آریا جوان
حسن لطفی :سرخابی‌ها را امروز واگذار کنیم بهتر است تا فردا/ دولت درباره استقلال و پرسپولیس تصمیم درستی گرفت
شنبه 1 دي 1397 - 14:53:45
آریا جوان - عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: دولت درباره واگذاری استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی تصمیم بسیار خوبی گرفته و ما از آن حمایت می کنیم.


به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان ، حسن لطفی، نماینده مردم رزن و عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی پیرامون واگذاری استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی به خبرنگار برنا گفت: ابتدا باید بگویم دولت در این باره تصمیم بسیار خوبی گرفته و ما از این تصمیم دولت حمایت می کنیم.
وی افزود: من معتقدم اگر همین امروز استقلال و پرسپولیس را واگذار کنیم، بهتر از فردا است. شما اگر در دنیا به باشگاه‌ها و فدراسیون های مختلف نگاه کنید خواهید دید آنها به معنای واقعی کلمه یک انجمن مردم نهاد هستند که از بودجه دولتی استفاده نمی کنند و روی پای خودشان هستند و درآمدزایی دارند. سیستم آنها به گونه ای است که منتظر پول از سوی دولت نیستند اما متاسفانه در کشور ما این سیستم نوعی دیگر است و بسیاری از فدراسیون‌ها منتظر بودجه دولتی هستند حال این موضوع بسط داده شده به باشگاه‌ها و دو باشگاه پر طرفدار استقلال و پرسپولیس که می توانند روی پای خودشان بایستند هم اکنون با مشکلات مالی دست و پنجه نرم می کنند که همواره بار اضافی روی دوش دولت است و خود باشگاه‌ها نیز دچار مشکل اساسی هستند.
عضو فراکسیون ورزش در ادامه اظهار داشت: اجازه بدهید مثالی بزنم یک پدر را در نظر بگیرید که پسرش را تا سنین بالا مثلا تا 50 سال بزرگ کرده و او را به خودش وابسته کرده، حال این پدر نه توانایی نگهداری فرزند را دارد، نه به فرزند آنقدر استقلال داده که او یاد بگیرد باید روی پای خودش بایستد. استقلال و پرسپولیس هم همین هستند و باید یاد بگیرند روی پای خودشان بایستند و با استفاده از قوانین روز جهان برای خودشان درآمدزایی کنند.
وی در پایان خاطرنشان کرد: من بسیار امیدوارم که با واگذاری این دو باشگاه به بخش خصوصی مشکلات آنها کم شود. ضمن اینکه سایر باشگاه های کوچک در اقصی نقاط ایران نیز باید به بخش خصوصی واگذار شوند تا ما شاهد یک رشد چشمگیر و یک جهش اساسی در ورزش کشور باشیم.

http://www.javanannews.ir/fa/News/86911/حسن-لطفی--سرخابی‌ها-را-امروز-واگذار-کنیم-بهتر-است-تا-فردا--دولت-درباره-استقلال-و-پرسپولیس-تصمیم-درستی-گرفت
بستن   چاپ