آریا جوان
پیام دکتر مسعود سلطانی فر به مناسبت هفته تربیت بدنی
شنبه 28 مهر 1397 - 10:39:04
آریا جوان - وزیر ورزش و جوانان آغاز هفته تربیت بدنی را طی صدور پیامی تبریک گفت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان دکتر مسعود سلطانی فر به مناسبت هفته تربیت بدنی پیامی به شرح ذیل صادر کرد:
فرارسیدن هفته تربیت بدنی را در سال جاری ، که شعار "چهل سال ورزش ، چهل سال افتخار" در سرلوحه آن قرار گرفته است ، به تمامی رهروان راه ورزش و تندرستی ، مربیان ، ورزش کاران ، مدیران ورزش ی ، اهالی رسانه ، و معلمین ورزش تبریک عرض می نمایم .
این هفته ، یادآور این رهنمود حضرت امام خمینی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی است که " انسان باید در تمامی ابعاد وجودی اش ورزش کند" و تعالی واقعی انسان در گروی پرورش همزمان جسم و روان ، قوت و معنویت ، شجاعت و نجابت ، و در نهایت قهرمانی و پهلوانی است . هم چنان که مقام معظم رهبری نیز با تأکید بر این که " امر به ورزش ، امر به معروف هست " بر اهمیت و جایگاه والای ورزش در پیشبرد اهداف جامعه و سلامتی و نشاط مردم تأکید فرموده اند.
به راستی که پیام عاشورا را می توان در ایمان ، اخلاق ، شجاعت ، جوانمردی و از خود گذشتگی حضرت امام حسین (ع) و یارانش خلاصه کرد. ارزش هایی که آرمان پهلوانان راستین محسوب شده و نقطه آغازی در جهت فهم هر چه بهتر فرهنگ عاشورا محسوب می شود . بر این اساس نام گذاری روز اول هفته تربیت بدنی و ورزش ، به نام " ورزش ، اخلاق و فرهنگ عاشورایی " فرصتی ارزشمند برای ترویج ارزش ها و تأمل بیشتر در مورد اخلاق ، ایثار و از خود گذشتگی در جامعه ورزش و همچنین فرصتی برای تکریم و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر ورزش کار خواهد بود.
جه و تأکید بر موضوعاتی هم چون " خانواده و نشاط اجتماعی " ، " جوان ، تربیت و پویایی " ، " تندرستی ، مادران ، بانوان و دختران" ، "امید ، همدلی ، همزبانی " ، " آگاهی بخشی جامعه و سلامت شهروندان " و " ورزش ، روستا و طبیعت " در نامگذاری روزها و ایام هفته تربیت بدنی دلالت بر جامعیت ظرفیت ها و قابلیت های ورزش به عنوان پدیده ای فرهنگی و اجتماعی است که می تواند بر تمامی شئون جامعه تاثیری شگرف داشته باشد.
اهمیت موضوع ورزش همگانی و تاثیر آن بر نشاط عمومی و اجتماعی مردم و نقش بی بدیل آن در پیشگیری و کاهش بیماری ها و تضمین سلامت جامعه ، توجه به توسعه ورزش بانوان که ارمغان آن تندرستی نیمی از جمعیت کشور و تضمین سلامت نسل آینده جامعه همراه با طنین سرود پرافتخار جمهوری اسلامی ایران در میادین بین المللی ، تأکید بر تقویت و توسعه ورزش جانبازان و معلولین در جهت توان افزایی و تقویت اراده و ایجاد امید و همدلی در ورزش کاران جانباز و معلول جهت رسیدن به قله های افتخار در میادین پارآسیایی و پارالمپیکی ، و نهایتاً توجه به اهمیت تندرستی و فعالیت بدنی روستاییان و عشایر ایرانی به عنوان ذخائر گرانقدر فرهنگی و اقتصادی کشور و تقویت و ترویج بازی های سنتی و بومی و محلی بخشی از موضوعات مهمی است که در برنامه های این هفته مدنظر قرار گرفته است .
اینجانب ضمن تقدیر و تشکر از تمامی دست اندرکاران ورزش کشور ، از همکاران خود در وزارت ورزش و جوانان ، فدراسیون های ورزش ی و ادارات کل ورزش و جوانان استانها انتظار دارم هم چون گذشته و با تمام وجود در اجرای برنامه های بزرگداشت این هفته با مشارکت و حضور هر چه گسترده تر مردم در شهرها و روستاها با رویکرد ایجاد فضای امید ، نشاط ، شادابی و همبستگی اجتماعی اهتمام لازم را داشته باشند.

http://www.javanannews.ir/fa/News/75699/پیام-دکتر-مسعود-سلطانی-فر--به-مناسبت-هفته-تربیت-بدنی
بستن   چاپ