آریا جوان
لایکا از دوربین کامپکت Q-P با تغییرات جزئی نسبت به مدل اصلی رونمایی کرد
چهارشنبه 16 آبان 1397 - 23:14:29
آریا جوان - لایکا دوربین جدید Leica Q-P را در حالی رونمایی کرد که این محصول نسبت به Leica Q تفاوت فنی خاصی نداشته و تنها کمی از نظر طراحی تفاوت دارد.

لایکا امروز از لایکا Q-P که شرکت از آن با عبارت «نمود هنرمندانه‌ی کوچک‌شمردن» یاد می‌کند رونمایی کرد. این محصول در واقع همان Leica Q است که نقطه‌ی قرمزرنگ را روی بدنه‌ی خود ندارد. دوربین کامپکت و فول‌فریم جدید لایکا بدنه‌ای مقاوم و البته شیک دارد که به رنگ مشکی مات مزین شده است. لایکا Q-P از روبه‌رو طراحی ساده و مینیمالیستی دارد و دایره‌ی قرمزرنگ مربوط به لوگوی برند لایکا از آن حذف شده و محل قرارگیری برند به قسمت فوقانی دوربین منتقل شده است.
یک تفاوت فنی بین Q-P و Q بازطراحی دکمه‌های شاتر و انتخاب حالت است؛ به طوری که در مدل جدیدتر رهایی شاتر تجربه‌ی لمس بهتری دارد و دکمه‌ی انتخاب حالت یا سلکتور نیز با ایجاد صدای کلیک، وارد تنظیمات جدید می‌شود.
به غیر از موارد فوق که مربوط به بخش طراحی و مکانیکی می‌شود، Q-P نسبت به Q تفاوت دیگری نداشته و کاملا مشابه عمل می‌کند. لایکا در این دوربین لنز ثابت سعی کرده است ظاهر و حس دوربین‌های رینج‌فایندر سری M را تداعی کند. لایکا Q-P از لنز 28 میلی‌متری ASPH با گشودگی دیافراگم f/1.7 بهره می‌برد.
در پشت دستگاه، منظره‌یاب الکترونیکی سه اینچی LCOS با کیفیت 3.68 مگاپیکسل از جنس LCD با 1.04 میلیون نقطه قرار دارد.
مقاله‌ی مرتبط:
لایکا از دوربین کامپکت 20 مگاپیکسلی خود با نام C-Lux رونمایی کرد
در خصوص مشخصات و ویژگی‌های لایکا Q-P باید به سنسور فول‌فریم CMOS و 24.2 مگاپیکسلی آن اشاره کرد. بازه‌ی ISO در این محصول از 100 تا 50 هزار را شامل می‌شود و دوربین قابلیت ثبت متوالی 10 فریم در هر ثانیه را دارد. پردازنده‌ی تصویر Maestro II ، سیستم فوکوس خودکار با تشخیص کنتراست، فیلمبرداری فول HD با کیفیت 60 فریم بر ثانیه، وای‌فای داخلی و سازگاری با اپلیکیشن جدید و اختصاصی FOTOS از دیگر مشخصات این دوربین به حساب می‌آیند. در ادامه تعدادی از عکس‌های نمونه‌ی رسمی گرفته‌شده با لایکا Q-P را مشاهده می‌کنید. Leica Q-P</h4>">
Leica Q-P</h4>">
Leica Q-P</h4>">
Leica Q-P</h4>">
Leica Q-P</h4>">
Leica Q-P</h4>">
Leica Q-P</h4>">
Leica Q-P</h4>">

همچمین می‌توانید ویدیوی کوتاه معرفی این محصول را در زیر تماشا کنید.


لایکا Q-P از امروز به قیمت 4,995 دلار برای خرید در دسترس خواهد بود.

http://www.javanannews.ir/fa/News/79598/لایکا-از-دوربین-کامپکت-Q-P-با-تغییرات-جزئی-نسبت-به-مدل-اصلی-رونمایی-کرد
بستن   چاپ