آریا جوان
نسل جوان آمریکا؛ نگران، پراسترس و سیاست‌گریز
شنبه 12 آبان 1397 - 17:04:25
آریا جوان - نظرسنجی‌‌ها در آمریکا نشان می‌‌دهد که نسل جدید، دغدغه‌‌های بیشتری راجع به مشکلات کشور خود دارند؛ اما از لحاظ سیاسی، غیرفعال‌‌تر شده‌‌اند.

موضوعات مطرح در سرتیتر اخبار، از معضل مهاجرت گرفته تا تجاوزهای جنسی، همگی فشار قابل‌توجهی بر نوجوانان و جوانان وارد می‌کند. این بخش از جامعه که شامل متولدین سال 1990 به بعد (با سن 15 الی 21 سال) می‌‌شود، با نام نسل Z شناخته می‌شوند و بنا به گزارش انجمن روانشناسی آمریکا، اخبار مربوط به «کشتار جمعی» در صدر اخبار استرس‌‌زا برای این گروه از افراد جامعه قرار گرفته است. طبق این گزارش، با وجود این نگرانی‌ها، افراد بالغ در این نسل (که بین 18 تا 21 سال سن دارند)، با احتمال کمتری در انتخابات میان‌دوره‌ای سال 2018 شرکت خواهند کرد. طبق این نظرسنجی که توسط مؤسسه‌‌ی هاریس پل به‌‌نمایندگی از انجمن روانشناسی آمریکا، در ماه ژوئیه و اوت 2018 و در بین 3458 بزرگسال و 300 نوجوان 15 الی 17 ساله انجام شد؛ مشخص شد که به‌‌طور خاص، 75 درصد از افراد نسل Z می‌گویند که تیراندازی‌های گروهی، یکی از منابع مهم استرس‌‌زا برای این گروه بوده است. همچنین، نگرانی این نسل نسبت به بزرگسالان در مورد دیگر موضوعات مطرح در اخبار نیز بیشتر است. به‌‌عنوان مثال، می‌توان به واکنش مخاطبین درباره‌ی اخبار جدایی و اخراج خانواده‌های مهاجرین (نگرانی 57 درصد از افراد نسل Z در مقابل 45 درصد از بالغین) یا اخبار آزار و اذیت و تجاوز جنسی (نگرانی 53 درصد از افراد نسل Z، در مقابل 39 درصد از بالغین) اشاره کرد. با وجود این، تنها 54 درصد از افراد بالغ این نسل (سنین بین 18 تا 21 سال) گفته‌اند که قصد دارند در انتخابات میان‌دوره‌ای ایالات‌متحده رأی دهند؛ این در حالی است که این آمار برای کل جامعه‌‌ی بزرگسالان به 70 درصد می‌‌رسد.
مقاله‌های مرتبط:
نگاهی به 10 دغدغه ذهنی و نگرانی اصلی مردم امریکا تفاوت‌های میان استرس خوب و استرس بد و نحوه‌ی مدیریت آن
این پژوهش دریافته ‌است که آمار افرادی که میزان سلامت روانی خود را نسبتاً خوب یا ضعیف توصیف می‌‌کنند، در جوان‌‌ترین نسل ایالات متحده بیشتر از نسل‌‌های دیگر است. این آمار برای این گروه خاص، معادل 27 درصد،برای نسل هزاره ، معادل 15 درصد و برای نسل X ، معادل13 درصد گزارش شده است.همچنین، آمار افرادی که درمان‌‌های پیشرفته‌‌ی سلامت روانی دریافت کرده‌‌اند، برای جوان‌‌ترین نسل، معادل 37 درصد، برای نسل هزاره، معادل 35 درصد، برای نسل X، معادل 26 درصد، برای بزرگسالان معادل 22 درصد و برای بزرگسالان مسن‌‌تر نیز، معادل 15 درصد گزارش شده است. آرتور سی. ایوانز ، مدیر اجرایی انجمن می‌‌گوید: رویدادهای جاری، به‌‌وضوح برای هر کس در کشور، استرس‌‌زا هستند؛ اما جوانان به‌‌صورت واقعی، تأثیر مسائل مطرح‌‌شده در اخبار را احساس می‌کنند؛ به‌‌خصوص مسائلی که ممکن است خارج از کنترل آن‌ها باشد. در عین حال، درصد بالای گزارش‌‌های مبنی بر سلامت روانی نسبتاً خوب یا ضعیف در بین افراد نسل Z، می‌تواند نشانه‌‌ی این باشد که آن‌ها از آگاهی و پذیرش بیشتری در رابطه با مسائل سلامت روانی خود برخوردار هستند. دید بازتر آن‌ها نسبت به موضوعات سلامت روانی، فرصتی مناسبی برای شروع مذاکره در مورد مدیریت استرس آن‌ها (فارغ از علل آن) محسوب خواهد شد. از میان هر 10 نفر از افراد این نسل، 9 نفر اظهار کرده‌‌اند که آن‌ها حداقل یک نشانه‌‌ی فیزیکی یا احساسی ناشی از استرس را تجربه کرده‌اند (معادل 91 درصد). این علائم شامل احساس افسردگی یا غم (58 درصد) یا بی‌‌علاقگی و فقدان انگیزه یا انرژی (55 درصد) می‌‌شد. تنها نیمی از کل افراد نسل Z احساس می‌کنند که برای مدیریت استرس خود، اقدام کافی را انجام می‌دهند. 64 درصد از مردم، پول و شغل را در صدر عوامل نگران‌کننده برای خود، گزارش کرده‌اند
مطابق یک نظرسنجی که سالیانه‌‌ درمورد استرس بزرگسالان در آمریکا انجام می‌‌گیرد، پول و شغل ، همچنان در صدر فهرست عوامل استرس‌‌زا قرار دارد. تقریباً دو سوم از بزرگسالان (معادل 64 درصد) گزارش کرده‌‌اند که هر یک از عوامل پول و شغل، برای آنها استرس‌‌زا است. با طرح یک پرسش جدید در سال جاری در مورد منابع دیگر استرس‌‌‌زا، فاش شد که برای حدود 33 درصد از افراد نسل Z، بدهی شخصی و برای 31 درصد، بی‌ثباتی مسکن از دیگر منابع مهم استرس‌‌زا بوده‌ است؛ در حالی که تقریباً 28 درصد از این گروه، به مشکل گرسنگی یا غذای کافی برای خوردن اشاره کرده‌اند. یکی از یافته‌های مهم، افزایش تحمل‌‌پذیری استرس در گذر این نسل‌ها بود. متوسط سطح در نظر گرفته‌‌شده برای استرس سالم، در طول سال گذشته، از عدد 3/7 به عدد 3/9 افزایش یافته است (در یک بازه‌‌ی عددی بین 1 تا 10، که در آن عدد 1، معادل استرس کم یا بدون استرس و عدد 10 معادل مقدار زیاد استرس است).
آمریکایی‌ها به‌طور فزاینده‌ای در مورد آینده‌‌ کشور، احساس نگرانی می‌‌کنند
حدود 61 درصد از آمریکایی‌ها، اعتقاد ندارند که کشورشان در مسیر قدرتمندتر شدن، قرار گرفته است
بیش از 62 درصد از آمریکایی‌‌ها گزارش کرده‌‌اند که جو سیاسی کنونی یک عامل استرس‌‌زای مهم است و بیش از دو سوم (معادل 69 درصد) نیز گزارش کرده‌‌اند که موضوع آینده‌‌ی کشور، باعث نگرانی آن‌ها می‌شود. این آمار جدید حاکی از یک جهش قابل‌توجه نسبت به آمار سال 2017 (معادل 63 درصد) بود. همچنین بیشتر آمریکایی‌ها (حدود 61 درصد) نیز با این ایده مخالف هستند که این کشور در مسیر قدرتمندتر شدن نسبت به هر زمان دیگر قرار دارد. به‌‌دلیل نگرانی آن‌ها از وضعیت کشور، نزدیک به نیمی از آمریکایی‌ها (45 درصد) گفته‌اند که هم‌‌اکنون بیشتر برای حمایت کردن از جنبش‌‌هایی که در راستای ارزش‌‌های آنها قرار می‌گیرد، احساس اجبار می‌‌کنند. از دیگر از یافته‌های مهم این بود که تقریباً یک چهارم (24 درصد) از بزرگسالان، تبعیض را به‌عنوان یکی از منابع مهم استرس توصیف کردند؛ این رقم تاکنون بالاترین درصدی بود که از سال 2015، در این نظرسنجی به‌دست آمده بود. در سال 2018، 46 درصد از بزرگسالان سیاه‌پوست و 36 درصد از بزرگسالان اسپانیایی‌‌تبار، در مقایسه با 14 درصد از بزرگسالان سفیدپوست، تبعیض را به‌عنوان یک عامل مهم استرس‌زا گزارش کرده‌‌اند.

http://www.javanannews.ir/fa/News/79171/نسل-جوان-آمریکا؛-نگران،-پراسترس-و-سیاست‌گریز
بستن   چاپ