آریا جوان
راهنمای جامع ویزای سوئد
پنجشنبه 15 آذر 1397 - 23:35:25
آریا جوان - سوئد یکی از اعضای پیمان شینگن است و متقاضیان ویزا باید ازطریق سفارت سوئد در تهران برای دریافت ویزای شینگن سوئد اقدام کنند. 

سوئد یکی از کشورهای اسکاندیناوی واقع در شمال اروپا است و یکی از اعضای پیمان شینگن محسوب می‌شود. گردشگرانی که قصد سفر به سوئد با تورهای اسکاندیناوی را دارند، باید ازطریق سفارت سوئد در تهران برای دریافت ویزای این کشور اقدام کنند.
ویزای سوئدشرح خدمات
انواع ویزا شینگن (ملاقات با خانواده و دوستان، تجاری، مقام‌های رسمی، رویدادهای فرهنگی و ورزشی، توریستی، ورزشی، ازدواج، تحصیلی، اقامت بیش از 90 روز)
مراحل صدور ویزا ثبت‌نام و تعیین وقت سفارت، مراجعه حضوری، عودت مدارک
وقت سفارت به‌صورت آنلاین ازطریق وب‌سایت سفارت
مصاحبه و انگشت‌نگاری دارد
مدارک لازم برای صدور ویزا مدارک شناسایی، مدارک مالی و مدارک شغلی
مدت زمان لازم برای صدور ویزا 15 روز
سفارت/ کنسولگری دارد

انواع ویزای سوئد
برای سفر به سوئد انواع مختلفی از ویزاهای کوتاه مدت باتوجه‌به نوع سفر وجود دارد که می‌توان به ویزای توریستی (گردشگری)، ویزای تجاری، ویزای پزشکی، ویزای رویدادهای فرهنگی-ورزشی، ویزای مقام‌های رسمی، ویزای تحصیلی، ویزای ازدواج با شهروندان سوئد، ویزای ترانزیت و ویزای کودکان زیر سن قانونی اشاره کرد.
مراحل دریافت ویزای سوئد
متقاضیان ویزای سوئد برای درخواست ویزا ازطریق سفارت سوئد ابتدا باید به‌صورت آنلاین برای ثبت‌نام و تعیین وقت اقدام کنند. در صورت تکمیل فرم به‌صورت کامل و صحیح، ایمیلی به نشانه تائید از جانب سفارت برای متقاضی ارسال می‌شود. همچنین، زمان ثبت‌نام و سایر مکاتبات مربوطه از طرف سفارت با شخص متقاضی ازطریق ایمیل اعلام شده در فرم ثبت‌نام انجام می‌شود. متقاضی باید در وقت اعلام شده با در دست داشتن مدارک مورد نیاز نسبت برای انجام مصاحبه و سایر مراحل دریافت ویزا شامل ثبت اطلاعات بیومتریک (انگشت‌نگاری) به سفارت مراجعه کند. پس از انجام این مراحل نتیجه نهایی و تصمیم سفارت به متقاضی اعلام می‌شود. مدت زمان لازم برای بررسی مدارک و اعلام نتیجه به‌طور معمول 15 روز کاری است. نکته قابل‌توجه اینکه در صورت رد درخواست امکان درخواست تجدیدنظر برای متقاضی وجود دارد.
مدارک لازم برای ویزای سوئد
فرم آنلاین درخواست ویزا که چاپ و امضا شده باشد. پاسپورت و مدارک هویتی مربوط‌به سفر (گذرنامه باید تا سه ماه بعد از زمان برنامه‌ریزی شده برای خروج از کشور اعتبار داشته باشد – پاسپورت باید دو برگ سفید داشته باشد – 10 سال از زمان صدور پاسپورت گذشته باشد). عکس تمام رخ در اندازه عکس موجود در گذرنامه (حداکثر در 6 ماه گذشته گرفته شده باشد). رسید بانکی پرداخت پول (در صورتی که آنلاین پرداخت نشده باشد)؛ طبق اطلاعیه مندرج در وب‌‌سایت سفارت سوئد هزینه ویزا به ازای هر نفر 60 یورو است، البته این هزینه برای کودکان بین 6 تا 12 سال 35 یورو و برای کودکان زیر شش سال رایگان است. گردشگران توجه داشته باشند که برای ارائه فرم تقاضای ویزا، حتما باید این موارد را تکمیل و آماده کرده باشند. اطلاعات بیومتریک نظیر عکس و اثر انگشت نیز در سفارتخانه تهیه می‌شوند. علاوه‌بر موارد ذکر شده، ارائه مدارک دیگری مانند شناسنامه، برنامه سفر، داشتن استطاعت مالی در طول اقامت در سوئد (پرینت حساب بانکی سه ماه گذشته) و سند مالکیت (در صورت وجود) برای اثبات بازگشت به ایران لازم است. بیمه‌نامه مسافرتی و مددارک شغلی مانند فیش حقوقی، قرارداد کار و بیمه تأمین اجتماعی یا خدمات درمانی، پروانه کسب، مجوز فعالیت (شرکت‌‌ها و واحدهای صنعتی)، عضویت در انجمن صنفی مربوطه برای هنرمندان (خانه سینما و...)، حکم بازنشستگی و کارت دانشجویی از سایر مدارکی هستند که سفارت از متقاضیان مطالبه می‌کند.
سفارت سوئد در ایران
نشانی: تهران ، خیابان پاسداران شمالی، بالاتر از خیابان فرمانیه، خیابان بوستان، نبش نسترن، پلاک 27 صندوق پستی: 458-19575 تلفن: 23712200 (021) نمابر: 22296451 پست الکترونیک: ambassaden.teheran@gov.se وب‌سایت: www.swedenabroad.se

http://www.javanannews.ir/fa/News/83679/راهنمای-جامع-ویزای-سوئد
بستن   چاپ