آریا جوان
چطور رمز کارت سوخت را بازیابی کنیم؟
چهارشنبه 14 آذر 1397 - 04:45:21
آریا جوان - افرادی که به رمز کارت سوخت دسترسی ندارند، می‌توانند برای بازیابی به نواحی 37 گانه‌ی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی مراجعه کنند. 

با نزدیک‌شدن زمان استفاده‌ی مجدد از کارت سوخت برای مدیریت مصرف بنزین در کشور، نگرانی‌های زیادی برای مالکان خودروها پیش می‌آید. ازجمله‌ی این نگرانی‌ها می‌توان به گم‌شدن کارت سوخت و فراموش‌کردن رمز کارت سوخت و صادرنشدن کارت سوخت وسیله‌ی نقلیه اشاره کرد. در همین زمینه، شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی اقدامات زیادی برای اطلاع‌رسانی به مردم انجام داده است. سخن‌گوی این شرکت در مصاحبه با خبرنگاران از روش جدیدی برای بازیابی سریع‌تر رمز کارت سوخت خبر داد.
زیبا اسماعیلی ، سخن‌گوی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی، با بیان اینکه یکی از نگرانی‌ها در فرایند ثبت‌نام کارت سوخت مربوط‌به مالکانی است که کارت سوخت دارند: اما رمز آن‌ را فراموش کرده‌اند، اظهار کرد: پیش‌ازاین اعلام شده بود افرادی که کارت سوخت دارند؛ اما رمز آن را فراموش کرده‌اند، نباید اقدامی انجام دهند. قرار است رمز همه‌ی کارت‌ها بازیابی شود و از وقتی استفاده از کارت سوخت الزامی شد و مالک خودرو برای نخستین‌بار برای سوخت‌گیری به جایگاه مراجعه و کارت خود را وارد کرد، پیامی مبنی بر انتخاب رمز روی صفحه نقش می‌بندد و مالک می‌تواند رمز خود را انتخاب کند.
مقاله‌های مرتبط:
چگونه کارت سوخت المثنی بگیریم استفاده از کارت سوخت، اجباری و کارت بانکی به‌جای آن قابل استفاده خواهد شد
اسماعیلی همچنین افزود: بااین‌حال، برخی مالکان برای بازیابی رمز کارت سوخت خود عجله دارند. این افراد می‌توانند ازطریق مراجعه حضوری به نواحی 37‌ گانه‌ی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران رمزشان را بازیابی کنند. مدارک لازم برای این اقدام عبارت‌اند از: سند سبز خودرو، کارت ملی، کارت سوخت، کارت خودرو و سند بنچاق (درصورت داشتن). به‌گفته‌ی سخن‌گوی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی، دارندگان کارت سوخت خودرو در شهر تهران نیز می‌توانند با مراجعه به چهار ناحیه‌ی در میدان آرژانتین (مرکز)، خیابان شهیدعراقی (شمال)، خیابان دردشت (شرق) و در میدان راه‌آهن و شهرری (جنوب)، به‌صورت حضوری درخواست بازیابی رمز کارت سوخت خود را ارائه دهند.
براساس این گزارش، شنبه‌ی هفته گذشته بود که فرایند ثبت‌نام کارت سوخت المثنی آغاز شد و از روز دوشنبه، 5 آذر سامانه‌ی الکترونیکی و اپلیکیشن خدمات دولت همراه برای ثبت‌نام دراختیار مردم قرار گرفت. همچنین، از 6 آذر متقاضیان می‌توانستند ازطریق کد دستوری #4* برای ثبت‌نام کارت سوخت المثنی اقدام کنند.

http://www.javanannews.ir/fa/News/83450/چطور-رمز-کارت-سوخت-را-بازیابی-کنیم؟
بستن   چاپ