آریا جوان
در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان کردستان
تندگویان: وظیفه اول ما ایجاد اشتغال برای جوانان است
يکشنبه 15 مهر 1397 - 18:05:43
آریا جوان - ظهر امروز چهارمین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان کردستان با حضور استاندار این استان و معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در سنندج برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان در این جلسه که با حضور نمایندگان دستگاه های مختلف استان کردستان برگزار شد محمدمهدی تندگویان ضمن ابراز خرسندی از اولین سفرش به این استان گفت: در یک سال گذشته که در وزارت ورزش و جوانان مشغول خدمت هستم به 19 استان سفر کردم چرا که موضوع جوانان یک دغدغه ملی است و نیاز به دیدار آنان از نزدیک دارد تا برای شناسایی و رفع مشکلات آنها بتوانیم گام های جدی برداریم.
معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با اشاره به اهمیت ستادهای ساماندهی استان ها گفت: بی توجهی نهادهای استانی به این موضوع آسیب های جدی را در حوزه جوان در پی خواهد داشت. قبلا در هر شهر شاید یک یا دو نفر با مواد مخدر و طلاق درگیر بودند اما امروز این خطرات در کمین خانه های همه ماست. لذا اگر ما ستادهای ساماندهی امور جوانان را جدی نگیریم در عمل به گسترش این معضلات کمک کرده ایم.
تندگویان سپس به جمعیت جوان استان کردستان اشاره کرد و افزود: میزان اعتبارات تخصیص یافته از طرف وزارت ورزش و جوانان به استان ها به مشارکت های مدنی جوانان بستگی دارد. هدایت جوان ها به سمت تشکل گرایی کمک می کند که ما آنها را بیشتر زیر چتر حمایتی خود بگیریم. حتی تفاهم نامه ای با ستاد کل نیروهای مسلح امضا کردیم تا جوانان فعال بتوانند 6 ماه از خدمت سربازی خود را در تشکل های خود بگذرانند. به همین نسبت در سایر موارد هم از طرح های مختلف استقبال کرده و اعتبار می دهیم.
وی افزود: وظیفه و اولویت اول ما بدون شک اشتغال است. تا شغل نباشد جوان هیچ چیز ندارد و سایر حوزه ها مثل فعالیت های فرهنگی و سیاسی در اولویت های بعدی است. مورد بعدی که روی آن تمرکز کرده ایم دوره های آموزشی پیش از ازدواج است که بسیار به کاهش آمار طلاق کمک می کند و در این خصوص با همکاری خود استان ها بعضی موارد را اجباری کردیم.
تندگویان در ادامه به مصوبات مفید ستادهای ساماندهی در بعضی استان ها در حوزه ازدواج اشاره کرد و گفت: مثلا در چهارمحال و بختیاری با توافق بین چند نهاد دوره آموزش پیش از ازدواج را اجباری کردیم و اگر جوانان این دوره را نگذرانند ازدواجشان ثبت نمی شود. بسیاری از طلاق ها در همان سال اول بعد از ازدواج رخ می دهد و این آموزش ها در کاهش آمار طلاق بسیار موثر است. یا در استان قم زوجینی که برای طلاق مراجعه می کنند تا مراحل مشاوره را نگذرانند طلاقشان ثبت نمی شود. و جالب است آمار نشان می دهد 25 درصد از مراجعین بعد از این مشاوره ها از طلاق منصرف شده اند.
تندگویان در پایان گفت: در طول سال حداقل ده جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان برای هر استان لازم است که این چهارمین جلسه امسال در کردستان است. مطلوب است نمایندگان تمام دستگاه ها در جلسات مذکور با مدیریت شخص استاندار حاضر باشند تا با هم افزایی انرژی ها را هدر ندهیم و جزیره ای عمل نکنیم و از مشکلات جوان ها بکاهیم.
در این نشست همچنین امید محدث مدیر کل دفتر هماهنگی و نظارت بر امور جوانان ، امیرحسین آل اسحاق مدیر کل طرح های ملی و فراگیر، سکینه سیف جمالی سرپرست دفتر نظارت و برنامه ریزی امور جوانان و سجاد سالک مدیر کل مشارکت های اجتماعی وزارت ورزش و جوانان به ارائه آمار و گزارش های استان در حوزه جوانان پرداختند و مطالبات حضار را بررسی کردند.
لازم به ذکر است پس از پایان این نشست مهندس تندگویان و تیم همراهش در نشست صمیمی با دبیران سازمان های مردم نهاد استان کردستان در محل استانداری شرکت کردند و به دغدغه های آنان گوش فرا دادند.

http://www.javanannews.ir/fa/News/72730/تندگویان--وظیفه-اول-ما-ایجاد-اشتغال-برای--جوانان--است
بستن   چاپ