آریا جوان
داستان تلخ زندگي اميد اول طلاي ايران در آسيا/ دستفروشي براي تامين هزينه‌ها
يکشنبه 6 بهمن 1392 - 2:23:24 PM
مهر
حدود دو ماه پيش بود که مسابقات دووميداني تشويقي استان تهران در رده سني نوجوانان با يک رکورد جالب و بسيار اميدوار کننده همراه شد و طي آن شاهين جعفري توانست با ثبت رکوردي بيش از حد نصاب ورودي مسابقات قهرماني جوانان جهان، جواز حضور در اين رقابتها را که در آمريکا برگزار مي‌شود، کسب کند.

در حالي که حد نصاب ورودي مسابقات جهاني در ماده پرتاب وزنه 7 کيلوگرمي 16.50 متر تعيين شده است، شاهين جعفري در مسابقات تشويقي استان تهران توانست رکورد 16.68 متر را بر جاي بگذارد و ورودي اين رقابتها را به دست بياورد.

با وجود اين طولي نکشيد که شيريني کسب جواز حضور در مسابقات جهاني آمريکا براي جعفري تلخ شد چرا که مشکلات مالي شديد اين ملي پوش در نهايت وي را مجاب کرد که با انصراف از حضور در تمرينات تيم ملي، به دستفروشي مشغول شود تا بتواند مخارج و هزينه‌هاي زندگي خود را تامين کند.

نکته جالب اينجاست که محمد رويانيان مديرعامل وقت باشگاه پرسپوليس هم يکسال و نيم پيش با جعفري قرارداد 5 ساله‌اي را امضا کرد ولي مجموع دريافتي‌هاي اين  ورزشکار از باشگاه پرسپوليس فقط يک ميليون تومان در 18 ماه گذشته بوده است!

حسين نثاري مربي شاهين جعفري در اين خصوص گفت: شاهين از اوايل سال 1391 تمريناتش را به صورت جدي آغاز کرد و موفق شد رکورد ايران را بشکند. اين ورزشکار با اين رکورد ضمن کسب ورودي مسابقات جهاني، جزو 14 نفر اول تاپ ليست دنيا هم قرار گرفت ولي حتي از او يک تقدير ساده نشد. وضعيت شاهين به گونه‌اي است که حتي چکي که براي تهيه کفش ورزشي کشيده بود، پاس نشده و اين مسئله هم برايش دردسر ايجاد کرده است.

نثاري افزود: شاهين ديروز (شنبه) به من گفت که ديگر تمرين نمي‌کنم و بايد براي تامين هزينه‌هاي زندگي، کارگري و دستفروشي کند. متاسفانه فدراسيون دو و ميداني هم هيچ گونه حمايتي از اين ورزشکار ندارد و ما به راحتي يکي از قهرمانان اصلي خود را که شانس اول کسب مدال طلاي آسياست، از دست مي‌دهيم.

شاهين جعفري معتقد است مشکلاتي که فدراسيون دو و ميداني با مربي‌اش (حسين نثاري) دارد باعث شده که اين فدراسيون هيچ حمايتي از او به عمل نياورد. وي که پس از پايان مسابقات دو و ميداني داخل سالن جام فجر تمريناتش را کنار گذاشته، در اين خصوص گفت: از دو روز پيش تصميم گرفتم به خاطر مشکلات مالي قيد تيم ملي را بزنم. مشکلات مالي من زياد است. در اين مدت هم با دستفروشي خرج خودم را در مي‌آوردم و سر تمرين مي‌رفتم. حتي هيات دو و ميداني استان هم پولي به ما نمي‌دهد. باشگاه پرسپوليس هم قرارداد پنج ساله‌اي را با من بست ولي در يکسال و نيم گذشته فقط يک ميليون تومان پرداخت کرد.

وي با تاکيد بر اينکه بايد به کار دستفروشي ادامه بدهد، يادآور شد: اين هم از شانس ماست. 5 ماه ديگر مسابقات قهرماني آسيا برگزار مي‌شود و دوست دارم مدال طلاي آسيا را به دست بياورم ولي با اين شرايط نمي‌شود. وقتي حتي پول کرايه اتومبيل را براي رسيدن به محل تمرين ندارم، نمي‌توان به تيم ملي فکر کرد.

ملي پوش دو و ميداني ايران در پايان با بيان اينکه داوري (رئيس فدراسيون دو و ميداني) اصلا او را نمي‌شناسد، گفت: داوري چون با مربي من لج است و با او مشکل دارد، از من حمايت نمي‌کند. در حالي که خيلي از هم سن و سال‌هايم من در تيم ملي در اردوي شبانه روزي در آکادمي ملي المپيک هستند ولي فدراسيون يک اردوي ساده هم براي من تشکيل نمي‌دهد که حداقل هزينه رفت و آمد هر روزه را از دوشم بردارد.

تمام اين مشکلات در حالي پيش آمده که رکورد نوجوانان ايران را از 18 متر 93 سانتيمتر به 19 متر و 53 سانتيمتر رسانده است ولي هيچ جايزه نقدي هم به اين ورزشکار تعلق نگرفت!


http://www.javanannews.ir/fa/News/873/داستان-تلخ-زندگي-اميد-اول-طلاي-ايران-در-آسيا--دستفروشي-براي-تامين-هزينه‌ها
بستن   چاپ