آریا جوان
تندگویان خبر داد:
آموزش یکصد هزار سرباز برای جذب در بازار کار
چهارشنبه 5 دي 1397 - 16:15:14
آریا جوان - معاون ساماندهی امور جوانان گفت: وزارت ورزش و جوانان با ستاد کل نیروهای مسلح تفاهم نامه ای عقد کرده که به موجب آن در طرح سرباز- مهارت 10 هزار نفر را در 5 استان به صورت پایلوت آموزش داده و سال آینده این تعداد به 100 هزار نفر افزایش پیدا خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان و به نقل از خبرگزاری خانه ملت ، محمد مهدی تندگویان معاون ساماندهی امور جوانان که در جلسه روز (سه شنبه، 4 دی) کمیسیون فرهنگی مجلس، مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان را همراهی می کرد، در این جلسه گزارشی از عملکرد حوزه خود ارائه کرد و گفت: مشکل اصلی تشکل ها در کشور عدم ثبت شناسه ها بود و برهمین اساس آن ها نمی توانستند کار عملیاتی انجام دهند ولی ما پس از 15 سال تفاهمی با وزارت کشور امضا کردیم که دستورالعمل مربوطه نیز ابلاغ شده و از هفته گذشته ثبت شناسه ها در استان ها آغاز شده است.
وی ادامه داد: با این اتفاق، تشکل ها پروانه وزارت کشور را می گیرند و پس از این به راحتی می توانند وارد بازار کار شوند.
تندگویان همچنین اضافه کرد: انتخابات مجامع استانی تشکل ها سال گذشته برگزار شد و امسال در بهمن ماه نیز انتخابات کشوری برای اولین بار برگزار می شود.
وی به رونق کسب و کار در حوزه تشکل ها اشاره کرد و در ادامه گفت: وزارت ورزش و جوانان با ستاد کل نیروهای مسلح تفاهم نامه ای عقد کرده که به موجب آن در طرح سرباز- مهارت 10 هزار نفر را در 5 استان به صورت پایلوت آموزش داده و سال آینده این تعداد به 100 هزار نفر افزایش پیدا خواهد کرد.
معاون وزیر ورزش و جوانان همچنین از تغییر سن جوانی خبر داد و افزود: امسال بعد از 3 سال شورای عالی جوانان را تشکیل دادیم و براساس مصوبه این شورا سن جوانی تغییر کرد و در بازه 18 تا 35 سال تعریف شد.

http://www.javanannews.ir/fa/News/87489/آموزش-یکصد-هزار-سرباز-برای-جذب-در-بازار-کار
بستن   چاپ