آریا جوان
سعادتمند: در المپیاد استعداد های برتر ورزشی تفاوتی میان بانوان و آقایان قائل نیستیم
يکشنبه 27 آبان 1397 - 15:51:29
آریا جوان - مدیرکل دفتر استعدادیابی و توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان ‌ با تاکید بر اهمیت عدالت محوری در کشور تصریح کرد: برای نیل به موفقیت در حوزه ورزش لازم است به همه نقاط این سرزمین از نظر استعدادیابی یکسان نگریسته شود و همچنین مانند سایر رویدادهای ورزشی در این دوره از المپیاد نیز میان بانوان و آقای تفاوتی تفاوتی قائل نیستیم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان احمد سعادتمند در نشست « تشریح نقش و وظایف نواب رئیس بانوان فدراسیون های ورزشی که در اولین المپیاد استعدادهای برتر ورزشی مشارکت دارند» گفت: بیش از نیمی از فدراسیون‌های ما مسابقات قهرمانی کشور را برای همه رده‌های سنی پوشش نداده و بیش از 16 استان کشور در لیگ‌های برتری کشوری حاضر نمی‌شوند از این روی باید این خلاء را جبران کنیم.
در این نشست که با حضور بیش از 25 نائب رئیس بانوان فدراسیون ها تشکیل شده بود، مدیرکل دفتر استعدادیابی و توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان ‌ درخصوص برگزاری المپیاد استعدادهای برتر ورزشی با تاکید بر اینکه نباید اجازه بدهیم آمال و آرزوهای کودکان و نو جوانان شهرستانی که در لیگ برتر شرکت نمی کنند به مسابقات منطقه ای محدود شود؛ گفت: جمعیت جوان کشور و نیازهای فرهنگی آنها یکی از انگیزه های مهم برای برگزاری المپیاد استعدادهای برتر ورزشی است.
او با اشاره به شرایط کنونی کشور افزود شور و نشاط و هیجان لازمه دوران جوانی است . ما قصد داریم با برگزاری این دوره از المپیاد ضمن کشف همه استعدادهای نهفته ورزشی در سراسر کشور در میان جوانان امید و نشاط و هیجان نیز ایجاد کنیم. کشف همه استعدادهای نهفته ورزشی در سراسر کشور در میان جوانان امید و نشاط و هیجان نیز ایجاد کنیم.
سعادتمند با تاکید بر اهمیت عدالت محوری در کشور تصریح کرد: برای نیل به موفقیت در حوزه ورزش لازم است به همه نقاط این سرزمین از نظر استعدادیابی یکسان نگریسته شود و همچنین مانند سایر رویدادهای ورزشی در این دوره از المپیادنیز میان بانوان و آقای تفاوتی تفاوتی قائل نیستیم.
وی تقویت وحدت اقوام را یکی دیگر از اهداف مهم وزارت ورزش و جوانان برای برگزاری این دوره ازالمپیاد ورزشی برشمرد و خاطر نشان ساخت: در همه شاخه های ورزشی هیچ تفاوتی مابین قومیتی وجود ندارد و همه اقوام ایرانی در هر نقطه از این خاک برای ما یکسان هستند.
سعادتمند نقش نواب رئیس فدراسیون هادر برگزاری اولین المپیاد استعدادهای برتر ورزشی را بسیار مهم دانست و از حمایتهای دکتر مسعود سلطانی فر ، معاونان و مدیران کل ستادی وزاتخانه تشکر کرد و افزود: این مسابقات می تواند در رویدادهای مهم مانند المپیک ها و بازی‌های آسیایی خود را نمایان سازد وی با اعلام اینکه بودجه بسیار مناسبی برای برگزاری این رویداد در نظر گرفته شده است گفت ما برای برگزیدگان و برترین های این دوره نیز بسته های حمایتی ویژه ای در نظر گرفته ایم اعتبار مناسبی برای حمایت 4 ساله پس از این مسابقات به فدراسیون‌ها و استانها تزریق خواهد شد
مدیرکل دفتر استعدادیابی و توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان خاطرنشان ساخت: با تلاش های همگانی ضمن مشارکت همه اعضای خانواده ورزش و جوانان سعی کردیم که ضریب خطا را در همه جوانب برگزاری این المپیاد کاهش دهیم از این پس نیز همه سعی خود را به کار خواهیم بست تا المپیاد را به هدف غایی خود نائل آوریم.

http://www.javanannews.ir/fa/News/80576/سعادتمند--در-المپیاد-استعداد-های-برتر--ورزشی--تفاوتی-میان--بانوان--و-آقایان-قائل-نیستیم
بستن   چاپ