آریا جوان
ايران پس از 15 سال بهترين تيم آسيا شد/ سال بدون شکست شاگردان کي‌روش
چهارشنبه 4 دي 1392 - 2:53:14 PM
مهر
هفته نامه فرانس فوتبال در آخرين شماره سال 2013 به بررسي عملکرد تيم‎هاي ملي فوتبال در قاره‎هاي مختلف و انتخاب بهترين آنها پرداخته است. در اين نظرسنجي در قاره آسيا، پس از تيم ملي ايران، تيم‎هاي ژاپن، اردن، کره جنوبي، استراليا قرار گرفته است و عربستان دهم و چين پانزدهم شد.

اين مجله فرانسوي مي‎نويسد: "15 سال پيش، ايران توانسته بود در اولين برآوردمان از کنفدراسيون آسيا، پس از حضور در جام جهاني 1998 در جايگاه اول قرار گيرد. از آن زمان ديگر ايرانيان را در چنين جايگاه بالايي نديده بوديم. از ياد نمي‎بريم که اين تيم در سال 2006 پس از استراليا در جايگاه دوم قرار گرفته بود."

در ادامه معرفي تيم ملي فوتبال ايران آمده است ياران کارلوس کروش مانع از اين شدند که ژاپن براي سومين سال پياپي صاحب اين عنوان شود.

بر اساس آمار منتشر شده، تيم ايران در مسابقات رسمي شکست ناپذير بوده است (تنها يک باخت در ديدار دوستانه با عمان) و در مسابقات مقدماتي جام جهاني سه پيروزي (دو در زمين حرفي مقابل قطر و کره جنوبي) کسب کرده است. در مقدماتي جام ملتهاي آسيا 2015 نيز 4 پيروزي از 5 بازي خود کسب کرده است.

در ديگر قاره‎ها، اسپانيا و آلمان به صورت مشترک (اروپا)، نيجريه (آفريقا)، برزيل (آمريکاي جنوبي)، آمريکا (کنکاکاف) و زلاندنو (اقيانوسيه) به عنوان بهترين معرفي شدند


http://www.javanannews.ir/fa/News/810/ايران-پس-از-15-سال-بهترين-تيم-آسيا-شد--سال-بدون-شکست-شاگردان-کي‌روش
بستن   چاپ