آریا جوان
هوندا سیویک هیبرید با قدرت 600 اسب بخار؛ پروژه دانشجویی دانشگاه کلمسون
يکشنبه 13 آبان 1397 - 12:05:22
آریا جوان - گروهی از دانشجویان دانشگاه کلمسون کارولینا آمریکا، مدلی ویژه از سدان هیبرید هوندا سیویک با قدرت 600 اسب بخار، تولید کرده‌اند.

اگر فکر می‌کنید که در دوره‌ی دانشجویی کارهای خاص و مهمی را به انجام رسانده‌اید، با آخرین پروژه‌ی دانشجویان مرکز تحقیقات خودرویی دانشگاه کلمسون آشنا شوید. دانشجویان مرکز CU-ICAR این دانشگاه با همکاری واحد تحقیق و توسعه‌ی هوندا در آمریکا، نسخه‌ای مسابقه‌ای و هیبرید از مدل سیویک را طراحی کرده‌اند.
این پروژه با نام Deep Orange 9 در طی 2 سال و روی نسل جدید هوندا سیویک انجام شده است. دانشجویان در قدم نخست، اقدام به نصب پیشرانه‌ی بنزینی 4 سیلندر 2 لیتری هوندا سیویک در وسط کرده‌اند؛ سپس دو موتور الکتریکی در زیر کاپوت نصب شده است.
پیشرانه‌ی بنزینی پس از انجام تغییرات، 400 اسب بخار قدرت را تولید و به محور عقب ارسال می‌کند. موتورهای برقی نیز قدرتی معادل 200 اسب بخار راهی محور جلو می‌کنند؛ به این ترتیب مجموع قدرت Deep Orange 9 به 600 اسب بخار می‌رسد. اما مصرف سوخت این نسخه‌ی جذاب از هوندا سیویک در مقایسه با مدل استاندارد، تا 30 درصد کاهش پیدا کرده است.
در مورد توانایی‌های حرکتی خودروی Deep Orange 9 باید گفت که تنها به 2 ثانیه زمان برای رسیدن به 100 کیلومتر بر ساعت نیاز دارد. برای بهبود پایداری در پیچ‌ها نیز، سیستم تمام چرخ محرک اختصاصی طراحی شده است. در کنار این موارد، تغییرات دیگری مثل استفاده از سیستم تعلیق نیمه فعال خودروهای رالی هم به چشم می‌خورد. سیستم تعلیق هوندا سیویک Deep Orange 9 با کمک‌فنرهای بزرگ، مناسب مانور در مسیرهای آفرود و رالی خواهد بود.
نکته‌ی جالب در مورد Deep Orange 9 این است که میزان انتشار گازهای اکسید نیتروژن، مونوکسید کربن و هیدروکربن در آن بسیار کاهش پیدا کرده است؛ ضمن اینکه امکان رانندگی در حالت تمام برقی هم وجود دارد.



http://www.javanannews.ir/fa/News/79237/هوندا-سیویک-هیبرید-با-قدرت-600-اسب-بخار؛-پروژه-دانشجویی-دانشگاه-کلمسون
بستن   چاپ