آریا جوان
ابزار نظارتی جدید چین: شناسایی فرد از طریق تجزیه و تحلیل نحوه راه رفتن
چهارشنبه 16 آبان 1397 - 14:52:26
آریا جوان - چین با کمک ابزار جدید نظارتی می‌تواند شهروندان را از طریق مدل راه رفتن آن‌ها شناسایی کند. ابزار جدید نظارتی به تغییر شیوه‌ی راه رفتن فرد فریب نمی‌خورد. 

نهادهای چینی از ابزار جدید نظارتی برای شناسایی افراد از طریق راه‌رفتن و شکل بدن آن‌ها استفاده می‌کند. در حال حاضر دوربین‌های نظارت تصویری بسیاری در چین مورد استفاده قرار می‌گیرد و از آخرین فناوری‌های آپتیک و فناوری‌های تشخیص چهره استفاده می‌کنند. چین درصدد استفاده از ابزار جدید نظارتی برای شناسایی شهروندان در خیابان‌های دو شهر بزرگ پکن و شانگهای است. با توجه به تصمیم جدید دولت چین در به‌کارگرفتن روش‌های جدید شناسایی، حامیان حفظ حریم خصوصی در مورد نحوه‌ی استفاده‌ی دولت چین از این فناوری‌ها ابراز نگرانی کرده‌اند.
مقاله‌های مرتبط:
آیا باید فناوری تشخیص چهره را پذیرفت یا از آن واهمه داشت؟ نرم افزار تشخیص چهره آمازون، 28 عضو کنگره را مجرم تشخیص داد
هوانگ یونگژن ، مدیرعامل شرکت واتریکس ( Watrix) طراحی ابزار جدید نظارتی در مورد این موضوع اعلام کرد که سیستم جدید می‌تواند شهروندان را از فاصله‌ی 50 متری و حتی در حالی که پشت آن‌ها به دوربین باشد یا چهره‌ی خود را پوشانده باشند، شناسایی کند. ابزار نظارتی جدید می‌تواند کاستی‌های موجود در فناوری‌های نظارتی فعلی را که نیاز به تصاویری با وضوح بالا از چهره‌ی فرد دارد، پر کند. واتریکس تنها نیاز به دیدی واضح از شخصی که راه‌ می‌رود دارد. برای ابزار نظارتی واتریکس فرقی نمی‌کند که فرد به‌ چه سمتی حرکت می‌کند و یا حتی پشت‌اش به دوربین است یا خیر. این ابزار می‌تواند هویت فرد را تشخیص دهد. هوانگ در گفتگویی با خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت: برای شناسایی و تشخیص هویت فرد مورد نظر، نیازی به همکاری فرد با سیستم نظارتی نیست و ابزار نظارتی جدید می‌تواند به‌راحتی وی را شناسایی کند. ابزار جدید نظارتی در تجزیه و تحلیل راه رفتن به‌سادگی فریب نمی‌خورد و می‌تواند به‌سادگی لنگ‌زدن فرد، باز کردن پاها در حین راه‌رفتن بیش از حالت معمول یا قوز کردن حین راه رفتن را تشخیص بدهد و فریب نمی‌خورد. روش کار ابزار جدید نظارتی، تمام ویژگی‌های بدنی فرد مورد نظر را آنالیز می‌کند. تاکنون شرکت واتریکس در حدود 14.5 میلیون دلار جذب سرمایه داشته است و فناوری شرکت برای جرایم کوچک همچون عبور غیر مجاز و شناسایی افراد فراری در بین جمعیت کاربرد دارد. مقامات امنیتی اظهار داشتند که در حال توسعه‌ی سیستم ملی یکپارچه‌ای هستند که بتواند اطلاعات دوربین‌های نظارتی را به‌صورت مجتمع در اختیار نهادهای ذیربط قرار دهد و از ابزار جدید نظارتی مبتنی بر راه رفتن نیز استفاده کند.

http://www.javanannews.ir/fa/News/79553/ابزار-نظارتی-جدید-چین--شناسایی-فرد-از-طریق-تجزیه-و-تحلیل-نحوه-راه-رفتن
بستن   چاپ