آریا جوان
دارویی برای درمان افسردگی/ نظر نویسندگان درباره مطالعه کتاب
سه شنبه 6 آذر 1397 - 10:38:00 AM
ایبنا
آریا جوان_به نقل از گاردین، سازمان سلامت ملی انگلیس (NHS) اخیراً اعلام کرده بیشتر مردم این کشور در فصول سرد پاییز و زمستان بیشتر از سایر فصول دچار افسردگی می‌شوند .

این سازمان در آمارهای رسمی خود به این نکته اشاره می‌کند که از هر 15 نفر انگلیسی یک نفر در ماه‌های بین سپتامبر تا آوریل یعنی شش ماه دوم سال دچار افسردگی می‌شوند. شورای هنر انگلیس نیز اخیراً در گزارشی گفته بود اگر کتابخانه‌ها بودجه لازم برای تامین کتاب برای سرگرمی مردم را در اختیار داشته باشند به طور متوسط حدود 30میلیون پوند در بودجه سلامت و درمان بیماری‌های روانی صرفه‌جویی خواهد شد.
 
روزنامه گاردین درباره تاثیر مطالعه کتاب بر روی افسردگی نظرات بعضی از نویسندگان مشهور انگلیسی زبان را در این مسئله ذکر کرده است که همگی بر این مسئله اتفاق نظر دارند که مطالعه کتاب به هر حال در سلامت روان تاثیر دارند. جی.جی. بولا نویسنده و شاعر انگلیسی از دنیایی صحبت می‌کند که گاهی اوقات آنقدر برای آدم‌ ها کوچک می‌شود که فکر می‌کنید تنها شخص روی زمین هستید. ولی وقتی مطالعه کنید متوجه می‌شوید که تنها نیستید و فرد دیگری آن بیرون زندگی می‌کند. زمستان شاید افراد را مجبور می‌کند در خانه های خود بمانند ولی کتاب‌ آنها را به بیرون از خانه می‌برد و بدون احساس سرما می‌توانند گرمای نگاه نویسندگان را در دنیای واقعی تجربه کنند.
 
کورتیا نیولند نویسنده و موسیقی‌دان از دوران کودکی‌اش می‌گوید که هنگام مطالعه می‌توانست اضطراب و استرس روانی خود را با خواندن کتاب درمان کند. وی می‌نویسد: آن وقت‌ها احساس می‌کردم در لندن تنها هستم ولی مطالعه هدیه‌ای بود که به من نمی‌گفت از کجا آمدم بلکه می‌گفت که به کجا بروم. استیون کینگ درباره افسردگی خودش می‌نویسد و به این نکته اشاره می‌کند که وقتی از نوشتن خسته می‌شوم برای آرام شدن کمی مطالعه می‌کنم و سعی می‌کنم از دنیای نویسندگی به دنیای مطالعه کتاب و داستان منتقل شوم.
 
دی.اچ لارنس نویسنده و از معتبرترین چهره‌های ادبیات زبان انگلیسی می‌نویسد: وقتی احساس افسردگی می‌کنم برای آرامش به ادبیات مراجعه می‌کنم و کتابی حتی با داستانی غم‌انگیز انتخاب می‌کنم تا غم هایم را بزداید. این کتاب‌ها به من یادآوری می‌کنند که تنها نیستم و کسانی دیگری نیز روح خود را درون این کلمات جا گذاشته‌اند که من را از افسردگی رهایی می دهند.
 
جان مک گرگور رمان‌نویس در یادداشت‌های خود آورده است که کتاب نوعی درمان برای بیماری روانی است که افسردگی مهمترین آنهاست. داستان به فرد افسرده کمک می‌کند دنیاهای جدید را تجربه کند و از تکراری بودن زندگی فرار کند. تلقین، همدلی یا هر واژه‌ای که نویسنده داستان به خواننده خود منتقل می‌کند همگی داروی افسردگی است.

http://www.javanannews.ir/fa/News/81490/دارویی-برای-درمان-افسردگی--نظر-نویسندگان-درباره-مطالعه-کتاب
بستن   چاپ