آریا جوان
جریمه 146 میلیارد ریالی دو شرکت واردکننده موبایل
دوشنبه 14 آبان 1397 - 17:42:08
آریا جوان - دو شرکت واردکننده‌ی تلفن همراه که کالاهای خود را با ارز 4200 تومانی وارد کرده‌ و اقدام به عرضه‌ی آن‌ها با نرخ آزاد کرده بودند، بیش از 146 میلیارد ریال جریمه شدند.

مدیر کل اداره‌ی تعزیرات حکومتی استان تهران از جریمه‌ی 146 میلیاردی و ممهور کردن پروانه‌ی واحد دو شرکت واردکننده‌ی گوشی تلفن همراه خبر داد. به‌گفته‌ی وی این دو شرکت کالاهای خود را با ارز 4200 تومانی وارد کرده‌ و در عرضه‌ی آن بیش از 73 میلیارد ریال گران‌فروشی کرده‌اند. محمدعلی اسفنانی با تأکید بر قطعی بودن احکام صادرشده گفت: گزارش تخلف دو شرکت واردکننده‌ی تلفن همراه از سوی سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان و سازمان صنعت، معدن و تجارت تهران، اوایل مرداد امسال به اداره کل تعزیرات حکومتی استان تهران ارسال شده بود که منجر به صدور حکم شد. وی در ادامه‌ی صحبت‌های خود اضافه کرد: این دو شرکت واردکننده‌ی گوشی تلفن همراه، کالاهای خود را با ارز 4200 تومانی وارد کرده بودند و در عرضه‌ی آن مرتکب گران‌فروشی به مبلغ بیش از 73 میلیارد ریال شدند. شعبه‌ی رسیدگی‌کننده پس از احراز تخلف، مرتکبان را در مجموع به پرداخت مبلغ 146 میلیارد و 64 میلیون و 391 هزار و 298 ریال جزای نقدی در حق صندوق دولت و به ممهور کردن پروانه‌ی واحد به مهر تخلف اول محکوم کرد.
مقالات مرتبط:
واردکنندگان موبایل 32 میلیارد تومان تخلف کردند جریمه 2 تا 5 برابری در انتظار گران‌فروشان گوشی موبایل
پس از انتشار لیستی از شرکت‌های واردکننده‌ی موبایل که ارز 4200 تومانی دریافت کرده و اقدام به عرضه‌ی آن‌ها با نرخ آزاد کرده بودند کمیته‌ی ویژه‌ای با حضور نمایندگانی از گمرک، بانک مرکزی و وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان و نیروی انتظامی و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در سازمان تعزیرات حکومتی تشکیل شد تا مستندات همه‌ی این شرکت‌ها بررسی شود. اسفنانی در مورد سایر پرونده‌های مربوط به گوشی تلفن همراه گفت: از 26 پرونده‌ی ارجاع‌شده به شعبه 56 بدوی تخصصی تعزیرات حکومتی تهران، برای 20 پرونده که گزارش آن‌ها تکمیل و تحقیقات آن کامل شد، رأی صادر شده است و پنج پرونده به علت نقص و ضرورت تحقیق بیشتر در حال بررسی و در جریان رسیدگی است و به‌زودی تصمیم گیری خواهد شد.

http://www.javanannews.ir/fa/News/79412/جریمه-146-میلیارد-ریالی-دو-شرکت-واردکننده-موبایل
بستن   چاپ