آریا جوان
دیدار وزرای ورزش و جوانان ایران و اندونزی در حاشیه بازی های پاراآسیایی 2018
دکتر سلطانی فر: با همان توجهی که به ورزش مردان داریم به ورزش بانوان پرداخته ایم / امام نهروانی: امیدوارم بتوانیم از تجربیات ایران در حوزه ورزش و جوانان بهره برداری کنیم
دوشنبه 16 مهر 1397 - 16:12:38
آریا جوان - وزیر ورزش و جوانان کشورمان عصر امروز به وقت جاکارتا، با وزیر ورزش و جوانان اندونزی در محل وزارتخانه این کشور دیدار و در خصوص نحوه همکاری های مشترک میان تهران و جاکارتا به بحث و تبادل نظر پرداختند.

به گزارش خبرنگار اعزامی پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان ، دکتر مسعود سلطانی فر که به کشور اندونزی سفر کرده است، عصر امروز با «امام نهروانی» وزیر ورزش و جوانان اندونزی دیدار و گفت و گو کرد.
دکتر سلطانی فر در این نشست ضمن تبریک به دولت و مردم کشور اندونزی به خاطر برگزاری بازی های آسیایی و پاراآسیایی اظهار داشت: پذیرایی بیش از یازده هزار ورزش کار کار ساده ای نیست.
وی در ادامه با مورد توجه قرار دادن روابط نزدیک ایران و اندونزی در بخش های تجاری، سیاسی ،فرهنگی ، اقتصادی و ورزشی ادامه داد: با توجه به اشتراکات فرهنگی دو کشور، می توان زمینه ارتباطات بیشتر را فراهم کرد.
وزیر ورزش و جوانان در بخش دیگری از سخنانش به نتایج کاروان ورزشی ایران در بازی های آسیایی 2018 اشاره کرد و با مطلوب خواندن نتایج، گفت: ورزش کاران ما تمام تلاش خود را خواهند کرد تا در المپیک توکیو نتایج بهتری کسب کنند.
وی همچنین پتانسیل های ورزشی ایران در رشته های مختلف ورزشی را مورد توجه قرارداد و اظهار داشت: ایران در رشته هایی مثل تکواندو، ووشو، والیبال، مشتی، وزنه برداری در دنیا جزو قدرت های جهان است و ما آمادگی داریم تا در این رشته ها تبادل تجربه کنیم .
دکتر سلطانی فر اضافه کرد: با توجه به نزدیکی المپیک 2020 به میزبانی توکیو ، هر دو‌ کشور می توانند با گسترش همکاری ها ،از ظرفیت یکدیگر در بخش های مربیان، داوران، امکانات ورزشی با هدف توسعه ورزش قهرمانی بهره مند شوند.
وی در ادامه به امضای سند همکاری های ورزشی دو‌ کشور که در ایران سه سال پیش به امضا رسیده است اشاره و بر اجرای مفاد آن تاکید کرد.
وزیر ورزش و جوانان در بخش دیگری از سخنانش برنامه های توسعه ای وزارت ورزش و جوانان در حوزه ورزش بانوان را مورد توجه قرارداد و از بانوانی که توانسته بودند در المپیک، و مسابقات جهانی و آسیایی کسب افتخار کنند، یاد کرد.
او ‌گفت : با توجه به ملاحظات دینی و فرهنگی که در ایران داریم، با همان توجهی که به ورزش مردان داریم به ورزش بانوان نیز پرداخته ایم که حاصل این توجه، کسب مدال های زنان ایران ی در عرصه های مختلف ورزشی است که افتخارات بزرگی برای کشور محسوب می شود تا جایی که ظهر امروز ساره جوانمردی در رقابت‌ با حریفان مرد نیز توانست مدال طلا کسب کند.
دکتر سلطانی فر همچنین گزارشی از فعالیت‌های وزارتخانه در حوزه جوانان ارائه کرد و با اشاره به فعالیتهای گسترده ی سازمانهای مردم نهاد، پیشنهاد کرد، تشکل های جوانان اندونزی به ایران اعزام شوند تا در این حوزه هم تبادل صورت گیرد.
در این دیدار همچنین امام نهروانی وزیر ورزش و جوانان اندونزی نیز ضمن قدردانی از دکتر سلطانی فر به خاطر پذیرفتن دعوت وی گفت: بسیار خوشحالم که ایران در بازی های آسیایی به نتایج خوبی دست پیدا کرد.
وی در ادامه از ورزش ایران به عنوان ورزشی توسعه یافته نام برد و اظهار امیدواری کرد که کشورش بتواند از تجربیات ایران در حوزه ورزش و جوانان بهره برداری کند .
وزیر ورزش و جوانان اندونزی همچنین آمادگی کشورش برای برپایی اردوهای مشترک آموزشی و آماده سازی تیم ایران در رشته بدمینتون اعلام کرد.

http://www.javanannews.ir/fa/News/72841/دکتر-سلطانی-فر---با-همان-توجهی-که-به--ورزش--مردان-داریم-به--ورزش--بانوان-پرداخته-ایم---امام-نهروانی--امیدوارم-بتوانیم-از-تجربیات--ایران--در-حوزه--ورزش--و--جوانان--بهره-برداری-کنیم
بستن   چاپ