آریا جوان
نوکیا 9 PureView با کد نام Olympic و اندروید 9 پای معرفی می‌شود
جمعه 18 آبان 1397 - 16:45:49
آریا جوان - براساس آخرین خبرهای غیررسمی منتشرشده براساس متادیتاهای سرور FIH، نوکیا 9 پیورویو با کد نام Olympic و با نسخه‌ی اندروید 9 پای معرفی خواهد شد.  

نوکیا 9 ، پرچمدار بعدی HMD Global خواهد بود. تاکنون خبرهای غیر رسمی مختلفی در مورد این گوشی هوشمند منتشر شده است. پیشتر گفته شده بود که نوکیا 9 پیورویو احتمالا نام گوشی بعدی HMD Global خواهد بود . آخرین اطلاعات به‌اشتراک گذاشته‌شده به‌صورت آنلاین براساس متادیتای موجود در سرورهای FIH که یکی از زیرمجموعه‌های فاکسکان‌ است؛ ادعا می‌کند که نوکیا 9 PureView قرار است با نسخه‌ی اندروید 9 پای معرفی شود. نوکیا 9 پیورویو پچ امنیتی ماه نوامبر را اجرا می‌کند. درنظر داشته باشید که اطلاعات مربوط به نسخه‌ی چینی نوکیا 9 پیورویو است و نسخه‌ی نهایی گوشی هوشمند نیست. براساس اطلاعات منتشرشده از سوی اسن منبع، کدنام پرچمدار بعدی اچ‌ام‌دی گلوبال، Olympic نام دارد.
مقاله‌های مرتبط:
HMD علامت تجاری PureDisplay و Face unlock را ثبت کرد نوکیا درصدد عرضه یک گوشی گیمینگ است
در تصویر به‌اشتراک‌گذاشته‌شده، کد نام نوکیا 9 پیورویو قابل مشاهده است. شاید برای شما نیز این سوال پیش بیاید که چرا چنین کد نامی برای نوکیا 9 انتخاب شده است؟ البته دلایلی برای چنین نامگذاری وجود دارد. هما‌ن‌طور که می‌دانید لوگو بازی‌های المپیک، پنج حلقه دارد. از سوی دیگر نوکیا 9 پیورویو نیز قرار است با ماژول دوربین پنج‌گانه در پنل پشتی معرفی شود. این پنج دوربین با پنج حلقه‌ی نماد الکپیک تداعی معانی دارد. این منبع، تنها همین اطلاعات را در مورد نوکیا 9 پیورویو به‌اشتراک‌گذاشته است، اما در چند روز گذشته، اطلاعات بیشتری در مورد این گوشی هوشمند منتشر شده است.
چند روز قبل، ویدئوی 360 درجه و تصاویر رندر تازه‌ای از نوکیا 9 فاش شد . در ویدئو و رندرهای CAD، اطلاعاتی در مورد طراحی ظاهری نوکیا 9 به‌اشتراک گذاشته شد. از آنجایی که منبع معتبر است، احتمال آن وجود دارد که محصول نهایی بی‌شباهت به آنچه نمایش داده است، نباشد. در خبر منتشر شده مشخص شد که نوکیا 9 پیورویو در پنل پشتی دارای هفت حلقه است که 5 تای آنها مربوط به ماژول دوربین است. حلقه‌ی ششم مربوط به فلاش LED و حلقه‌ی هفتم نیز مربوط به سنسور مجاورتی دوگانه است. در ویدئوی 360 درجه‌ی به‌اشتراک گذاشته‌شده، مشخص شد که جنس بدنه‌ی پرچمدار بعدی اچ‌ام‌دی گلوبال، فلزی و شیشه بوده و در پنل پشتی دارای انحنا است. انتظار می‌رود که این گوشی هوشمند فاقد جک هدفون 3.5 میلی‌متری باشد و تصاویر فاش‌شده تایید می‌کند که نوکیا 9 دارای حاشیه‌‌ای در قسمت بالا و پایین قاب جلویی است. لوگوی نوکیا در پنل پشتی و هم‌چنین در قسمت بالای نمایشگر در پنل جلویی قابل رویت است. علاوه بر ویدئوی 360 درجه، خبر دیگری نیز در مورد Nokia 9 PureView منتشر شد که حاکی از آن بود که این گوشی هوشمند قبل از کنگره‌ی جهانی موبایل 2019 معرفی خواهد شد. اگر این خبر صحت داشته باشد، ممکن است نوکیا 9 اوایل ماه ژانویه معرفی شود. HMD Global قصد داشت پرچمدار بعدی خود را در کنگره‌ی جهانی موبایل بارسلونا معرفی کند، اما به‌نظر می‌رسد با توجه به اطلاعات جدید منتشرشده، برنامه‌های شرکت تغییر کرده است. ظاهرا شکت اچ‌ام‌دی قصد دارد پرچمدار بعدی خود را در نمایشگاه CES لاس‌وگاس و یا در رویدادی جداگانه در ماه ژانویه معرفی کند. البته این موضوع را فراموش نکنیم که انتظار می‌رفت نوکیا 9 ماهها پیش رونمایی شود، اما به‌دلایلی موضوع به‌تأخیر افتاد. براساس گزارش‌های منشترشده، جو سارویکاس ، مدیر ارشد محصولات اچ‌ام‌دی، فرد تصمیم‌گیرنده‌ی اصلی در پس این موضوع بوده است. وی فکر نمی‌کرد که گوشی هوشمند نوکیا 9 آماده‌ی عرضه باشد. برخی گزارش‌ها حاکی از این بود که این تصمیم، باعث نارضایتی برخی از کارکنان HMD Global شد. آنها معتقد بودند که اچ‌ام‌دی گلوبال، علامت تجاری پیورویو را با معرفی Nokia 9 از دست می‌دهد و موقعیت خود را نیز دستخوش تغییر قرار می‌دهد. از سوی دیگر عدم عرضه‌ی به‌موقع محصول، باعث از دست دادن بازار رقابتی خواهد شد.
در واقع، HMD Global چند ماه قبل از مایکروسافت حق استفاده از علامت تجاری PureView را کسب کرده است و همین مساله می‌تواند یکی از دلایل به‌تعویق افتادن زمان معرفی پرچمدار بعدی اچ‌ام‌دی باشد. شهریورماه، نوکیا مجددا صاحب برند PureView شد . زمان معرفی نوکیا 9 قبل از طرح موضوع علامت تجاری پیورویو به‌تعویق افتاد. در نتیجه ممکن است شرکت تصمیم گرفته باشد تا روشن شدن وضعیت علامت تجاری خود صبر کند و نوکیا 9 را با علامت تجاری پیورویو به بازار معرفی کند. در حال حاضر وضعیت فناوری PureView در هاله‌ای از رمز و راز قرار دارد. سال‌ها بود خبری در مورد آن منتشر نشده بود. سال‌ها قبل نوکیا 808 با علامت تجاری پیورویو معرفی شد که گوشی هوشمندی با ماژول دووربین قانع‌کننده‌ و خوبی بود که روز به‌روز بهتر هم شد. اما باید ببینیم آیا فناوری پیورویو شاهد پیشرفت‌هایی هم بوده است یا خیر. انتظار می‌رود که نوکیا 9 پیورویو با ویژگی‌های پرچمدار و با حداقل ظرفیت حافظه‌ی رم 6 گیگابایتی، نمایشگر بزرگ و باتری بزرگ معرفی شود. باید ببینیم HMD Global قصد دارد از ه تراشه‌ای برای گوشی پرچمدار خود استفاده کند. انتخاب تراشه به این موضوع بستگی دارد که چه زمانی قرار است پرچمدار بعدی اچ‌ام‌دی گلوبال معرفی شود. اگر نوکیا 9 در ماه ژانویه یا فوریه سال آینده‌ی میلادی معرفی شود، انتظار می‌رود که با تراشه‌ی کوالکام یعنی اسنپدراگون 8150 یا 855 (‌با توجه به نام انتخاب‌شده توسط کوالکام)‌ رونمایی شود. احتمالا تراشه‌ی مذکور قبل از پایان سال جاری میلادی معرفی خواهد شد و احتمالا در ماه فوریه نیز در برخی گوشی‌های هوشمند مورد استفاده قرار خواهد گرفت. اگر اچ‌ام‌دی گلوبال، نوکیا 9 پیورویو را در ماه ژانویه با تراشه‌ی اسنپدراگون 845 کوالکام معرفی کند؛ از آنجایی که تراشه‌ی بعدی کوالکام در بقیه‌ی گوشی‌های هوشمند پرچمدار مورد استفاده قرار خواهد گرفت؛ قطعا کاربران تمایل کمتری نسبت به این گوشی هوشمند از خود نشان خواهند داد. HMD Global در سال جاری میلادی همین روش را در پیش گرفت و در حالیکه سایر رقبای بازار گوشی‌های هوشمند خود را با تراشه‌ی اسنپدراگون 845 به بازار معرفی می‌کردند؛ این شرکت نوکیا 8 سیروکو را با تراشه‌ی اسنپدراگون 835 کوالکام معرفی کرد. از آنجایی که اچ‌ام‌دی یک‌بار همین اشتباه را مرتکب شده است، انتظار نمی‌رود مجددا همان رویکرد را در پیش بگیرد و احتمالا منتظر می‌ماند تا تراشه‌ی جدید کوالکام به بازار معرفی شود و پرچمدار خود را با تراشه‌ی جدیدتر به بازار عرضه کند. البته باید منتظر باشیم ببینیم درنهایت اچ‌ام‌دی گلوبال چه تصمیمی می‌گیرد.

http://www.javanannews.ir/fa/News/79696/نوکیا-9-PureView-با-کد-نام-Olympic-و-اندروید-9-پای-معرفی-می‌شود
بستن   چاپ