آریا جوان
در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان سقز
محمدمهدی تندگویان: در 6 ماه اول امسال نزدیک به 600 هزار وام ازدواج پرداخت شده است
دوشنبه 16 مهر 1397 - 16:12:42
آریا جوان - چهارمین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان سقز صبح امروز با حضور کامیل کریمی فرماندار این شهر، حامد جولایی مدیر کل ورزش و جوانان کردستان و محمدمهدی تندگویان معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، مهندس تندگویان در این جلسه نگاه وزارت ورزش و جوانان به کردستان را ویژه عنوان کرد و گفت: نسبت به سال گذشته اعتبارات کردستان در حوزه جوانان را دو برابر کردیم و اعتقاد داریم جوانان این استان و شهرستان پتانسیل بالایی برای حرکت رو به جلو دارند. اگر جوانان کردستان نبودند این استان در طول 8 سال جنگ تحمیلی از بین می رفت.
معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان ادامه داد: جلسات ستاد ساماندهی باید عملیاتی و دارای خروجی مشخص باشد تا هر نهادی بداند وظیفه اش چیست. اولویت اول همه ما ایجاد اشتغال برای جوانان است و در همین راستا باید مشکلات را بررسی و گزارش مناسب جهت وضع قوانین مناسب و حمایتی به نهاد بالادستی ارائه دهیم.
وی افزود: جوانان ما بعضا پس از اتمام تحصیل اطلاعات کافی برای ورود به بازار کار ندارند. ما حمایت کامل از تمام استان ها برای تشکل گرایی داریم اما با هماهنگی های درون استانی میشود هزینه های ایجاد تشکل در بعضی مناطق محروم و روستاها را کاهش داد یا حتی رایگان کرد چون همین هزینه های کم حتی برای عده ای سنگین است.
تندگویان تاکید کرد: تا یک ماه آینده با تایید وزارت کشور تمام تشکل های سراسر کشور دارای شناسه می شوند که کمک زیادی برای برون سپاری کارها و همکاری با بخش خصوصی می کند. باید فرهنگ ثبت تشکل در کشور جا بیفتد چون مشخصا این همه جوان بعد از اتمام تحصیل نمی توانند جذب بدنه دولت شوند.
معاون وزیر ورزش و جوانان با اشاره به عملکرد درخشان دولت در پرداخت وام ازدواج گفت: از سال های گذشته حدود 1 میلیون و دویست هزار نفر در صف وام ازدواج بودند که به همه آنها وام پرداخت شد. در 6 ماه اول امسال هم از 700 هزار نفری که در نوبت وام ازدواج هستند به بیش از 570 هزار نفر وام 15 میلیون تومانی ازدواج پرداخت شد. اگر دستگاهی در پرداخت وام ازدواج کوتاهی یا کارشکنی می کند انتظار داریم گزارش آن به ما داده شود تا اقدام لازم را انجام دهیم.
تندگویان در پایان گفت: برای ساخت خانه جوان سقز حدود 700 میلیون اعتبار در نظر گرفته شده که با پیگیری مدیر کل استان کار آن انجام می شود. از همه خواهش می کنم مساله جوانان را با جدیت دنبال کنند و ما هم بر اساس طرح های اجرایی و گزارش های شما اعتبارات لازم را برای این شهر و استان در نظر خواهیم گرفت.

http://www.javanannews.ir/fa/News/72842/محمدمهدی-تندگویان--در-6-ماه-اول-امسال-نزدیک-به-600-هزار-وام-ازدواج-پرداخت-شده-است
بستن   چاپ