آریا جوان
سرعت‌ گیری تماشایی لامبورگینی اونتادور SVJ
دوشنبه 14 آبان 1397 - 20:54:09
آریا جوان - اونتادور SVJ، جدیدترین شاهکار لامبورگینی با 770 اسب بخار قدرت، برای رسیدن به سرعت 270 کیلومتر بر ساعت، تنها به پنج دنده از هفت دنده‌ی جعبه‌دنده خود نیاز دارد.

اونتادور (Aventador) از حدود سال 2011 به بازار آمد و هم‌اکنون یکی از قدیمی‌ترین خودروها در سبد محصولات لامبورگینی محسوب می‌شود؛ اما سازنده‌ی ایتالیایی در طول این سال‌ها همواره اونتادور را ارتقاء داده و توانایی رقابت آن‌را حفظ کرده است. به‌غیراز مدل‌های کوپه و رودستر، تاکنون نسخه‌های مختلفی از اونتادور مثل سوپر ولوچه و S معرفی شده است؛ حتی مدل‌های تولید محدودی شامل وننو و چنتناریو هم بر اساس آن ساخته شده‌اند؛ اما جدیدترین و احتمالاً بهترین نسخه‌ی این سوپراسپرت ایتالیایی، مدل SVJ، نه‌تنها سریع‌تر از تمامی نسخه‌های قبلی است بلکه احتمالاً نسخه‌ی خداحافظی اونتادور هم خواهد بود.
SVJ در بیرون به‌راحتی به‌عنوان یک نسخه‌ی خاص قابل‌تشخیص است. این مدل به سیستم آئرودینامیکی فعال مجهز شده درحالی‌که طراحی کلی آن‌هم بهبود پیدا کرده است. علاوه‌بر این، ارتقای دیگری هم در این خودرو صورت گرفته که از چشم‌ها پنهان است؛ مثل سیستم فرمان گیری چرخ‌های عقب. در سینه‌ی اونتادور SVJ اما همان قلب 6.5 لیتری V12 تنفس طبیعی قرار دارد که البته خروجی آن به 770 اسب بخار قدرت و 720 نیوتن‌متر گشتاور افزایش پیدا کرده است. این گاو خشمگین سنت آگاتا با تکیه بر نیروگاه توانمند خود ظرف تنها 2.8 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت می‌رسد و نهایتاً به حداکثر سرعت 350 کیلومتر بر ساعت دست پیدا می‌کند.
مقاله‌ی مرتبط:
لامبورگینی اونتادور SVJ رسما رونمایی شد
بنابراین اونتادور SVJ روی کاغذ خودروی بسیار سریعی به نظر می‌رسد اما عملکرد آن در دنیای واقعی چگونه خواهد بود؟ مجله‌ی موتوراسپرت فرصتی برای رانندگی با پرچم‌دار لامبورگینی را پیدا کرده و با آن تا سرعت 270 کیلومتر بر ساعت پیش رفته است. البته که این سرعت بسیار بالایی محسوب می‌شود اما اونتادور برای رسیدن به این سرعت تنها به پنج دنده از جعبه‌دنده هفت سرعته‌ی خود نیاز دارد. در ویدئوی زیر می‌توانید این توانایی اونتادور SVJ را مشاهده کنید.



http://www.javanannews.ir/fa/News/79428/سرعت‌-گیری-تماشایی-لامبورگینی-اونتادور-SVJ
بستن   چاپ