آریا جوان
کلاس آموزشی خبرنویسی کوتاه برگزار شد
ناظمی: تاخیر در اطلاع رسانی به شایعه، گمانه زنی و اخبار دروغ منجر می شود
چهارشنبه 21 آذر 1397 - 16:13:50
آریا جوان - مدیرکل روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ورزش و جوانان با بیان این که تاخیر در اطلاع رسانی به شایعه، گمانه زنی و اخبار دروغ منجر می شود، افزود: این موج اخبار سیاه سبب بی ثباتی، بی اعتمادی و نگرش منفی مخاطبین به سازمان مربوطه خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، کلاس آموزشی خبرنویسی کوتاه صبح امروز با مدرسی مازیار ناظمی مدیرکل روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ورزش و جوانان و با حضور کارشناسان این حوزه و مدیران روابط عمومی فدراسیون ها و ادارات کل ورزش و جوانان استانها در وزارت ورزش و جوانان برگزار شد.
مازیار ناظمی در این کلاس آموزشی به تعریف مفهوم رسانه های سیاه اشاره کرد و تاثیر اخبار رسانه های سیاه بر افکار عمومی را مورد توجه قرار داد و گفت: ورود به موقع و هوشمندانه روابط عمومی ها به موضوعات روز و مرتبط با سازمان و پاسخگویی مناسب به نیاز و ابهامات مخاطب از راه های مقابله مناسب با اخبار سیاه است.
وی با بیان این که تاخیر در اطلاع رسانی به شایعه، گمانه زنی و اخبار دروغ منجر می شود، افزود: این موج سبب بی ثباتی، بی اعتمادی و نگرش منفی مخاطبین به سازمان مربوطه خواهد شد.
ناظمی با مروری گذرا بر ارزش ها و عناصر خبری، ادامه داد: دنیا به سمت کوتاه نویسی پیش می رود و مخاطبین امروز تمایلی به خواندن خبرهای طولانی ندارند.
مدیرکل روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ورزش و جوانان بر اهمیت تکرار در کار رسانه ای تاکید کرد و افزود: تکرار در کار خبر موجب تثبیت رویکرد سازمان و آشنایی مخاطبین با این رویکرد ها و جریان سازی آن موضوع خبری می شود.
ناظمی در این کلاس به توضیح شیوه های کوتاه نویسی خبر پرداخت و تصریح کرد: در کوتاه نویسی خبر باید به مخاطب شناسی، خواندن دقیق خبر و حذف کردن کلمات اضافه تا حد امکان از آن خبر، توجه ویژه داشت.

http://www.javanannews.ir/fa/News/85139/ناظمی--تاخیر-در-اطلاع-رسانی-به-شایعه،-گمانه-زنی-و-اخبار-دروغ-منجر-می-شود
بستن   چاپ