آریا جوان
تعیین خط گرندپری برزیل 2018؛ دهمین پول پوزیشن فصل همیلتون
يکشنبه 20 آبان 1397 - 01:39:06
آریا جوان - دور تعیین خط گرندپری فرمول یک برزیل 2018 با پول پوزیشن لوئیس همیلتون از تیم مرسدس بنز به پایان رسید؛ سباستین فتل و والتری بوتاس، دوم و سوم شدند.

پس از سه دور تمرینی در پیست خوزه کارلوس پیس یا اینترلاگوس سائوپائولو، رانندگان تیم‌های حاضر در مسابقات فرمول یک برزیل 2018 برای تعیین خط به میدان رفتند که با پیشتازی لوئیس همیلتون همراه شد. به این ترتیب لوئیس همیلتون فردا رقابت اصلی گرندپری فرمول یک برزیل 2018 را از خط اول آغاز خواهد کرد. پس از همیلتون انگلیسی، سباستین فتل از تیم فراری و والتری بوتاس از مرسدس قرار گرفتند. این دهمین پول پوزیشن همیلتون در فصل جاری و صدمین پول پوزیشن تیم مرسدس بنز در سری مسابقات فرمول یک است.
تمرین اول گرندپری برزیل ( Brazilian Grand Prix ) با پیشتازی مکس وشتاپن از تیم ردبول به پایان رسید؛ اما در تمرین دوم این والتری بوتاس بود که با فاصله بسیار کم نسبت به هم‌تیمی خود، در جایگاه اول ایستاد. تمرین سوم فرمول یک برزیل نیز با برتری سباستین فتل از تیم فراری و جایگاه دومی همیلتون پایان یافت.
مرحله اول تعیین خط فرمول یک برزیل با خروج کارلوس ساینز ، لانس استرول ، فرناندو آلونسو ، برندون هارتلی و استوفل وندورن از جدول و باز ماندن از راهیابی به مرحله دوم تعیین خط ادامه یافت. در این مرحله وشتاپن، رایکونن و فتل بهترین زمان‌ها را ثبت کردند.
در حالی که بارش باران افزایش پیدا کرده است،‌ دور دوم مرحله تعیین خط گرندپری فرمول یک برزیل 2018 با پیشتازی بوتاس، فتل و همیلتون ادامه یافت؛ کوین مگنوسن ، سرجیو پرز ، استبان اکن ، نیکو هالکنبرگ و سرگئی سیروتکین نیز از راهیابی به مرحله سوم تعیین خط باز ماندند. به این ترتیب رانندگان تیم‌های مرسدس، فراری، ردبول، هاس، سائوبر و تورو روسو توانستند در مرحله نهایی تعیین خط حضور داشته باشند.
مقاله‌های مرتبط:
گرندپری فرمول یک مکزیک 2018؛ قهرمانی زودهنگام همیلتون گرندپری فرمول یک آمریکا 2018؛ قهرمانی رایکونن پس از 113 مسابقه
سرانجام دور تعیین خط گرندپری فرمول یک برزیل 2018 با پیشتازی لوئیس همیلتون از تیم مرسدس و ثبت زمان یک دقیقه و 7.281 ثانیه به پایان رسید. سباستین فتل نیز که تا لحظات پایانی در جایگاه نخست قرار داشت، با 0.093 ثانیه اختلاف در جایگاه دوم ایستاد. والتری بوتاس فنلاندی هم با 0.067 ثانیه اختلاف نسبت به فتل در مکان سوم تعیین خط گرندپری فرمول یک برزیل ایستاد. پس از آن‌ها، کیمی رایکونن راننده دوم فراری، مکس وشتاپن و دنیل ریکیاردو از ردبول، مارکوس اریکسون و چارلز لکلرک از سائوبر، رومن گروژان از هاس و پیر گسلی از تورو روسو در جایگاه چهارم تا دهم قرار گرفتند.
مرحله اصلی فرمول یک برزیل 2018، یک‌شنبه 20 آبان ماه 97 از ساعت 20 و 40 دقیقه به وقت تهران آغاز خواهد شد.

http://www.javanannews.ir/fa/News/79827/تعیین-خط-گرندپری-برزیل-2018؛-دهمین-پول-پوزیشن-فصل-همیلتون
بستن   چاپ