آریا جوان
المپیاد درون مدرسه‌ای در 2000 آموزشگاه استان بوشهر آغاز شد
پنجشنبه 3 آبان 1397 - 12:56:55
آریا جوان - معاون تربیت بدنی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: پنجمین دوره المپیاد ورزشی درون مدرسه ای در 2 هزار آموزشگاه استان بوشهر آغاز شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان استان بوشهر؛معاون تربیت بدنی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: پنجمین دوره المپیاد ورزشی درون مدرسه ای در 2 هزار آموزشگاه استان بوشهر آغاز شد.
حسن قلندری ظهر امروز در آئین آغاز المپیاد درون مدرسه‌ای در آموزشگاه دخترانه ام‌البنین منطقه آب‌پخش دشتستان افزایش سطح آمادگی جسمانی دانش آموزان، ایجاد انگیزه و افزایش گرایش دانش آموزان به مدرسه را از اهداف این المپیاد دانست و اظهار داشت: هدف از برگزاری المپیاد ورزشی درون مدرسه‌ای و تربیت بدنی در مدارس ورزش قهرمانی نیست، بلکه فراتر از آن تربیت و پرورش روانی و اخلاقی دانش آموزان و آموزشهای لازم برای زندگی است. معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر شادابی و نشاط در بین دانش آموزان، تقویت هویت ملی و اسلامی، توسعه ورزش همگانی را از دیگر اهداف المپیاد ورزشی درون مدرسه‌ای دانست و افزود: برای رسیدن به ارتقای کیفیت درسی در مدرسه‌ها باید به سلامت جسمانی و تقویت روح نشاط و شادابی در بین دانش آموزان پرداخته شود.
قلندری، از برگزاری این المپیاد در 2 هزار مدرسه استان خبرداد و خاطر نشان کرد: در المپیاد ورزشی درون مدرسه‌ای 120هزار دانش آموز در مقاطع تحصیلی مختلف زیر پوشش قرار می‌گیرند.
رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه آب پخش نیز در این مراسم گفت: برگزاری برنامه‌های ورزشی به خصوص برنامه المپیاد ورزشی درون مدرسه‌ای سبب شادابی، نشاط، پویایی و سلامت دانش آموزان در تقویت مشارکت پذیری فعالیت جمعی و همبستگی در آنها می‌شود.
بخشدار آب پخش ضمن تجلیل و تقدیر از برگزار کنندگان این مراسم، بی تحرکی به سبب زندگی ماشینی در روزگار کنونی را عامل بیماریهای مختلف جسمی و روانی دانست.
علی مردانلو افزود: انجام برنامه‌های مختلف ورزشی در مدارس و جامعه از جمله این برنامه نوید بخش جدی گرفتن برنامه ورزشی و افزایش ساعت درس تربیت بدنی در مدارس و توجه نسبت به آن متضمن سلامت جسمی، روحی روانی مردان و زنان آینده ایران اسلامی است.
معاون پرورشی و تربیت بدنی اداره آموزش و پرورش منطقه آب پخش در این مراسم با تاکید بر نقش ورزش، تحرک و پویایی دانش آموزان در سلامتی جسمی و روانی آنان تصریح کرد: دانش آموزان به واسطه فناوریهای نوین دچار فقر حرکتی و کم تحرکی شده‌اند که انجام فعالیتهای ورزشی در مدارس کمک شایانی به رفع این آسیب می‌کند.
علی صمصامی بیان کرد: پویایی ، شادابی و نشاط دانش آموزان از محورهای کلیدی این طرح و مهمترین هدف المپیاد درون مدرسه‌ای اجرای کامل ساحت زیستی و تربیت بدنی بر اساس سند تحول بنیادین است

http://www.javanannews.ir/fa/News/77324/المپیاد-درون-مدرسه‌ای-در-2000-آموزشگاه-استان-بوشهر-آغاز-شد
بستن   چاپ