آریا جوان
ارتباط مستقیم خودرو و چراغ راهنمایی، با هدف کاهش آلایندگی و ترافیک
دوشنبه 14 آبان 1397 - 17:42:11
آریا جوان - خودروسازان بزرگ جهان مانند فولکس واگن، بی‌ام‌و، مرسدس بنز، هوندا و فورد به‌دنبال توسعه فناوری جدیدی برای حذف چراغ راهنمایی سنتی هستند.

زمان یکی از بزرگ‌ترین موهبت‌ها و ارزشمندترین سرمایه‌های انسان است که تلف کردن آن هیچ‌گاه جبران نخواهد شد. روزانه بسیاری از مسافران و رانندگان، ساعت‌های بسیاری از عمر خود را در ترافیک و پشت چراغ قرمز می‌گذرانند؛ اما ممکن است، در خودروهای آینده رانندگان دیگر مجبور به تلف کردن وقت خود پشت چراغ راهنمایی نباشند؛ زیرا بزرگ‌ترین خودروسازان جهان در حال توسعه و تولید فناوری‌های جدیدی برای حذف چراغ راهنمایی از تقاطع خیابان‌ها هستند.
به گزارش CNN خودروسازانی مانند فولکس واگن ، مرسدس بنز ، هوندا ، فورد و بی‌ام‌و (BMW) به دنبال توسعه فناوری جدیدی هستند که به وسایل نقلیه اجازه می‌دهد، برای کاهش ترافیک، انتشار آلایندگی و بهبود ایمنی به‌طور یکپارچه با چراغ راهنمایی ارتباط برقرار کنند.
فولکس واگن با همکاری زیمنس (Siemens) این فناوری را به واقعیت تبدیل خواهد کرد. این سیستم از اتصال وای‌فای ( WiFi ) و طیف وسیعی از حسگرها برای تولید اطلاعات موقعیت خودرو استفاده می‌کند، که البته دقیق‌تر از GPS است. سیستم اتصال هوشمند فولکس‌ واگن و زیمنس به رانندگان کمک می‌کند که از توقف و شروع به حرکت غیرضروری جلوگیری کنند. در نتیجه با اجرایی شدن چنین سیستم هوشمندی، به کاهش انتشار آلایندگی ناشی از توقف در ترافیک کمک خواهد شد.
برای توسعه این تکنولوژی، زیمنس و فولکس واگن بخشی از خیابان‌های شهر ولفسبورگ آلمان را به 10 سیستم سیگنال ترافیکی تجهیز کرده‌اند که اطلاعات مربوط به وضعیت چراغ راهنمایی را مخابره و ذخیره می‌کنند. این دو شرکت می‌گویند که سیستم جدید می‌تواند به راننده‌ یا خودروی خودران اعلام کند، چه زمانی چراغ راهنمایی سبز می‌شود یا چه زمانی چراغ به حالت قرمز و زرد در خواهد آمد.
مقاله‌های مرتبط:
فناوری IMP فورد؛ حذف کامل چراغ راهنمایی فناوری جدید هوندا قادر به تشخیص اجسام پشت دیوار است
فرانتز شوبر ، از اعضای سیستم حمل‌ونقل متصل زیمنس گفت: بی‌ام‌و از شمارنده معکوسی استفاده می‌کند که با شمارش 5 - 4 - 3 - 2 - 1 ثانیه، زمان سبز شدن چراغ راهنمایی را اطلاع می‌دهد؛ در حالی که سیستم مرسدس بنز می‌گوید اگر راننده با سرعت بین 32 تا 52 کیلومتربرساعت رانندگی کنید، هنگام رسیدن به چراغ راهنمایی با رنگ سبز مواجه خواهید شد. همچنین در فناوری فولکس واگن و زیمنس از حسگراهایی برای شناسایی عابر پیاده و دوچرخه‌سواران استفاده می‌شود. فولکس واگن قصد دارد از سال 2019 این فناوری را در خودروهای تولیدی خود معرفی کند. فناوری هوندا توسط چهار دوربین نصب شده در هر گوشه تقاطع، وضعیت ترافیک را پیش‌بینی می‌کند. سپس اطلاعات جمع‌آوری شده توسط این دوربین‌ها به خودروی متصل ارسال می‌شود. فورد نیز در حال توسعه فناوری پیشرفته اتصال خودرو-به-خودرو است که در آن خودروهای متصل هنگام نزدیک شدن به تقاطع با یکدیگر ارتباط برقرار می‌کنند.

http://www.javanannews.ir/fa/News/79414/ارتباط-مستقیم-خودرو-و-چراغ-راهنمایی،-با-هدف-کاهش-آلایندگی-و-ترافیک
بستن   چاپ