آریا جوان
برگزاری اولین جشنواره کسب و کارهای نوپا در حوزه ورزش و سلامت با همکاری وزارت ورزش و جوانان
مدیر کل حوزه ریاست دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای:با حمایت از اندیشه های جوان به رشد اقتصادی صنعت ورزش کمک خواهیم کرد
سه شنبه 27 آذر 1397 - 11:30:58
آریا جوان - مدیر کل حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای از برگزاری نخستین جشنواره کسب و کارهای نوپا در حوزه ورزش و سلامت با همکاری وزارت ورزش و جوانان ، دانشگاه تربیت بدنی امام علی ( ع ) و داشگاه فنی حرفه ای در تاریخ 27 آذرماه به میزبانی صفادشت خبرداد .

به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان حسین سلمانی در ارتباط با اولین جشنواره کسب و کارهای نوپا در حوزه ورزش و سلامت با اشاره به اینکه ورزش یکی از اصلی ترین صنایع درآمدزایی کشورهاست تصریح کرد: استارتاپ های ورزشی نیز بمنزله مهمترین مولفه خود اشتغالی در جهان نقش بسزایی در تولید اشتغال و مهارت آموزی افراد بویژه دانشجویان دارد.
مدیر کل حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای با اعلام اینکه اولین جشنواره کسب و کارهای نوپا در حوزه ورزش و سلامت با همکاری وزارت ورزش و جوانان ، دانشگاه تربیت بدنی امام علی ( ع ) و داشگاه فنی حرفه ای در تاریخ 27 آذرماه در صفادشت برگزار می شود گفت: این جشنواره در حوزه ورزش و سلامت به صورت کارگاهی و نمایشگاهی برگزار خواهد شد.
وی دانشجویان را بهترین و ارزشمند ترین سرمایه های اجتماعی یک کشور دانست و گفت: این برنامه با شعار هر دانشجو یک ایده و با هدف آشنایی بیشتر دانشجویان با فضای ایده پردازی و کسب و کار قصد دارد به توانمندی بیشتر این قشر کمک کند. همچنین با حمایت از ایده های برتر در حوزه کسب و کار های ورزشی زمینه ساز ایجاد بستری مناسب در جهت ارتقای فضای کسب و کار های دانش بنیان در بین جوانان دانشجو شود.
او با بیان اینکه تا به امروز بیش از 60 ایده در دبیرخانه این جشنواره دریافت شده است که از میان آنها 6 اثر برگزیده انتخاب و تحت حمایت مرکز رشد همین دانشکده قرار خواهد گرفت خاطر نشان ساخت: در این مراسم در کنار کارگاه ها و نمایشگاه های مرتبط با حوزه کسب و کار، رونمایی از کتاب کارآفرینی ورزشی با رویکرد کسب و کارهای نوپا در ورزش و همچنین اولین فصلنامه دانشجویی با عنوان تیک تاک را خواهیم داشت.
سلمانی تصریح کرد: صنعت ورزش و در نقطه کانونی آن گردشگری ورزشی بواسطه مخاطب میلیاردی توانسته است جایگاهی بی بدلیل در توسعه کشورها داشته باشد، در کشور ما نیز با مطرح شدن مفاهیمی مانند حق پخش تلویزیونی اسپانسرشیپ فروش آنلاین بلیط و... کم کم ورزش به سمت و سوی حرفه ای شدن پیش می رود. این فضا موجبات تقویت کارآفرینی ورزشی و در راس آنها کسب و کارهای نوپا در ورزش یا همان کسب و کارهای ورزشی را فراهم می کند.
او بعنوان نمونه از استارتاپ های موفق و برجسته کشور مانند دیجی کالا دیوار و..یاد کرد و افزود: قسمت اعظمی از معاملات مالی اینگونه استارت آ پ ها به خدمات و اجناس ورزشی اختصاص دارد. لذا این موضوع ما را بر آن داشت تا با همت مسولین و پتانسیل دانشکده تربیت بدنی امام علی ع اولین جشنواره کسب و کارهای نوپا در حوزه ورزش و سلامت را راه اندازی کنیم و پس از آن نیز با حمایت از اندیشه های جوان به رشد اقتصادی صنعت ورزش کمک کنیم .

http://www.javanannews.ir/fa/News/86589/مدیر-کل-حوزه-ریاست-دانشگاه-فنی‌وحرفه‌ای-با-حمایت-از-اندیشه-های-جوان-به-رشد-اقتصادی-صنعت--ورزش--کمک--خواهیم-کرد
بستن   چاپ