آریا جوان
با حضور معاون وزیر ورزش و جوانان
یادمان شهدای تیم فوتبال آزادی سمنان افتتاح شد
چهارشنبه 14 آذر 1397 - 18:29:27
آریا جوان - با حضور معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان و سایر مسئولان کشوری و استانی یادمان شهدای تیم فوتبال آزادی سمنان افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان استان سمنان ؛ یادمان شهدای تیم آزادی سمنان با حضور دکتر احمدی معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی ، حجت الاسلام عباسی مدیر هسته گزینش وزارت ورزش و جوانان ،جهانشیر سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان سمنان ، امیاری مدیرکل ورزش و جوانان استان هرمزگان ، گرشاسبی مدیرعامل تیم پرسپولیس ، بیرانوند دروازه بان تیم ملی و پرسپولیس ، دکتر همتی نماینده مردم سمنان ، دکتر حسن بیگی نماینده مردم دامغان و جمع کثیری از ورزشکاران ،جوانان و خانواده معظم شهدا و ایثارگران و سایر مسئولان و مردم در مجموعه تختی سمنان افتتاح شد.
محسن جهانشیر با بیان اینکه ترویج فرهنگ ایثار وشهادت در جامعه ورزشکاران یکی از اولویت های اصلی این اداره کل در حوزه فرهنگی است گفت: استان سمنان تاکنون 2 یادمان شهدا و یک تندیس با موضوع شهدای ورزشکار تولید و احداث نموده است که از این نظر سرآمد استان های کشور می باشد .
وی با تاکید بر ضرورت الگوسازی از شهدا برای نسل جوان و بویژه ورزشکاران افزود : این یادمان با سفارش اداره کل ورزش و جوانان استان سمنان و با همکاری موسسه سروسرخ طراحی شده و در استادیوم تختی سمنان که محل تردد ورزشکاران ، بدرقه و استقبال از مدال آوران و همچنین مکان تمرین و بازی تیم آزادی بوده است ساخته خواهد شد تا نمادی از قهرمانان واقعی این مرزو بوم باشد .
سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان سمنان تصریح کرد: اعضای تیم فوتبال آزادی سمنان همگی در عملیات های والفجر 3 و 8 و کربلای 5 به شهادت رسیدند و یادمان شهدای فوتبالیست ، برای بزرگداشت آنها در سمنان ساخته شد.
در پایان این مراسم با حضور دکتر احمدی معاون وزیر ورزش و جوانان و جمعی از مسئولان استانی و کشوری از خانواده شهدای این تیم تجلیل به عمل آمد.
گفتنی است 12 نفر از بازیکنان و مربی تیم فوتبال آزادی سمنان طی 8 سال جنگ تحمیلی به درجه رفیع شهادت نائل شدند که اسامی آنان به شرخ ذیل است :
شهید ابوالفضل بزرویی، شهید عطاءاله صحافی، شهید ایرج نوروزی، شهید کیومرث نوروزی، شهید علی اکبر نیکو، شهید ابوالقاسم اصلاحی، شهید محمد رضا شمس الدین، شهید جلال طاهریان، شهید مجید نیکذات، شهید حسن طاهریان، شهید محمدعلی احمدی، شهید محسن طاهریان

http://www.javanannews.ir/fa/News/83517/یادمان-شهدای-تیم-فوتبال-آزادی--سمنان--افتتاح-شد
بستن   چاپ