آریا جوان
Spartan Armor؛ استارتاپ جلیقه‌ی ضدگلوله که از درون گاراژ به تجارتی 4.5 میلیون دلاری تبدیل شد
يکشنبه 11 آذر 1397 - 22:48:39
آریا جوان - راه پیشرفت در کسب‌و‌کار سخت است؛ اما همیشه پیچیده نیست. گاهی در زمان درست، فقط باید تصمیم درستی بگیرید.

داستان شرکت Spartan Armor از آنجایی شروع شد که جرمی تِپِر (Jeremy Tepper) در سال 2012 به‌تنهایی در گاراژ خانه‌اش زره‌هایی از جنس استیل تولید می‌کرد و در Ebay می‌فروخت. او راهی پیدا کرده بود که مقاومت زره‌ها را با اسپری رنگی که در کف اتاق بار وانت‌ها از آن استفاده می‌شد، با کمترین هزینه‌ی تمام‌شده می‌توانست افزایش دهد. جرمی افسر گشت مرزبانی بود که در سال 2015، از پسِ شغل جانبی‌اش، یعنی تولید زره نتوانست بربیاید. در آن زمان بود که Spartan Armor را تاد میکس (Todd Meeks) و کوین استرناتکا (Kevin Strnatka) خریدند. درادامه می‌خوانید چگونه تاد میکس توانست این شرکت را در رتبه‌ی 1201 از 5000 تجارت برتر طبق گزارش Cameron Albert-Deitch قرار دهد. جرمی تِپِر که در آن زمان افسر گشت مرزی بود، تولیدوفروش زره‌ها را به‌عنوان کار پاره‌وقت در گاراژ خانه‌اش انجام می‌داد. بااین‌حال، وقتی تعداد سفارش‌های دریافتی‌اش زیاد شد، نتوانست دوام بیاورد؛ چراکه او از شش صبح تا دو بعدازظهر باید شغل اصلی‌اش را انجام می‌داد و بعدازظهرها سفارش‌ها را آماده می‌کرد. سپس صبح روز بعد، آن‌ها را تحویل اداره‌ی پست می‌داد و به محل کارش می‌رفت.
بخش‌های بعدی این مقاله را از زبان تاد میکس می‌خوانید: در آن زمان، من دلال تجاری بودم و کوین استرناتکا، همکار و هم‌اتاقی سابق من، مدیر یکی از نمایندگی‌های فروش محلی رنگ کف‌پوش اتاق بار وانت در آریزونا بود. روزی او پیش من آمد و گفت: «این مرد (جرمی) را می‌شناسم. تمام این صفحه‌های استیل را برایش اسپری کردم». پرسیدم: «صفحه؟ مگر چه کاری انجام می‌دهد؟» پس از اندکی صحبت، فهمیدیم میزان فروش جرمی بسیار زیاد است. این را از روی دفاتر خرید و تعداد زیاد صفحات رنگ‌شده‌ی پشت وانت جرمی می‌شد فهمید. تعداد دقیق صفحات را جرمی می‌دانست. پس متوجه شدیم دقیقا ارزش آن‌ها چقدر و فرصتی عالی مقابلمان قرار دارد؛ چراکه فروش هزار صفحه در ماه، یعنی 1٫2میلیون دلار آن‌هم در سال 2014 درآمد درخورتوجهی بود.
من و کوین در سپتامبر2015، شرکت را از جرمی خریدیم و تجهیزات جرمی را به دفتر کوین انتقال دادیم. پس از مدتی، آن‌ها را به انبار هزارمتری بردیم. البته، من سهم کوین را هم در ژوئن گذشته خریدم. مقاله‌های مرتبط:
معرفی شرکت‌هایی با سریع‌ترین میزان رشد در آمریکا معرفی استارتاپ Motiv، حلقه‌ای برای تأیید ورود به حساب‌های کاربری
اولین هدف ما، بهبود خدمات به مشتریان بود که تا آن زمان اصلا وجود نداشت. شما اگر با رقبای ما تماس می‌گرفتید، آن‌ها حتی جواب تلفن شما را هم نمی‌دادند. در مرحله‌ی بعدی، وبگاه خودمان را به‌روز کردیم. جرمی در ابتدا محصولات خود را در eBay می‌فروخت و وبگاه وردپرسی بسیار قدیمی داشت. چند نفر را استخدام کردیم تا سفارش‌ها را ازطریق وبگاه پیگیری کنند و تلفن‌ها را پاسخ دهند و درواقع کارهای لازم برای تجارت واقعی را انجام دهند.
بنابراین، هزینه زیادی برای توسعه‌ی کسب‌وکارمان در سه سال گذشته پرداخت کرده‌ایم. اگر درآمدهایتان را صرف توسعه‌ی تجارت کنید و برندتان را گسترش دهید و فرایندهایی برای سفارش محصولات با بالاترین سطح کیفیت ممکن درنظر بگیرید، تجارتتان همواره به رشد ادامه خواهد داد. اولین مشتریان ما مهاجران و بیشتر خلاف‌کارها بودند؛ اما از دیدگاه من، کسب‌وکارمان را بیشتر به‌سمت جلب‌توجه سازمان‌های مجری قانون باید سوق می‌دادیم. اکنون، بیش از نیمی از فروش ما به همین سازمان‌ها است. علاوه‌براین، سازمان‌های کوچک 25 تا 50نفری هدف دوم ما محسوب می‌شود؛ هدفی که سایر رقبا به آن توجهی نمی‌کنند. وقتی افراد شاغل در این سازمان‌ها به ما مراجعه می‌کنند، برخلاف تصوری که درباره‌ی آن‌ها وجود دارد، بسیار گرم و مؤدبانه برخورد می‌کنند و ازآنچه برایشان انجام می‌دهیم، قدردانی می‌کنند.
وقتی حادثه‌ای تیراندازی رخ می‌دهد که به این محل نزدیک است، تغییری محسوس در فروش را شاهد هستیم و این مسئله دردناک است. به‌عنوان نمونه، پس از تیراندازی در اورلاندو و سن‌برناردینو و لاس‌وگاس، تعداد سفارش‌های ما به‌شدت افزایش یافت. البته، این‌طور به‌نظر می‌رسد که مردم به اهمیت محصولاتمان توجهی ندارند و فقط در زمان وقوع حادثه به فکر تأمین امنیتشان می‌افتند. شایان ذکر است تغییر تعرفه‌های استیل که از زمان ریاست‌جمهوری ترامپ ایجاد شد، بر کسب‌وکار ما تأثیری مستقیم گذاشته است. ما استیل‌ها را از پنسیلوانیا و اورگان تهیه می‌کردیم؛ ولی بازهم مشمول این تعرفه‌ها شدیم. به‌نظر می‌رسد بسیاری از کارخانه‌های استیل‌سازی می‌دانند اگر کشورهای دیگر مجبور به پرداخت 25درصد تعرفه باشند، ما، به‌عنوان تولیدکنندگان داخلی، هم باید 25درصد بهای بیشتری برای محصولات بپردازیم. اتفاقی که یک‌شبه افتاد؛ به‌همین‌دلیل، امسال ناچار شدیم قیمت‌های محصولات استیل بالستیک خودمان را 10درصد افزایش دهیم.

http://www.javanannews.ir/fa/News/83142/Spartan-Armor؛-استارتاپ-جلیقه‌ی-ضدگلوله-که-از-درون-گاراژ-به-تجارتی-45-میلیون-دلاری-تبدیل-شد
بستن   چاپ