آریا جوان
چرا ال جی در حال کار روی روبات‌ها است؟
شنبه 12 آبان 1397 - 13:19:09
آریا جوان - شرکت‌های بزرگ سعی می‌کنند روبات‌هایی بسازند که تعامل بیشتری با کاربر و مصرف‌کننده داشته باشند. همین دلیل خلق روبات‌های یادگیرنده شده است.

شاید تنها جایی که نتوان آن را به خودخواهی متهم کرد، بخش مصرف‌کننده‌ی محصولات الکترونیکی است. چرا که هرساله محصولات جدید، روندهای مختلف و نوآوری‌های هیجان‌انگیز در آن معرفی و عرضه می‌شود. برخی از برندهای الکترونیکی مصرف‌کننده در نهایت تلاش، امکان نگه داشتن و به‌روزرسانی آن‌ها را فراهم می‌کنند. ال‌جی الکترونیک نه تنها وجود چالش را تحسین می‌کند، بلکه چنین پیشرفت‌هایی را به‌عنوان یک فرصت برای جذب و هدایت صنعت به یک جهت کاملا جدید می‌بیند و از آن‌ها برای خلق گجت‌های کاربردی و رضایت مصرف‌کننده استفاده می‌کند. مقاله‌های مرتبط:
ربات‌ های بوستون داینامیکس، پتانسیل رهبری قیام رباتیک را دارند 10 کشور برتر در زمینه استفاده از ربات های صنعتی
LG هم‌اکنون در حال کاووش و کار روی روبات‌ها و دستگاه‌های هوشمند است. در CES 2017، شرکت یک لحظه‌ی دیدنی از دیدگاه خود برای آینده ارائه داد و نشان داد که چگونه روبات‌های خدمات‌رسان ممکن است به مردم در خانه، کار و فضاهای عمومی کمک کنند. بخش روباتیک به‌شدت بر همگرایی متکی است. این مهم با استفاده و ارائه‌ی طیف گسترده‌ای از فناوری‌های هسته‌ای و مواد و ایجاد آن‌ها راه‌حل‌هایی را ارائه می‌دهد. نام این بازی می‌تواند ماشین‌هایی که می‌توانند با ماشین‌های دیگر صحبت کنند، وظایف متعددی را انجام دهند و با افرادی که بر آن‌ها تکیه می‌کنند، تعامل داشته باشند، باشد.
در بسیاری از موارد، روبات‌های هوشمند می‌توانند به‌عنوان لوازم خانگی فردا مورد توجه و استفاده قرار گیرند. روبات‌ها و لوازم خانگی امروزه، قادر به انجام کار هستند؛ می‌توانند با کاربر ارتباط برقرار کنند و قادر به سازگاری با تغییرات محیط اطراف هستند. به‌عنوان مثال، وظیفه‌ی سیستم تهویه‌ی هوا تنها خنک نگه داشتن خانه در ماه‌های گرم تابستان نیست. امروزه آن‌ها می‌توانند هوا را گرم، رطوبت‌دهی و تمیز کنند. آن‌ها هوشمندانه حس می‌کنند که چه زمانی و چه گزینه‌ای برای اعمال لازم است یا لازم نیست. بنابراین جای تعجب نیست که LG، یکی از بزرگ‌ترین علامت‌های تجاری لوازم خانگی در جهان، موقعیت رهبری در رباتیک را در اختیار دارد.
ال‌جی می‌تواند در مقوله‌ی رباتیک، موقعیت رضایت‌بخش و موفق خود را پیدا کند. این شرکت دارای انواع مختلفی از تکنولوژی‌های همگرایی است. LG همگام و با هدف توسعه‌ی روبات‌ها برای برنامه‌های روزمره‌ی خانگی، ده سال پیش HOM-BOT را برای پر کردن خلاء روباتیک معرفی کرد. علاوه‌بر این، LG در تحقیق و توسعه توانایی‌های زیادی دارد تا خود را به‌عنوان یک بازیگر بزرگ در هنگام عرضه‌ی نسل بعدی روبات ها مطرح کند. در حقیقت این کار در حال انجام است. ال‌جی با تعدادی از نام‌ها و برندهای صنعتی تأسیس‌شده به‌طور فعال همکاری می‌کند تا روبات های یادگیرنده را توسعه و تکامل بخشد. در اوایل سال جاری، LG با Robotis که یک شرکت توسعه‌دهنده‌ی خدمات روباتیک است، توافق‌نامه‌ای برای همکاری در توسعه‌ی ماژول‌های خودران برای روبات‌های متحرک نوشت. براساس این توافقنامه، LG و Robotis هرکدام با تمرکز بر تولید نرم‌افزار و سخت‌افزار و توسعه‌ی آن برای فعال کردن سیستم‌هایی با قابلیت‌های ناوبری هوشمند تمرکز خواهند کرد. ال‌جی همچنان به سرمایه‌گذاری، ایجاد و همکاری برای پیشبرد در زمینه‌ی رباتیک در جهت‌های جدید و هیجان‌انگیز ادامه خواهد داد. باید منتظر بمانیم تا از اتفاقات جدید باخبر شویم.


http://www.javanannews.ir/fa/News/79135/چرا-ال-جی-در-حال-کار-روی-روبات‌ها-است؟
بستن   چاپ