آریا جوان
سعادتمند: درتلاش هستیم دومین زنگ طرح استعدادیابی را در بخش معلولان کشور به‌صدا‌در‌آوریم
سه شنبه 1 آبان 1397 - 14:09:12
آریا جوان - مدیرکل دفتر توسعه آموزش‌های پایه و استعدادیابی وزارت ورزش و جوانان از برگزاری پارا المپیاد استعدادهای برتر ورزشی برای اولین بار در سطح ورزش کشور خبرداد.


به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، احمد سعادت‌مند درخصوص پشتوانه‌سازی و تقویت تیمهای ملی فدراسیونهای ورزشی ناشنوایان، نابینایان و کم‌بینایان، جانبازان و معلولان، بیماری‌های خاص از برگزاری پارا-المپیاد استعدادهای برتر ورزشی برای اولین بار در سطح ورزش کشور خبرداد.
ا و گفت: برگزاری این پارا-المپیاد می‌تواند ظرفیت جدیدی به جامعه ورزش پارا معرفی‌کند و این برنامه‌ریزی می‌بایست با‌توجه‌به رکود جامعه هدف در بخش قهرمانی با یک استراتژی مشخص صورت‌پذیرد، و برای توسعه ورزش همگانی و قهرمانی باید از ظرفیت های جمعیت معلول حالِ‌حاضر کشور حداکثر بهره‌مندی را داشته‌باشیم .
مدیر کل دفتر توسعه آموزش های پایه و استعدادیابی وزارت ورزش و جوانان ادامه شد: به توانمند‌سازی و ارتقاء سلامت روان و لزوم بهره‌گیری از باقی‌مانده ظرفیت جسمی جامعه هدف اشاره‌کرد.
او افزود: آسیب های فراوانی از لحاظ روحی، معلولان جامعه ما را تهدید‌می‌کند که اگر بخواهیم از دید بازتوانی بدان بنگریم بایستی نهایت تلاش خود را مصروف عوامل محیطی‌ پرورشی نماییم، همچنین این نوع رقابت‌ها در سطح همسالان، باعث افزایش عوامل روحیه‌بخش به آنها خواهدشد و حقوق اجتماعی‌شان را ادا‌می‌نماید، که اجرای این روند خود یک وظیفه ملی است.
سعادتمند با اشاره به برگزاری پارا-المپیاد اظهارداشت: به‌زودی پس از اخذ موافقت دکتر سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان و دکتر داورزنی معاونت توسعه ورزش قهرمانی ازطریق تشکیل کارگروه و برگزاری جلسات تخصصی با فدراسیونهای ذیربط درخصوص نحوه اجرا و شرایط سنی آنها، اولین دوره پارا-المپیاد استعدادهای برتر ورزش کشور را برگزار می‌نماییم و اعتقاد داریم این قشر عزیز نیازمند توجه بیشتر است .
وی در خاتمه افزود: با برگزاری این پارا-المپیاد قطعاً اماکن ورزشی ما که مدت‌هاست با تلاش دولت تدبیر و امید به سَمت استاندارد‌سازی مناسب می‌رود و به‌صورتی تعبیه و احداث می شوند که جامعه معلولان بتوانند به سهولت از آن بهره‌مند شوند، شاهد حضور بهترین استعدادها در تیم‌های ملی و اهتزاز پرچم جمهوری اسلامی ایران در مسابقات جهانی و پاراآسیایی و پاراالمپیک ‌باشیم
لازم به ذکر است ، ستاد برگزاری المپیاد استعدادهای برتر ورزش کشور جهت اطلاع رسانی تشکیل شد و علاقمندان می توانند به آدرس http://msy.gov.ir/olympiad مراجعه کنند .

http://www.javanannews.ir/fa/News/77103/سعادتمند--درتلاش-هستیم-دومین-زنگ-طرح-استعدادیابی-را-در-بخش-معلولان-کشور-به‌صدا‌در‌آوریم
بستن   چاپ