آریا جوان
چه عاملی وارن بافت را به سرمایه گذاری همیشگی تشویق می‌کند
سه شنبه 15 آبان 1397 - 15:33:26
آریا جوان - چه عاملی به سومین فرد ثروتمند جهان در سن 88 سالگی انگیزه می‌دهد و باعث می‌شود با وجود این حجم از ثروت، خودش را بازنشسته نکند؟

وارن بافت سومین مرد ثروتمند جهان است و با اینکه دیگر نیازی به پول بیشتر برای خودش و فرزندانش ندارد هنوز هم به سرمایه‌گذاری ادامه می‌دهد. وارن بافت در سن 27 سالگی و با سرمایه‌گذاری‌های موفق به اوج موفقیت رسید و با ارزش پول امروز، سرمایه‌ای معادل دو میلیون دلار داشت. ثروت او در آن زمان و پولی که هر ماه از طریق سرمایه‌گذاری به دست می‌آورد برای خریدن خانه‌ای زیبا و داشتن یک زندگی راحت تا پایان عمر کافی بود اما او هنوز هم در سن 88 سالگی خودش را بازنشسته نکرده است. سبک زندگی وارن بافت به جز جت شخصی که به تازگی خریداری کرده است، تفاوت چندانی با دهه‌ی 20 سالگی او ندارد و می‌توان گفت چندان اهل تنوع نیست. او عادات خود را از زمانی که کندی رئیس جمهور آمریکا بود تغییر نداده است و هنوز هم در همان خانه زندگی می‌کند. او همچنان فعالیت کاری خود را ادامه می‌دهد و برای بسیاری از مردم این سوال پیش آمده که چه چیزی باعث می‌شود او به بازنشستگی فکر نکند و هنوز هم برای کار کردن انگیزه داشته باشد؟ در ادامه‌ی این مقاله‌ی زومیت این موضوع را بیشتر بررسی می‌کنیم.
اولین دلیل این است که او کارش را دوست دارد. او هر روز صبح سراغ انجام کاری می‌رود که از آن لذت می‌برد یعنی کتاب خواندن، صحبت کردن با افراد باهوش و خریدن یک یا دو شرکت 30 میلیارد دلاری. دومین دلیل این است که او قصد دارد ارزش سهام شرکت Berkshire Hathaway را به بالاترین حد ممکن برساند. او در سه دهه‌ی گذشته تمام نامه‌های خود را به سهامداران با ذکر قیمت آن آغاز کرده است. او آرزو دارد برای همیشه زنده بوده تا شاهد ماندگاری شرکت خود باشد. از آنجایی که او تقریبا تمام املاک خود را به بنیاد خیریه‌ی گیتس بخشیده است، بالا بردن ارزش شرکت Berkshire Hathaway تأثیر زیادی روی جامعه می‌گذارد و بعد از اینکه از دنیا رفت رویای او را به واقعیت تبدیل می‌کند. سومین دلیل این است که وارن بافت هنوز هم در سن 88 سالگی به عنوان رئیس کل سرمایه‌داران در حرفه‌ی کاری خود فعالیت می‌کند. سرمایه‌داری برخلاف ورزشکاری با گذر زمان بهتر می‌شود. هرقدر سرمایه‌گذار تجربه‌ی بیشتری در انجام امور کسب کند، موفقیت او نیز به مرور زمان افزایش پیدا می‌کند. وارن بافت نیز از این قاعده مستثنی نبوده و 99 درصد ثروت خود را بعد از تولد 50 سالگی به دست آورده است. از آنجایی که درصد بازدهی شرکت Berkshire Hathaway به دلیل افزایش سرمایه‌ی پایه، کاهش قابل توجهی داشته، درآمد شرکت و جریان نقدی آن بیش از هر زمانی رشد داشته است. هر ماه آقای بافت و سایر همکارانش باید به این فکر کنند که چگونه یک میلیارد دلار درآمد و سود را در جریان کسب‌وکار به کار بگیرند.
چهارمین دلیل این است که وارن بافت شرکت Berkshire Hathaway را یک کار نیمه‌تمام می‌داند که با گذشت زمان بهتر و بهتر می‌شود. از بسیاری از جهات وارن بافت یک هنرمند واقعی بوده و شرکت او یک اثر هنری با ارزش محسوب می‌شود. شرکت او ثمره‌ی زندگی کاری حرفه‌ای او و یک شاهکار واقعی است. وارن بافت سرمایه‌گذار حرفه‌ای است که نه تنها اصول سرمایه‌گذاری را به دیگران آموزش می‌دهد بلکه از نظر شخصیتی نیز انسان برجسته‌ای بوده و داستان زندگی او درس‌های ارزشمندی به دیگران می‌دهد. بافت می‌گوید: در زندگی بسیار مهم است که شخصیت خود را به‌عنوان یک انسان پیدا کنید و علاقه‌مندی‌های خود و کارهایی که از انجام آن لذت می‌برید را کشف کنید. سپس باید اهداف بلندمدت تعیین کرده و برای رسیدن به آن‌ها تا آخرین مرحله تلاش کنید. زمانی که علاقه‌مندی خود را پیدا کنید و ارزش خود را در زندگی تعریف کنید، قدرت بیشتری خواهید داشت. اگر هنوز هم راه خود را پیدا نکرده‌اید جای نگرانی نیست و به این فکر کنید که وارن بافت هم 99 درصد ارزش خود را بعد از سن 50 سالگی به دست آورد.

http://www.javanannews.ir/fa/News/79491/چه-عاملی-وارن-بافت-را-به-سرمایه-گذاری-همیشگی-تشویق-می‌کند
بستن   چاپ