آریا جوان
اولین قطار هیبریدی دنیا در راه است
دوشنبه 30 مهر 1397 - 10:44:20
آریا جوان -

شرکت بمباردیر از ساخت اولین قطار هیبریدی دنیا در آلمان خبر داد. این شرکت نبود ریل‌های الکتریکی برون شهری را دلیل این اقدام خود معرفی کرده است.
به گزارش باشگاه خبرنگاران، اولین قطاربرقی با مسافر، توسط ورنر ون زیمنس در سال 1879 در یک نمایشگاه در برلین آزمایش شد. بعدها طراحان این قطار را توسعه دادند تا به نمونه‌های امروزی رسیدیم. قطارهایی که از قدرت الکتریسته برای جا‌به‌جایی استفاده می‌کنند بهترین جایگزین برای قطارهایی با سوخت فسیلی هستند. آن‌ها سریع، ایمن و پاک هستند.
استفاده از قطارهای برقی بهترین گزینه برای سالم ماندن هوا و سرعت بیشتر در حمل و نقل است. اکنون در کشورهای پیشرفته بیش از 60 درصد راه آهن برقی شده است. اما استفاده از این قطارها تا زمانی ممکن است که بتوان راه‌آهن الکتریکی ساخت. اما هستند مکان‌هایی که نمی‌شود این راه‌آهن ‌ها را به علت شرایط جوی در آن‌جا ایجاد کرد. به همین دلیل شرکت بمباردیر (Bombardier)، تولید کننده پیشرو قطار و هواپیما، از ساخت قطار هیبریدی خود به نام Talent 3 خبر داد. البته احتمالا با شنیدن واژه هیبریدی وسیله‌ای به ذهنتان آمد که با سوخت فسیلی و برق کار می‌کند اما این‌طور نیست. این شرکت قطاری را طراحی کرده است که هنگام استفاده مستقیم از نیروی برق، مقداری از آن را ذخیره کرده و در مسافت‌هایی که دسترسی به ریل‌‌های الکتریکی ندارد از انرژی ذخیره شده استفاده کند.

در آزمایش‌هایی که شرکت بمباردیر در کشور آلمان انجام داده است این قطار توانایی ذخیره برق برای طی مسافت 25 مایلی را دارد. درست است که این عدد مسافت زیادی نیست اما برای فاصله ای که در آن این آزمایش انجام شده است مناسب به نظر می‌رسد. البته این شرکت در حال توسعه دادن این طراحی است و قصد دارد مسافت 62 مایل را با استفاده از انرژی ذخیره شده طی کند. سال 2019، Talent 3 به مدت 12 ماه در راه آهن آلمان آزمایش خواهد شد.

http://www.javanannews.ir/fa/News/76129/اولین-قطار-هیبریدی-دنیا-در-راه-است
بستن   چاپ