آریا جوان
گفتگوی اختصاصی پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان با فرمانده یگان ویژه تهران بزرگ؛
سردار مطهری زاده: تماشاگران مهمان ما هستند / همکاری تماشاگران با پلیس بهترین خاطره را رقم می زند
سه شنبه 17 مهر 1397 - 16:07:34
آریا جوان - فرمانده یگان ویژه تهران بزرگ معتقد است تماشاگران فوتبال مهمان آنها هستند و یگان ویژه هم با درک آنها تلاش می کند در امنیت کامل و بدون دغدغه، بازی فوتبال برای تماشاگران سپری شود . سردار مطهری زاده بهترین خاطرات خود در ورزشگاه آزادی را همراهی تماشاگران در برگزاری رویدادهای ورزشی دانست و از تماشاگران ایرانی به عنوان بهترین تماشاگران دنیا نام برد.

سردار مطهری زاده در گفت و گو با پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، از رشته فوتبال به عنوان یک رشته مهیج و پرطرفدار نام برد که در ایران هم بوِیژه وقتی یک سوی میدان حریف آسیایی باشد یا بازی های شهرآورد برگزار شود دارای حساسی زیادی خواهد بود.
فرمانده یگان ویژه تهران بزرگ با بیان اینکه از جامعه مخاطب خود آگاهی داریم تصریح کرد: از جامعه آماری کسانی که برای تماشای فوتبال وارد استادیوم می شوند اطلاع داریم و از لحاظ روحی – روانی همچنین شرایط سنی و انگیزه درونی آنها برای تماشای فوتبال هم مطلعیم بر همین اساس طوری برنامه ریزی می کنیم و به نیروهای خود آموزش می دهیم که این جوان هایی که بسیاری از آنها هم که به استادیوم می آیند زیر سن بلوغ هستند و شاید به مسایل امنیتی و پلیسی هم چندان آشنا نباشند ،احساس کنند که پلیس در کنار آنها به عنوان یک دوست و همراه قرار دارد و با اطمینان خاطر بازی را در کمال آرامش و با امنیتی که ایجاد شده تماشا کنند.
سردار مطهری زاده امنیت تماشاگران را که برای تماشای بازی ها به استادیوم می آیند مورد توجه قرار داد و و در عین حال تاکید کرد: نگاه یگان ویژه به تماشاگران به عنوان دوست،رفیق،همراه و همیار است و به نیروهای خود آموزش داده ایم که تماشاگران مهمان ما هستند و در این زمینه برای آنها برنامه های فرهنگی داریم بطوریکه در بازی های پرتماشاگر برنامه های نظیر مشاوره،پذیرایی در حد توان و ایستگاه های صلواتی اجرا می شود .
فرمانده یگان ویژه تهران بزرگ این اقدامات را با هدف رقم زدن خاطره خوب و خوش برای تماشاگران عنوان کرد و اظهار داشت:هدف ما این است که تماشاگران که ما را در کنار خود در سرما و گرما دیده اند و ما زودتر از آنها به استادیوم می آییم و دیرتر هم می رویم بدون هیچ دغدغه ای بازی را به نظاره بنشینند و با خاطره خوب بازگردند.
سردار مطهری زاده در پاسخ به سوالی در ارتباط با لحظات خوب و خاطره انگیز در ورزشگاه آزادی گفت: خاطرات زیادی از حضور در ورزشگاه آزادی داریم اما زمان هایی هست که وقتی به تماشاگران و لیدرها می گوییم با ما همکاری کنند و حتی بخشی از کار پلیس را انجام دهند و آنها نیز مشارکت خوبی دارند بطوریکه روی سکو در برطرف کردن تنش ها کمک می کنند و در کنار ما هستند و حتی اظهار تمایل می کنند که حاضرند یک روز قبل از مسابقه هم همکاری های لازم را داشته باشند که همه این همکاری ها و همدلی ها با پلیس خاطرات خوبی را برای ما رقم می زند.
فرمانده یگان ویژه تهران بزرگ در مهمترین توصیه به تماشاگران به ویژه در رویدادهای لیگ قهرمانان آسیا اظهار داشت: از تماشاگران انتظار داریم به حاشیه نپردازند به ویژه موقعی که با یک تیم عربی بازی داریم چرا که تبعات آن متوجه تیم محبوب و حتی کشور می شود . از طرفی برگزاری یک بازی با امنیت کامل بدون همکاری خود تماشاگران امکانپذیر نیست به همین دلیل وقتی به انها توصیه می کنیم نارنجک و یا اشیا تیز و برنده با خود به همراه نداشته باشند هدف اول به خاطر حفظ سلامتی و امنیت آنهاست.
سردار مطهری زاده ادامه داد: تماشاگران نباید اسیر اتفاقات مستطیل سبز و مسائل داوری شوند و در مواقع مختلف با پلیس همکاری کنند و پلیس را خادم خودشان بدانند و با دوری از هیجانات کاذب و منفی هیجان مثبت داشته باشند و فرهنگ ناب و اصیل ایرانی را به منصه ظهور برسانند.
فرمانده یگان ویژه تهران بزرگ رفتار تماشاگران ایرانی را منطبق با فرهنگ اصیل و ناب ایرانی دانست و اظهار داشت: رفتار تماشاگران در ایران قابل قیاس با دنیا نیست چرا که رفتار تماشاگران ایرانی برگرفته از منش و فرهنگ ایرانی است و قاعده و مقررات همچنین اخلاق را رعایت می کنند . در بازی هایی که در ایام ماه محرم برگزار شده ورزشگاه ازادی را به یک حسینیه تبدیل کرده و به عزاداری پرداخته و کوچکترین اقدامی که منافات با شان این ایام داشته باشد انجام نداده اند که همه اینها نشات گرفته ازفرهنگ اصیل ایرانی و اسلامی است .
سردار مطهری زاده از همکاری همه جانبه ارگان های مختلف در برگزاری مسابقات ورزشی به نیکی یاد کرد و خاطر نشان ساخت: در برگزاری رویدادهای مختلف ورشی مولفه های مختلفی تاثیرگذار است ،از وزارت ورزش و جوانان ،فدراسیون فوتبال ،سازمان لیگ ،حراست،صدا و سیما،باشگاه ها ،تماشاگران که اگر همه دست به دست هم ندهند کار به خوبی انجام نمی شود به همین دلیل همه ارگان ها اگر نقششان از پلیس در برگزاری مسابقات بیشتر نباشد کمتر نیست به همین دلیل از همه ارگان هایی که در برگزاری نقش دارند تشکر می کنم . واقعیت این است که هدف همه دستگاه های مرتبط همانا نظم و امنیت کامل است اما ممکن است در روش ها تفاوت داشته باشیم .

http://www.javanannews.ir/fa/News/72971/سردار-مطهری-زاده--تماشاگران-مهمان-ما-هستند---همکاری-تماشاگران-با-پلیس-بهترین-خاطره-را-رقم-می-زند
بستن   چاپ