آریا جوان
اجازه ندادیم نیروهای جوان و انقلابی در مدیریت ها حضور پیدا کنند/ برخی مدیران به میزها چسبیده اند
سه شنبه 29 آبان 1397 - 10:10:05 AM
موح
جوانان_این پرسش که آیا نیروهای در تراز انقلاب اسلامی طی مدت چهل سالی که از عمر با برکت انقلاب اسلامی می گذرد، تربیت شده اند؟ اظهار داشت: واژه مهم نیروهای در تراز انقلاب اسلامی یک مفهوم بسیار کلان است که باید به درستی و به طور دقیق تعریف شود.

وی افزود: اگر منظور از نیروهای در تراز انقلاب اسلامی، نیروها و مدیران کارآمد، توانمند، خلاق، انقلابی، ساده زیست، آرمان گرا و جهادی است که باید گفت از این دست نیروها بسیار در طول چهل سال اخیر تربیت شده اند.

معاون پارلمانی دولت دهم تصریح کرد: برخی می خواهند بگویند جمهوری اسلامی در تربیت نیروهای خلاق و انقلابی و جهادگر موفق نبوده، این در حالی است که نشانه های بسیاری مبنی بر تربیت گسترده چنین جوانانی وجود دارد.

میرتاج الدینی گفت: به عنوان نمونه زمانی که غربی ها در فرونشاندن فتنه داعش و تروریست های تکفیری که دست پرورده خودشان بود، درماندند، مدافعان حرم به میدان رفتند و همه آنها تربیت شده فرهنگ و مکتب انقلاب بودند.

وی بیان داشت: به کسانی که می گویند جمهوری اسلامی نتوانست نیروهایی در تراز انقلاب اسلامی تربیت کند، باید گفت پس چه کسانی به عنوان مدافع حرم به میدان رفتند و شهدای مدافع حرم مصداق بارز نیروی انقلابی و جهادی هستند.

میرتاج الدینی افزود: این در حالی است که مدافعان حرم تنها تعداد معدودی بودند که اجازه یافتند در جهاد علیه تکفیری ها حضور یابند و هزاران هزار نفر دیگر علیرغم اعلام آمادگی چنین اجازه ای از سوی نهادهای نظامی دریافت نکردند.

وی در پاسخ به پرسش مبنی بر اینکه آیا در تربیت نیروهای انقلابی برای به دست گیری سمت های حساس و مدیریت نیز موفق بوده ایم؟ گفت: وقتی جوانان ما توانایی مدیریت مبارزه با تروریست های بین المللی در دو کشور عراق و سوریه را دارند، به طور قطع می توانند در حوزه های مختلف کارآمدی خود را ثابت کنند.

نظر میرتاج الدینی درباره نیروهای انقلابی

عضو جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی (جمنا) تصریح کرد: هم اکنون جوانانی داریم که از نظر علمی، توانمندی، خلاقیت، انقلابی بودن، جهادی عمل کردن و آرمانگرایی ویژگی های مثبت بسیاری دارند و می توانند در مدیریت کشور و حتی نقاط حساس حضور داشته باشند.

میرتاج الدینی در پاسخ به پرسش مجدد خبرنگار ما مبنی بر اینکه پس دلیل این میزان از مشکلات به ویژه در حوزه های اقتصادی چیست؟ گفت: علت این است که از نیروهای جوان و جهادی و خلاق و انقلابی استفاده نمی کنیم و اجازه ندادیم جوانان انقلابی و جهادی در مدیریت ها حضور پیدا کنند.

وی اظهار داشت: زیرا آنهایی که پشت میز نشسته و حضور دارند، این میزها را رها نمی کنند. متاسفانه میزهای ریاست ما چسبندگی دارد و مدیران بعد از ده ها سال همچنان می خواهند مدیریت کنند و توان دل کندن از میزها و صندلی های خود را ندارند.

این تحلیلگر مسائل سیاسی افزود: اگر مدیران ما به نیروهای جوان و مدیران جوانی که خلاق هستند و در دوره انقلاب و در دهه 60 و 70 تربیت شدند اعتماد کنند، خواهیم دید که این جوانان بهتر از مدیران امروز عمل خواهند کرد.

میرتاج الدینی متذکر شد: البته استفاده از مدیران جوان و جهادی و انقلابی به این معنی نیست که ما از تجربیات و توانمندی های نیروهای پیشکسوت و انقلابی استفاده نکنیم و به طور کامل آنها را از کار کنار بزنیم.

وی ادامه داد: می توان با انتخاب یک ساز و کار صحیح و مناسب از توان و تجربه مدیران با تجربه در اتاق فکرها و به عنوان مشاوران، به خوبی بهره مند شد.

میرتاج الدینی در پاسخ به پرسش دیگر خبرنگار موج مبنی بر اینکه آیا می توان چنین نتیجه گیری کرد که جمهوری اسلامی در تربیت نیروهای در تراز انقلاب اسلامی به ویژه برای مسوولیت های حساس موفق بوده، اما از روی عمد و یا ناآگاهی و بدسلیقگی از این جوانان استفاده نشده است؟ گفت: متاسفانه این موضوع صحیح است. ما به درستی به جوانان خود فرصت ندادیم و زمینه را برای پرورش بهتر و بلوغ این جوانان فراهم نکردیم. به همین دلیل جوانان انقلابی و جهادی ما فرصت معرفی توانمندی خود را نداشتند.

وی در پایان تاکید کرد: باید از جوانان خلاق و انقلابی و ولایی بیش از گذشت در مسوولیت ها استفاده کنیم و هر زمانی که جوانان انقلابی اداره امور را بر عهده داشتند، موفقیت های بزرگی نصیب کشور شده است.


http://www.javanannews.ir/fa/News/80795/اجازه-ندادیم-نیروهای-جوان-و-انقلابی-در-مدیریت-ها-حضور-پیدا-کنند--برخی-مدیران-به-میزها-چسبیده-اند
بستن   چاپ