آریا جوان
بیست و ششمین نشست کمیسیون فرهنگی، تربیت بدنی و ورزش کشور
دکتر صالحی امیری : مسأله فرهنگی در ورزش ایران امر درونی است نه ابلاغی / برای کار فرهنگی در ورزش کشور نیازمند برنامه استرتراتژیک و آینده نگر هستیم
يکشنبه 9 دي 1397 - 13:38:08
آریا جوان - رییس کمیته ملی المپیک تاکید کرد که برای کار فرهنگی باید از شکل به سمت محتوا حرکت کنیم و دارای برنامه استراتژیک و آینده نگر باشیم


به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان ، دکتر صالحی امیری در بیست و ششمین نشست کمیسیون فرهنگی، تربیت بدنی و ورزش کشور که صبح امروز با حضور وزیر ورزش و جوانان برگزار شد ، ساختار کنونی مدیریت ورزش کشور را فرهنگی دانست و اظهار داشت :دکتر سلطانی فر و همکارانش مدیرانی با شاخصه های فرهنگی هستند و مسأله فرهنگی در وزارت ورزش و جوانان و کمیته های ملی المپیک و پارالمپیک یک امر درونی و یک ضرورت است و به هیچ وجه ابلاغی و دستوری نیست که باید قدر بدانیم.
وی ادامه داد : اگر بپذیریم که فرهنگ به مثابه رود جاری است و همه کسانی که تشنه هستند در مسیر آن سیراب می شوند ، آنگاه می توانیم تحلیل بهتری از فرهنگ داشته باشیم .
دکتر صالحی امیری با اشاره به این مهم که در ورزش حوزه فرهنگ به مفهوم ارتقا سطح ارزش ها ، هنجارها ، آداب ، رسوم و اخلاق در کنار نشاط اجتماعی باید مورد بررسی قرار گیرد ، تاکید کرد : برای تحقق کار فرهنگی در ورزش کشور باید از شکل فاصله بگیریم و به محتوا برسیم چرا که در کار فرهنگی نباید انتزاعی با ورزش دیده شود و در این عرصه همه عوامل از مربی و ورزشکار تا داور و مدیر همه باید تصویر فرهنگی ارائه دهند .
رییس کمیته ملی المپیک در بخش دیگری از سخنانش شکل گیری کار فرهنگی را با تمرکز بر روی ورزشکاران به عنوان گروه های مرجع مورد توجه قرار داد و تصریح کرد : ورزشکاران اگر در زمین از اخلاق دور شوند این بی اخلاقی به جامعه و تماشاگران هم سرایت می کند که خدا را شکر اکنون بسیار کمتر از گذشته شاهد این اتفاقات هستیم .
دکتر صالحی امیری با بیان اینکه برای کار فرهنگی نیازمند برنامه استراتژیک هستیم ، اظهار داشت : این برنامه باید کلان نگر باشد و وضعیت آینده ورزش کشور را در ده سال آینده ترسیم کند .
رییس کمیته ملی المپیک در ادامه این بحث ، نیازسنجی را در کار فرهنگی مهم بر شمرد و اظهار داشت :کار فرهنگی مجزا از کار قهرمانی نیست و آنچه اهمیت دارد باید اثر بخشی کار فرهنگی را بسنجیم و اگر دنبال اثربخشی هم هستیم نیاز به نیازسنجی داریم.
دکتر صالحی امیری یکی از موارد مهم در اثربخشی کار فرهنگی را در جامعه مخاطب دانش آموزان دانست و تصریح کرد : برنامه ریزی فرهنگی برای دانش آموزان باعث خواهد شد در آینده شاهد تربیت جوان با اخلاق و حضور موثر او در جامعه باشیم .
رییس کمیته ملی المپیک تاکید کرد : اگر دنبال اخلاق محوری ،خضوع و خشوع در عرصه ورزش هستیم باید کار فرهنگی انجام دهیم .
صالحی امیری گفت : کار فرهنگی وقتی اثربخش است که ارتقا سطح اخلاق و فضیلت ؛ کاهش سطح آسیب های اخلاقی افزایش نشاط اجتماعی را به دنبال داشته باشد تا آنگاه بتوانیم بگوییم کار فرهنگی درست انجام داده ایم.

http://www.javanannews.ir/fa/News/88532/دکتر-صالحی-امیری---مسأله-فرهنگی-در-ورزش-ایران-امر-درونی-است-نه-ابلاغی---برای-کار-فرهنگی-در-ورزش-کشور-نیازمند-برنامه-استرتراتژیک-و-آینده-نگر--هستیم
بستن   چاپ