آریا جوان
دبیر فدراسیون کاراته :
یک نفر اضافه هم به رقابت جهانی اسپانیا اعزام نمی‌کنیم
پنجشنبه 26 مهر 1397 - 12:04:54
آریا جوان - دبیر فدراسیون کاراته گفت: باتوجه به سیاست انقباضی که فدراسیون کاراته در پیش گرفته است در رقابت‌های جهانی اسپانیا حتی یک نفر هم اضافه اعزام نمی‌کنیم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان از خبرگزاری انا محسن آشوری درباره لیست اعزامی به رقابت‌های جهانی اسپانیا گفت: در اسپانیا کنگره سالیانه فدراسیون جهانی کاراته برگزار می‌شود که در خصوص المپیک توکیو جلساتی برگزار خواهد شد. بورانیان مسئول روابط بین‌الملل فدراسیون کاراته قرار بود در این اعزام با هزینه شخصی حضور داشته باشد که ما از تخصص او بهره‌مند شویم .
وی ادامه داد: البته بورانیان یک دختربچه سه‌ ساله دارد و با توجه به اینکه او نمی‌توانست فرزندش را تنها بگذارد از ما خواست که با هزینه شخصی‌ دخترش را هم همراه با خودش به این سفر بیاورد. باتوجه به اینکه حضور این دو نفر هیچ بار مالی برای فدراسیون نداشت و از طرفی ما می‌توانستیم از حضور بورانیان و تخصصی که دارد استفاده کنیم با این پیشنهاد موافقت کردیم اما متأسفانه او روز یکشنبه اعلام کرد که به دلیل اینکه سفر دیگری را هم پیش‌رو دارد و هزینه‌ها هم زیاد می‌شود از همین رو ‌نمی‌تواند ما را در این سفر همراهی کند که ما هم این موضوع را پذیرفتیم اما نمی‌دانم چرا رسانه‌ها این موضوع را ملاک قرار داده‌اند .
آشوری در پاسخ به اینکه فدراسیون قولی برای تأمین هزینه‌ها به آنها نداده بود، اظهار کرد: نه به‌ هیچ‌ عنوان. با توجه به شرایط مالی و تنگناهای اقتصادی و برنامه‌هایی که فدراسیون پیش‌رو دارد ما اصلاً نمی‌توانستیم قولی به آنها بدهیم. در حال حاضر ما رقابت‌های کاراته‌وان را پیش‌رو داریم که برای کسب سهمیه المپیک توکیو باید در همه این رقابت‌ها شرکت کنیم و تمامی این رقابت‌ها برای فدراسیون هزینه‌ دارد به همین خاطر اصلاً نمی‌توانستیم به آنها قول بدهیم که در این سفر به خرج فدراسیون ما را همراهی کنند. البته بوریانی هم‌ چنین درخواستی از ما نداشت .
دبیر فدراسیون کاراته در رابطه با حضور رشیدی به‌عنوان فیزیوتراپ گفت: زمانی که برای گرفتن دعوت‌نامه ما باید نفرات را ثبت‌نام کنیم یک سری عناوین برای افراد مشخص است و ما باید براساس آن عناوین افراد را اعزام کنیم. در واقع به این صورت نیست که ما براساس تخصص افراد بتوانیم آنها را ثبت‌نام کنیم. هر سمتی که به این رقابت‌ها اعزام می‌شوند یک سقف دارند و ما اجازه نداریم بیشتر از آن نفرات را ثبت‌نام کنیم به همین خاطر مجبور هستیم که براساس آن عناوینی که در فدراسیون جهانی کاراته ثبت‌شده نفرات را معرفی کنیم. به‌عنوان مثال سقف اعزام مربیان تنها چهار نفر است در صورتی‌که ما تعداد بیشتری مربی باید اعزام کنیم به همین خاطر تحت عنوان‌هایی که ثبت‌شده نفرات را ثبت‌نام می‌کنیم تا بتوانیم دعوت‌نامه را بگیریم .
وی تأکید کرد: به‌عنوان‌مثال محسن رشیدی به‌عنوان فیزیوتراپ معرفی‌شده است که در واقع سرمربی تیم ملی کاتا مردان است. اما ما به خاطر تنگناهایی که داشتیم و عناوینی که فدراسیون جهانی قرار داده بود ما او را به عنوان فیزیوتراپ دعوت کردیم. تعداد مربیانی که باید به همراه تیم‌هایشان به اسپانیا اعزام شوند زیاد است و با توجه به محدودیتی که در اعزام مربیان وجود داشت ما مجبور بودیم که این افراد را به‌عناوین‌ مختلف ثبت‌نام کنیم تا همراه تیم حضور داشته باشند .
دبیر فدراسیون کاراته در پاسخ به اینکه در مجموع چند نفر به اسپانیا اعزام می‌شوند، اظهار کرد: در حال حاضر تیمی که ما به اسپانیا اعزام می‌کنیم 30 نفر هستند درصورتی‌که قبلاً قرار بود 57 نفر همراه تیم به این رقابت‌ها اعزام شوند، اما باتوجه به تنگناهای مالی و شرایط اقتصادی نفرات را کاهش داده‌ایم. من به شما این اطمینان را می‌دهم که یک نفر اضافه هم به همراه تیم به اسپانیا اعزام نمی‌شود چراکه سیاستی که ما در فدراسیون به کار گرفته‌ایم انقباضی است، تا در شرایط فعلی با حداقل‌ها این اعزام صورت بگیرد. ما برای اعزام به اسپانیا برخی داوران و مربیان خود را کاهش داده‌ایم که بار مالی زیادی برای فدراسیون به وجود نیاید .
آشوری در پاسخ به اینکه ارز ثانویه در اختیار آنها می‌گیرد یا خیر، عنوان کرد: درخواست این موضوع را داده‌ایم و امیدواریم در این راه وزارت ورزش هم ما را همراهی کنند. در چنین شرایط اقتصادی نخستین بخشی که متضرر می‌شود فدراسیون کاراته است. ما در این فدراسیون مسئولیت داریم تا بار مالی را به دوش بکشیم و طبق تقویم ورزشی برنامه‌های خودمان را اجرا کنیم. خوب اجرا کردن این برنامه‌ها به مدیریت بودجه و هزینه برمی‌گردد که مسئولان باید آن را مدیریت کنند. در راستای این سیاست‌گذاری باید یک سیاست انقباضی را اجرا کنیم و از نفرات اضافی و یا کسانی که برای کسب تجربه به این مسابقه می‌آیند جلوگیری کنیم که این مسائل کاملاً از سوی فدراسیون مدیریت شده است .
وی در پایان گفت: ما در فدراسیون کاراته این آمادگی را داریم بلیت‌هایی را به نمایش بگذاریم و حتی عکس‌هایی هم که در اسپانیا گرفته می‌شود به‌خوبی نشان می‌دهد چه کسانی اعزام شده‌اند. من به شما این اطمینان را می‌دهم که یک نفر اضافی اعزام نخواهیم کنیم. ضمن اینکه حتی برخی نفرات حضورشان الزامی بود اما به‌خاطرِ شرایط مالی آنها را اعزام نکرده‌ایم .

http://www.javanannews.ir/fa/News/74653/یک-نفر-اضافه-هم-به-رقابت-جهانی-اسپانیا-اعزام-نمی‌کنیم
بستن   چاپ