آریا جوان
توصیه بادامچیان به ارزش‌گراها برای استفاده از فضای مجازی
یکشنبه 11 آذر 1397 - 10:19:24 AM
انتخاب

آریا جوان_نایب رئیس شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با توصیه به ارزش‌گراها برای استفاده از فضای مجازی، گفت: فضای مجازی یک فرصت برای همه ارزشگراهاست. آنها می‌توانند از طریق شبکه مجازی حرف خود را منتشر کنند و ابتذال غرب و دروغ سازی‌ها را آشکار نمایند. فضای مجازی، فرصت بسیار خوبی است برای پاسخگویی به شایعات، ابهامات و روشنگری در گسترش اطلاعات ملت.

اسدالله بادامچیان از جمله شخصیت‌های سیاسی اصولگرایی است که اخیرا فعالیت خود را در توییتر آغاز کرده و تاکنون شش پیام توییتری داشته است، البته او نخستین موتلفه‌ای نیست که از توییتر استفاده می‌کند. پیش از این سیدمصطفی میرسلیم نیز در توییتر فعال شده بود.

بادامچیان در آخرین پیام توییتری خود نوشته است که « مردم با اراده و انتخاب خود بر ناکارآمدی‌ها غلبه خواهند کرد.» بادامچیان معمولا در پیام‌های خود از هشتک الف-با، دولت- حزبی یا دولت مسئولیت‌پذیر استفاده می کند.

این فعال سیاسی باسابقه اصولگرا با اشاره به فعالیت فرهنگی خود پیش از انقلاب از جمله تهیه نوار کاست از سخنرانی‌های امام خمینی(ره) یا تهیه فیلم در موسسه «فیلم در خدمت دین» بیان کرد: من همواره از ابزار روز برای تبیین ارزش‌های دینی بهره برده‌ام و استفاده من از توییتر نیز در همین راستاست.

متن گفت و گوی ایسنا با اسدالله بادامچیان درباره آغاز فعالیتش در توییتر به شرح زیر است:

اصولگرایان نسل شما پیش از این رابطه خوبی با فضای مجازی نداشتند اما اخیرا این نسل نیز به استفاده از فضای مجازی ترغیب شده‌اند. اخیرا نیز شما در فصای توییتر فعالیت خود را آغاز کرده‌اید. چه عاملی موجب شد که اسدالله بادامچیان یکی از نسل اولی‌های انقلاب وارد توییتر شود؟

ملت ما مثل همه ملت‌ها ترکیبی از جوان تا پیر هستند. تفکیک و جداسازی‌ها در یک چرخه نسلی و جدا افکنی بین نسل دیروز امروز در فلسفه ما که هر روز را عاشورا می‌داند، صحیح نیست؛ زیرا در عاشورا، حبیب بن مظاهر پیر را در کنار جوانان و نوجوانان، یکی می‌دانند.

فضای مجازی یک ابزار پیام رسانی است. نسل قبل و بعد ندارد، ما همه یک هستیم. استفاده یا عدم استفاده از ابزارها، بستگی به شرایط و انجام وظیفه به روز دارد. امثال من در آغاز انقلاب اسلامی از همه ابزار نوین از جمله ضبط صوت و نوار کاست استفاده کردیم مثلا سخنان امام خمینی (ره) را نوار کرده و در جلسات مردمی و خصوصی پخش می‌کردیم. فیلم و نمایش و استفاده از هنر برای ارزش‌های متعالی را شروع کرده و «موسسه فیلم در خدمت دین» را با کمک مردم راه اندازی کردیم. دکلمه را رواج دادیم، به‌طور مثال نوار کاست شعر زیبا و انقلابی مرحوم بهجتی اردکانی را که آقای شریفی نیا دکلمه کرده بود تا حدود یک میلیون نوار پخش کردیم.

استفاده من از سایت و اخیرا توئیتر مربوط به سابقه طولانی در استفاده از ابزار روز است. معتقدم فضای مجازی یک فرصت برای همه ارزشگراهاست. آنها می‌توانند از طریق شبکه مجازی حرف خود را منتشر کنند و ابتذال غرب و دروغ سازی‌ها را آشکار نمایند. فضای مجازی، فرصت بسیار خوبی است برای پاسخگویی به شایعات و ابهامات و روشنگری در گسترش اطلاعات ملت.

ایران در تمدن فرهنگ والای خود قبل از اسلام و در تمدن و فرهنگ ایران و اسلام در قرون پس از اسلام آنقدر زیبایی و خوبی دارد که ابتذال و فریبکاری در شبکه‌های مجازی بیگانه در برابر آن زیبایی‌ها، چیزی به شمار نمی‌آید. مثلا شعار زیبای چند هزار ساله ایران در راستای فرهنگ اهورایی و اهریمن ستیزی که پندار نیک، گفتار نیک، رفتار نیک است، چرا برای همگان و جهان اسیر تاریکی‌ها از طریق شبکه‌ مجازی ترویج نشود؟

پیشنهاد من این است وقت خود را صرف دعواهای بیهوده جناحی نکنیم، بلکه فرهنگ خود را تبلیغ کرده و از ابزار روز، بهره ببریم.

شما به ارزش‌گراها توصیه می‌کنید که از فضای مجازی استفاده کنند در حالیکه توییتر در ایران فیلتر است. آیا تناقضی در درخواست شما و فیلتر بودن توییتر وجود ندارد؟

مشاهده می‌کنید که مسئولان به ویژه مسئولان اجرایی که مجری قوانین هستند از این ابزار استفاده می‌کنند. مقررات و قوانین باید قابلیت اجرای همگانی داشته باشند. منع‌ها برای زشتی‌ها و بدی‌ها و زیان آورهاست. والا تبیین شعار پندار و گفتار و کردار نیک، یا شعار المسلمون کلهم اخوه که برادری و برابری را فریاد می‌کند، هدایایی است برای مردم خسته از بی فرهنگی‌ها و تبعیض‌ها و ستمگری‌ها، که ای کاش همه فضاهای مجازی از این زیبایی‌ها پر شود.

شما از هشتک الف-با در توییتر استفاده می کند. این هشتک مخفف «اسدالله بادامچیان» است یا مفهوم دیگری دارد؟

الف – باء شروع خواندن، نوشتن، و آموختن و سازندگی‌هاست. مقدمه تفکر و بینش مردم سالاری است که با ذوق و ادبیات ایران و اسلام همراه است.

نام نشریه هفتگی موتلفه «شما» است که مخفف شهدای موتلفه اسلامی است اما می‌توان با ذوق‌های دیگر از آن استفاده کرد مثل اینکه بگویم این نشریه شماست. در ضمن مخفف اسم و فامیل بنده هم هست.

شما در یکی از پیام‌های توییتری خود نوشته‌اید که مردم با اراده و انتخاب خود بر ناکارآمدی‌ها غلبه خواهند کرد. این پیام مفهوم انتخاباتی دارد؟

این مفهومی فراتر از انتخابات دارد. محدود به انتخابات نیست اما انتخاب را هم در بر دارد. بستگی به مخاطب دارد آیا شما، از آن، انتخابات را می‌یابید؟


http://www.javanannews.ir/fa/News/83079/توصیه-بادامچیان-به-ارزش‌گراها-برای-استفاده-از-فضای-مجازی
بستن   چاپ