آریا جوان
نمایشگر اینفینیتی فلکس رونمایی شد؛ نسل جدید نمایشگرهای سامسونگ با قابلیت تا شدن
پنجشنبه 17 آبان 1397 - 03:17:37
آریا جوان - پس از مدت‌‌ها انتظار، سامسونگ لحظاتی پیش در جریان برگزاری SDC 2018 از نسل جدید نمایشگرهای خود تحت عنوان نمایشگر اینفینیتی فلکس رونمایی کرد.

همانطور که پیش‌بینی می‌شد، سامسونگ سرانجام در جریان برگزاری کنفرانس توسعه‌دهندگان سال 2018 در سان فرانسیسکو، از نمایشگری انعطاف‌پذیر تحت عنوان اینفینیتی فلکس رونمایی کرد. این نمایشگر هنوز در نخستین مراحل توسعه‌ قرار دارد، اما کره‌ای‌ها در جریان برگزاری SDC 2018 ضمن به‌اشتراک‌گذاری جزئیاتی جذاب از آن، نحوه‌ی عملکرد رابط کاربری دستگاه را نیز به تصویر کشیدند تا توسعه‌‌دهندگان بتوانند اپلیکیشن‌های خودشان را به‌گونه‌ای بسازند که با این نوع نمایشگرها، سازگار باشند. ساعاتی پیش بود که در اطلاعیه‌ای اعلام شد گوگل طی همکاری نزدیک با سامسونگ، نحوه‌ی ساخت این نمایشگر انعطاف‌پذیر را مورد بررسی قرار داده است تا اطمینان پیدا کند که اندروید با این نوع نمایشگرها به‌خوبی سازگار است؛ به‌بیانی بهتر، رابط کاربری اندروید از این پس به‌صورت رسمی از نمایشگرهای تاشدنی پشتیبانی می‌کند.
اینفینیتی فلکس؛ نمایشگری فوق نازک، بادوام و انعطاف‌پذیر
طبق گفته‌های دیو برک ، مهندس اجرایی اندروید، در جریان برگزاری نشست توسعه‌‌دهندگان گوگل، گوشی تاشدنی سامسونگ در سال آینده‌ی میلادی، رسما عرضه خواهد شد. از هم‌اکنون مشخص است که سامسونگ قصد دارد پرچمدار مسیر نمایشگرهای منعطف باشد؛ این شرکت کره‌ای طی سال‌های اخیر همواره توانسته در گوشی‌های جدیدش از تازه‌ترین نسل نمایشگرها رونمایی و بسیاری از ترندهای امروزی را به بازار گوشی‌های هوشمند، عرضه کند. حال سامسونگ قصد دارد با یک نمایشگر تاشدنی، پا را فراتر بگذارد و محصولی خلاقانه را در اختیار مشتریان قرار دهد؛ محصولی که می‌‌تواند مرز بین گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها را تا حد زیادی از بین ببرد. سامسونگ در جریان برگزاری کنفرانس توسعه‌دهندگان امسال، به ارائه‌ی جزئیاتی در مورد نحوه‌ی ساخت نمایشگر Infinity Flex هم پرداخت. ظاهرا کره‌ای‌ها برای دست‌یابی به آن، از فناوری پنل‌های خم‌شدنی استفاده کرده‌اند؛ سامسونگ به‌منظور ساخت نمایشگر اینفینیتی فلکس، مجبور شده است یک لایه‌ی محافظ جدید را با استفاده از پلیمرِ پیشرفته خلق کند؛ لایه‌ای که در عین انعطاف‌پذیر بودن، سختی زیادی داشته باشد تا بتواند به‌خوبی از نمایشگر محافظت کند.
سامسونگ در کنار این کار، نوعی چسب مخصوص را نیز به‌منظور اطمینان‌حاصل‌کردن از کنار‌ هم ماندن قطعات نمایشگر در دو حالت تا و باز شده، تولید کرده است. طبق ادعای کره‌ای‌ها، اینفینیتی فلکس، نمایشگری‌ «فوق نازک، با دوام و منطعف» است. سامسونگ برای نشان دادن نحوه‌ی عملکرد نمایشگر جدیدش، دستگاهی را که ظاهرا یک نمونه‌ی اولیه بود، روی صحنه آورد و آن را در معرض دید قرار داد؛ دستگاهی که در نگاه اول، بسیار ضخیم به‌نظر می‌رسید. بر اساس آنچه مشاهده کردیم، نمایشگر اینفینیتی فلکس تا حد زیادی کم‌نور بود و برای بهتر دیدن آن، دست‌اندرکاران کنفرانس مجبور شدند تا نور موجود در سالن را کم کنند.
این دستگاه که نمی‌توان با اطمینان از آن به‌عنوان «نخستین گوشی تاشدنی سامسونگ» یاد کرد، به‌هنگام بسته بودن شبیه یک گوشی هوشمند معمولی به‌نظر می‌رسید و می‌شد روی آن از چیزهایی نظیر آب‌و‌هوا و زمان را اطلاع پیدا کرد. پس از باز کردن دستگاه، با یک نمایشگر 7.3 اینچی رو‌به‌رو هستیم که عملکردی شبیه به یک تبلت کوچک دارد. طبق ادعای سامسونگ، کاربران این دستگاه می‌توانند با بهره‌گیری از قابلیت جدیدی که از آن به‌عنوان مولتی اکتیو ویندو ( Multi-Active Window) یاد می‌شود، سه اپلیکیشن مختلف را به‌صورت همزمان اجرا کنند. نظر شما در مورد نسل جدید نمایشگرهای سامسونگ چیست؟

http://www.javanannews.ir/fa/News/79616/نمایشگر-اینفینیتی-فلکس-رونمایی-شد؛-نسل-جدید-نمایشگرهای-سامسونگ-با-قابلیت-تا-شدن
بستن   چاپ