آریا جوان
تاکید اکبری بر آموزش، فرهنگ سازی و تغییر نگرش جامعه به ورزش همگانی
سه شنبه 4 دي 1397 - 07:32:02
آریا جوان - مدیر کل دفتر توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان گفت: آموزش، فرهنگ سازی و تغییر نگرش آحاد جامعه به ورزش همگانی از مهمترین محورهای برنامه های این دفتر در استانها است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و ‌جوانان، عباسعلی اکبری در نشست تخصصی معاونت فرهنگی و ‌توسعه ورزش همگانی با مدیران کل ورزش و‌جوانان استانها با تاکید بر برنامه محوری با هدف عمومی سازی ورزش در بین آحاد مردم افزود: آموزش ، فرهنگ سازی و تغییر نگرش احاد جامعه به ورزش همگانی از مهمترین محورهای برنامه های این دفتر در استانها است.
او ‌توضیح داد که مهم بودن فعالیتهای ورزشی بر ارتقائ سطح سلامتی و نشاط اجتماعی بر کسی پوشیده نیست و این دفتر برنامه های ویژه ای را در دستور کار قرار داده است.
اکبری به تدوین شیوه نامه در این راستا اشاره کرد و گفت: برگزاری همایش پیاده روی ، کوهروی ، دوچرخه سواری ، جشنواره های ورزش همگانی ، ایجاد و توسعه ورزش صبحگاهی و عصر گاهی ، حمایت از تولیدات هنری و ورزشی در رسانه با موضوع ورزش همگانی و نظارت و ارزیابی برعملکرد ورزش همگانی باشگاه های ورزشی در این شیوه نامه پیش بینی شده و به اجرا درخواهد آمد.
مدیر کل توسعه ورزش همگانی در ادامه سخنانش از تدوین برنامه های عملیاتی با برش استانی خبرداد و افزود: این برنامه ها در پنج محور اصلی، فرهنگ سازی و تغییر نگرش آحاد جامعه به ورزش ، جشنواره ها و برنامه های ورزشی ، توسعه عمومی ورزش همگانی ، مشارکت نهادها و دستگاه های اجرایی ، حمایت و توسعه ورزش همگانی در اقشار خاص تدوین شده است.
وی همچنین توضیحاتی را در خصوص برنامه های پیش بینی شده دفتر توسعه ورزش همگانی ارایه و در این ارتباط بیان کردو گفت: استمرار اجرای طرح استفاده رایگان از اماکن وررشی، حمایت از هیاتهای استانی، تقویت برگزاری مسابقات ورزشی کارکنان دولت، برگزاری دومین المپیاد ورزش همگانی ، برگزاری برنامه های مناسبتی، نظارت و ‌ارزشیابی عملکرد همگانی ادارات کل استانها و‌ فدراسیونها ، اصلاح و پیگیری تصویب آیین نامه ورزش کارکنان دولت در هیات دولت، اصلاح و ‌بازنگری اساسنامه شورای عالی ورزش همگانی و...در زمان مقتضی به اجرا در خواهد آمد.
وی درپایان اظهار داشت : مسابقات کارکنان دولت به منظور نهادینه کردن ورزش در این قشر با شعار اخلاق ، ورزش و بهره وری در دو بخش زنان و مردان در استانهای مختلف در حال برگزاری است که مرحله نهایی آن در تهران برگزار خواهد شد.

http://www.javanannews.ir/fa/News/87161/تاکید-اکبری-بر-آموزش،-فرهنگ-سازی-و-تغییر-نگرش-جامعه-به--ورزش---همگانی
بستن   چاپ