از حق نگذریم جوانان ی هم که به عنوان رییس فدراسیون طی یکسال گذشته انتخاب شدند موفق ظاهر شدند . واقعیت دیگر هم آن است که جوان های ورزش کار ،قهرمان و تحصیلکرده زیادی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا همچنین اعضای هیات علمی داریم که می توانند مدیران شایسته ای باشند .
البته قهرمانان هم نباید انتظار داشته باشند بلافاصله پس از طی دوران ورزشی خود وارد عرصه مدیریت شوند یا بعد از تحصیلات دانشگاهی وارد عرصه مدیریت کلان شوند .اما این فرصت را باید به جوانان بدهیم که در عرصه های مختلف در بدنه فدراسیون قرار گیرند تا بتوانند با تجربه لازم در عین جوانی مدیر شایسته ای شوند .
خاطرم هست ما هم در سن 27-28 سالگی مدیریت را آغاز کردیم اما چون در صف عملیاتی حضور داشتیم توانستیم رده های مختلف را طی کنیم و امیدوارم این اتفاق در نسل جدید هم رخ دهد.
الان تعداد روسای بازنشسته فدراسیون های ورزشی مشخص شدند؟
یکی دو نفر از روسا که نامشان در لیست بازنشسته ها قرار دارد اعلام کرده اند که بازنشسته نیستند و در این زمینه مدارک و مستندات خود را ارائه خواهند داد . ولی آنچه مسلم است کلیه روسای فدراسیون هایی که حکم بازنشستگی دریافت کردند شامل این قانون هستند.
در قانون قبلی استثنائاتی وجود داشت که جانبازان می توانستند در انتخابات شرکت کنند اما الان قانون همه چیز را مشخص کرده است .
در انتخابات فدراسیون های ورزشی چه افرادی حق شرکت دارند؟
همه کسانی که در حوزه های مدیریت کار کرده اند و تجربه دارند می توانند خودشان را در معرض آرای مجمع قرار دهند و در این زمینه محدودیتی وجود ندارد
وزارت ورزش و جوانان به راحتی با روسای فدراسیون های ورزشی قطع همکاری می کند؟
آنچه مسلم است در زمینه اجرای قانون هیچ مشکلی وجود ندارد ولی این بدان معنی نیست حالا که انها نمی توانند رییس فدراسیون باقی بمانند تجربه گرانبهای مدیریتی آنها را کنار بگذاریم . علی رضا رحیمی ،محمد درخشان،مصطفی کریمی،بهرام شفیع،سردار صبور، غلامرضا امینی و ضیایی دوستانی هستند که تجربه بالایی دارند و در هیات رییسه فدراسیون ها می توانند نقش خوبی ایفا کنند و از فکر و تجربه آنها برای پیشرفت ورزش کشور استفاده شود.

http://www.javanannews.ir/fa/News/72637/فدراسیون-های--ورزشی--در-برابر-قانون-منع-بکارگیری-بازنشستگان-مقاومتی-نخواهند-کرد---از-تجارب-ارزنده-روسای-فدراسیون-های--ورزشی--استفاده-خواهد-شد
بستن   چاپ