آریا جوان
گران‌ ترین خودروهای تاریخ پورشه
جمعه 16 آذر 1397 - 21:45:40
آریا جوان - در فهرست گران‌ترین خودروهای تاریخ پورشه، مدل‌های کلاسیک و مدرن با قیمت 3 تا بیش از 14 میلیون دلار دیده می‌شوند. 

در تاریخ شرکت خودروسازی آلمانی پورشه ، رکوردهای جالبی ثبت شده است. از افتخارات قابل‌توجه در مسابقات اتومبیل‌رانی تا نمونه‌های منحصربه‌فرد، خودروساز اسپرت اشتوتگارت را در جایگاه خاصی قرار داده‌اند؛ اما در بخش قیمت خودروها، پورشه چگونه ظاهر می‌شود؟ تیم تبلیغاتی پورشه در جدیدترین قسمت از سری برنامه‌‌ی اینترنتی «5 ویژگی برجسته‌ی محصولات پورشه»، گران‌ترین محصولات تاریخ این برند را معرفی کرده است. البته باید توجه کنیم که 5 خودروی گران تاریخ پورشه، براساس قیمت آن‌ها در حراجی‌های رسمی فهرست شده‌اند و قیمت استاندارد هنگام عرضه، ملاک نیست.
اگر از طرفداران خودروهای اسپرت باشید، قطعاً با قیمت برخی مدل‌های پورشه آشنایی دارید؛ در حقیقت برای دراختیار گرفتن نمونه‌های خاص این برند، باید به‌اندازه‌ی خرید یک خانه هزینه کرد. مدل‌های متفاوت 911 پورشه هواخنک، امروز با قیمت‌های مختلف تا 50 هزار یا حتی 100 هزار دلار خرید و فروش می‌شوند. اما یک مدل قدیمی 911 هواخنک دربرابر 5 مدلی که معرفی می‌کنیم، قیمت بسیار پایینی خواهند داشت. 5- پورشه 917/30 اسپایدر
قیمت: 3 میلیون دلار مقاله‌های مرتبط:
سبک‌وزن‌ترین خودروهای تاریخ پورشه نگاه نزدیک به 5 ویژگی پورشه 918 اسپایدر
فهرست گران‌ترین پورشه‌های تاریخ را با مدل مسابقه‌ای 917/30 اسپایدر شروع می‌کنیم. در خانواده‌ی 917 پورشه، چند مدل ارزشمند با تولید کمتر از 40 دستگاه قرار دارند. 917/30 برای رقابت در سری Can-Am، به پیشرانه‌ی 12 سیلندر تخت هواخنک با قدرت 1200 اسب‌بخار مجهز شد؛ این مدل به ازای هر سیلندر، 100 اسب‌بخار قدرت در اختیار دارد. 917/30 نماینده‌ی دوران راننده‌های نترس و خودروهای دیوانه‌وار است؛ با نهایت سرعت 365 کیلومتر بر ساعت، در این مدل خبری از کامپیوتر و سیستم‌های کمک‌راننده الکترونیکی نیست. این مدل که به دو مخزن سوخت هر کدام با ظرفیت 200 لیتر (مجموع 400 لیتر) مجهز است، در زمانی کمتر از 2.4 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت می‌رسید. به‌عنوان یکی از ارزشمندترین محصولات تاریخ پورشه، 917/30 اخیراً با قیمت 3 میلیون دلار حراج شد. 4- پورشه 550A Spyder
قیمت: 5 میلیون و 170 هزار دلار در جایگاه چهارم این فهرست، اولین خودروی تولیدی پورشه قرار دارد که باهدف شرکت در مسابقات اتومبیل‌رانی طراحی شد. مدل 1956 پورشه 550A اسپایدر، به‌دلیل عملکرد خارق‌العاده با پیشرانه‌ی 4 سیلندر تخت 1.5 لیتر و قدرت 135 اسب‌بخار دربرابر قدرتمندترین خودروهای آن دوران (تا 3 برابر قدرت بیشتر از پورشه 550A Spyder)، به لقب «قاتل غول پیکر» شهرت دارد. این مدل کلاسیک که این روزها با قیمت بالای 5 میلیون دلار معامله می‌شود، باعث مرگ جیمز دین ، هنرپیشه‌ی معروف دهه‌ی 1950 هالیوود شد. 3- پورشه 911GT1 Straßenversion

قیمت: 5 میلیون و 665 هزار دلار یادگار دهه‌ی 1990 و یکی از جذاب‌ترین دوران صنعت خودروسازی، نسخه‌ی جاده‌ای از مدل مسابقه‌ای پورشه 911 GT1 است. برای شرکت در مسابقات GT1 فدراسیون جهانی اتومبیل‌رانی (FIA)، شرکت‌کنندگان باید تعداد مشخصی از خودروها را در قالب مدل استاندارد جاده‌ای تولید می‌کردند. 20 دستگاه از مدل 911 GT1 جاده‌ای با کد اشتراسن‌ورزیون (Straßenversion در زبان آلمانی به‌معنی نسخه‌ای خیابانی) و چراغ‌های جلوی پورشه 911 مدل 1997 تولید شد. 911 GT1 Straßenversion از پیشرانه‌ی 6 سیلندر تخت توئین توربوشارژ رادیاتوری پورشه 996 تا 600 اسب‌بخار قدرت می‌گرفت. این مدل، بدون شک یکی از زیباترین و خواستنی‌ترین خودروهای جاده‌ای است که به‌لطف قوانین مسابقات اتومبیل‌رانی متولد شده است. به‌تازگی مدل 1998 این محصول ماندگار پورشه، بیش از 5.5 میلیون دلار فروخته شد. 2- پورشه 956
قیمت: 10 میلیون و 120 هزار دلار جایگزین پورشه 936، در سال 1983 با تمرکز ویژه بر آیرودینامیک مسابقه داد. 956 با پیشرانه‌ی 6 سیلندر تخت 2.65 لیتری و قدرت بیش از 630 اسب‌بخار، یکی از جواهرهای کلاس C مسابقات قهرمانی سوپراستار FIA بود. جالب است بدانید که نمونه‌های اولیه از جعبه‌دنده‌ی دو کلاچه‌ی PDK پورشه، ابتدا روی این مدل آزمایش و بررسی شدند و سپس در سال 2009 با مدل 997 کاررا، این سیستم نوین به تولید انبوه رسید. 1- پورشه 917K
قیمت: 14 میلیون و 80 دلار عنوان گران‌ترین خودروی تاریخ پورشه را باید در اختیار مدل افسانه‌ای 917K، ستاره‌ی مسابقات لمانز قرار داد. سری 917 پورشه مدل‌های مختلفی را شامل می‌شود؛ K کوتاه‌شده‌ی واژه‌ی kurzheck به‌معنی «بخش عقب کوتاه‌تر» در زبان آلمانی است. مدل‌های مختلف سری 917 با طرح‌های متفاوت روی بدنه هم شناخته می‌شوند؛ 917K با پیشرانه‌ی 12 سیلندر، قدرت 630 اسب‌بخار و طرح شرکت گلف (Gulf) شهرت غیرقابل انکاری دارد. پورشه 917K به‌لطف پیشرانه‌ی قدرتمند هواخنک 4.5 لیتری ساخت هانس مزگر و بدنه‌ی آیرودینایک، بیش از 350 کیلومتر بر ساعت سرعت می‌گرفت. مقامات پورشه پس از پایان فصل 1971، به درک بل راننده‌ی بریتانیایی و برنده‌ی پنج مرتبه مسابقات لمانز، پیشنهاد خرید یک دستگاه 917 با قیمت 5 هزار پوند را دادند. در آن دوران، یک منزل مسکونی قیمتی حدود 7 هزار پوند داشت. بیش از 45 سال از آن روز می‌گذرد و حالا پورشه 917K بیش از 14 میلیون دلار ارزش دارد.



http://www.javanannews.ir/fa/News/83739/گران‌-ترین-خودروهای-تاریخ-پورشه
بستن   چاپ