آریا جوان
روسیه درصدد ایجاد ارز دیجیتال خود با نام CryptoRubles است
چهارشنبه 16 آبان 1397 - 14:52:41
آریا جوان - شنیده‌ها حکایت از این دارد که روس‌ها در آینده‌ی نزدیک ارز رمزنگاری‌شده‌ی اختصاصی خود را با نام کریپتوروبل رونمایی می‌کنند. 

احتمال دارد به‌زودی روسیه، CryptoRuble ، ارز رمزنگاری‌شده‌ی اختصاصی خود را منتشر کند. CryptoRuble به‌صورت کامل توسط دولت کنترل و توزیع می‌شود و همانند ارزهای دیجیتال دیگر مانند بیت‌کوین قابل استخراج نیست. کارشناسان امیدوارند که CryptoRuble بتواند تشریفات اداری و بروکراتیک را ساده‌تر کند؛ ولی علاقه‌مندان به بلاک‌چین ممکن است از ایده‌ی ارز رمزنگاری‌شده‌ی اختصاصی و دولتی روسیه پشتیبانی نکنند. نیکولای نیکیفوروف ، وزیر ارتباطات و رسانه‌های جمعی روسیه پیشتر اعلام کرده بود که ولادیمیر پوتین ، رئیس جمهور روسیه نظر مساعدی در مورد ارز رمزنگاری‌شده‌ی اختصاصی روسیه دارد و این ارز دیجیتالی تحت نظارت دولت هر چه سریع‌تر توسعه می‌یابد. نیکیفوروف اعلام کرد: CryptoRubles را تنها به یک دلیل ساده توسعه دادیم: اگر ما این کار را نمی‌کردیم، پس از دو ماه همسایگان ما در مجمع اقتصادی اورسیا (EurAsEC) این کار را انجام می‌دادند. مقاله‌های مرتبط:
پیش‌بینی رشد سالانه‌ی 6.2 درصدی برای بازار ارزهای دیجیتال
ارز رمزنگاری‌شده‌ی اختصاصی روسیه موسوم به CryptoRubles، می‌تواند در هر زمانی به واحد روبل تبدیل شود. اما اگر دارنده‌ی چنین ارز دیجیتالی نتواند توضیح بدهد که این ارز رمزنگاری‌شده را از کجا استخراج کرده است، مجبور به پرداخت 13 درصد مالیات می‌شود. اگرچه انجمن بلاک‌چین روسیه، نظرات مختلفی در مورد توسعه‌ی ارز رمزنگاری‌شده‌ی اختصاصی روسیه دارند؛ ولی کارشناسان امیدوار هستند که بهترین تصمیم را در نظر بگیرند. الکساندر شوتسوف ، بنیانگذار Jury.Online معتقد است که ارز رمزنگاری‌شده‌ی ملی می‌تواند گردش مالی الکترونیکی را ساده‌تر کند. شوتسوف اعلام کرد: با اتخاذ چنین رویکردی، بدون نیاز به روش‌های سنتی در بانک‌ها، می‌توان پرداخت‌ها را به‌انجام رساند و کارها ساده‌تر خواهد شد. وی معتقد است که CryptoRuble می‌تواند معاملات را برای افراد و سازمان‌ها شفاف‌تر، آسان‌تر و ارزان‌تر به انجام برساند. با این وجود، ریسک‌های خاصی در رابطه با نظارت و تنظیم مقررات دولت برای ارزهای رمزنگاری‌شده‌ی ملی وجود دارد. شورتسوف توضیح می‌دهد: CryptoRuble به‌صورت مستقیم به پول موجود وصل می‌شود؛ اما ارزهای رمزنگاری‌شده‌ی رایج، غیرمتمرکز هستند و تحت کنترل نهاد یا شخص خاصی قرار ندارند. الدیار موراتوف ، مدیریت Castle Family Office سنگاپور معتقد است که به‌احتمال زیاد ارز رمزنگاری‌شده‌ی اختصاصی CryptoRuble، بیشتر توسط شرکت‌های دولتی مورد استفده قرار خواهد گرفت تا توسط اشخاص حقیقی. موراتوف در این زمینه اعلام کرد: یکی از جذابیت‌های اصلی ارزهای رمزنگاری‌شده، عدم تمرکز آن‌ها است، یعنی بانک مرکزی نمی‌تواند چنین ارزهای رمزنگاری‌شده‌ای را تنظیم کند. Crypto به‌معنی رمزنگاری‌شده بودن است و روبل نیز یکی واحدهای پول ملی است. مجموعه مقالات بیت‌کوین
قسمت اول: بیت کوین زیر ذره بین؛ پول رمزنگاری شده چرا و چگونه متولد شد؟ قسمت دوم: بیت کوین زیر ذره بین؛ بررسی ساختار فنی و امنیت بیت کوین قسمت سوم: بیت کوین زیر ذره بین؛ نقاب ساتوشی ناکاموتو بر چهره چه کسی است؟ قسمت چهارم: بیت کوین زیر ذره‌بین؛ بلاک چین و کاربرد آن در حوزه‌های مختلف
CryptoRuble قرار است در مقابل روبل، نسبت یک به یک داشته باشد. در چنین وضعیتی نمی‌توان گفت که کریپوروبل، واقعا یک ارز رمزنگاری‌شده است، بلکه شکل دیگری از روبل است. با این وجود سایر کارشناسان معتقد هستند که نرخ CryptoRuble می‌تواند بالاتر از پول واقعی بشود. اولگ بوگدانف، تحلیلگر ارشد Teletrade معتقد است که عرضه‌ی محدود CryptoRuble ممکن است منجر به ایجاد تقاضای کاذب در بازار شود. بوگدانف اعلام کرد: اگر برای مثال، روسیه مسیری که بیت‌کوین پیموده است را در پیش بگیرد و تنها 22 میلیون CryptoRubles منتشر کند، در نتیجه نرخ کریپتوروبل بیشتر خواهد بود. به‌گفته‌ی کارشناسان ممکن است ارز رمزنگاری‌شده‌ی ملی و اختصاصی روسیه، تأثیر مثبتی بر اقتصاد کلی روسیه داشته باشد؛ اما در عین حال ارز رمزنگاری‌شده‌ی CryptoRuble در مقایسه با بیت‌کوین و دیگر ارزهای دیجیتالی، می‌تواند مضرات زیادی را نیز دربر داشته باشد.

http://www.javanannews.ir/fa/News/79564/روسیه-درصدد-ایجاد-ارز-دیجیتال-خود-با-نام-CryptoRubles-است
بستن   چاپ