آریا جوان
در سومین کارگروه ورزش و جوانان ستاد فجر چهلم انقلاب اسلامی مطرح شد
احمدی: مردم باید محور همه برنامه ها باشند / ناظمی: باید از قالب دولتی در اجرای برنامه های فجر چهلم خارج شویم
شنبه 15 دي 1397 - 19:26:34
آریا جوان - سرپرست معاونت فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان با بیان این که مردم صاحب انقلاب هستند و در موقعیت های مختلف کشور در توسعه، رشد و تثبیت انقلاب اسلامی نقش اصلی را ایفا کرده اند، گفت: وجهه مردمی بودن باید محوریت همه برنامه های فجر چهلم انقلاب اسلامی باشد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان ، عبدالحمید احمدی سرپرست معاونت فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان در سومین کارگروه ورزش و جوانان ستاد فجر چهلم انقلاب اسلامی با تشکر از حضور فعال همه اعضا گفت: امیدوارم بتوانیم با همفکری و همدلی برنامه های خوبی را برای فجر چهلم انقلاب اسلامی پیش بینی کنیم.
احمدی با بیان اینکه 21 کارگروه در ستاد ملی فجر چهلم تبیین شده است، گفت: یکی از این کارگروه ها، ورزش و جوانان است که سعی کردیم با هماهنگی و انسجام همه بخش ها، برنامه ها را پیش ببریم.
وی با بیان اینکه دو انتظار از همه اعضا در این کارگروه وجود دارد، گفت: انتظار اول تبیین دستاوردها و ارائه کارنامه چهل ساله انقلاب اسلامی در حوزه تربیت بدنی است که به واقع حرکت گسترده و وسیعی در توسعه ورزش در ابعاد مختلف صورت گرفته است.
احمدی تاکید کرد: بر اساس تاکید دکتر سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان باید گزارشی کامل و مکتوبی از دستاوردهای 40 سال انقلاب اسلامی در همه حوزه ها ارائه و به مردم اطلاع رسانی کنیم.
وی ادامه داد: در توسعه زیرساخت ها و فضاهای ورزشی اقدامات ارزنده و گسترده‌ای صورت گرفته و همچنین در عرصه ورزش قهرمانی، همگانی ، بانوان، جانبازان و معلولین، روستایی و عشایری، دانش آموزی، دانشجویی، نیروهای مسلح، شهرداری و سایر حوزه ها مثل حوزه های رسانه‌ای، علمی، آموزشی و فرهنگی ورزش حرکت های بسیار ارزشمندی در این چهل سال انجام شده است که گزارش کامل و مکتوبی از همه این اقدامات را در ایام دهه فجر منتشر می کنیم.
احمدی گفت: فجر چهلم انقلاب اسلامی موقعیت بسیار مناسبی است که دستاوردهای انقلاب اسلامی در قالب های مختلف به مردم ارائه شود و در این بین استفاده از همه ظرفیت های رسانه ای جهت اطلاع رسانی به مردم که چه گامهای بلندی در این حوزه برداشته شده است ضروری است.
سرپرست معاونت فرهنگی و توسعه ورزش همگانی برگزاری رویدادهای ورزشی در قالب جشنواره ها، مسابقات و برنامه های ورزشی با مشارکت و حضور گسترده مردم را انتظار دوم کارگروه ورزش و جوانان فجر چهلم دانست و گفت: وجهه مردمی باید محوریت همه برنامه ها باشد. مردم صاحب انقلاب هستند و در موقعیت های مختلف کشور در توسعه، رشد و تثبیت انقلاب اسلامی نقش اصلی را ایفا کرده اند.
وی تصریح کرد: در این برهه حساس کشور که دشمنان سعی در تزریق یاس و ناامیدی به جامعه دارند، ما باید با ابزارهای مختلفی که داریم با جنگ روانی دشمن مقابله کنیم و آنها را ناکام بگذاریم.
احمدی گفت: باید با استفاده از همه ظرفیت‌های کشور شور و نشاط و امید که نیاز جامعه است را منتقل کنیم. باید در این روزهای باقی مانده تا ایام دهه مبارک فجر از طریق ورزش نشاط و امید را به جامعه تزریق کنیم وحضور مردم از اقصی نقاط کشور باید در برنامه ها مورد توجه قرار بگیرد.
معاون وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه ورزش به غیر از ایجاد روحیه نشاط و شادابی در جامعه می‌تواند انسجام، وحدت و همبستگی ملی را تحکیم کند، گفت: بنابراین باید همه اقوام و فرهنگ ها از سراسر کشور که ظرفیت بزرگ ما هستند را در برنامه ها در نظر بگیریم.
وی با اشاره به مسابقات فوتبال جام ملتهای آسیا گفت: پیروزی های تیم ملی فوتبال می تواند جلوه‌ای از شور، نشاط، امید و همبستگی را در جامعه رقم بزند که امیدواریم اعضای تیم ملی فوتبال ایران مثل جام جهانی که درخشیدند در مسابقات جام ملت های آسیا نیز باعث خوشحالی و شادمانی مردم شوند.
عبدالحمید احمدی در پایان گفت: این جلسه صرفا به برنامه های ورزشی فجر چهلم پرداخته شد و برنامه های حوزه جوانان نیز از طریق معاونت ساماندهی امور جوانان انجام و به این کارگروه اعلام خواهد شد.
همچنین مازیار ناظمی مدیرکل روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ورزش و جوانان در این جلسه توضیحاتی در خصوص جشنواره نماهنگ ها به اعضا ارائه کرد و گفت: در این جشنواره قصد داریم اقدامات ارزشمند بخشهای مختلف کشور در حوزه ورزش و تربیت بدنی که امید و اعتماد بین مردم را تقویت می کند در قالب کلیپ های کوتاه جمع آوری و در دسترس عموم قرار دهیم.
ناظمی به مرمی برگزار شدن برنامه ها تاکید کرد و افزود: باید از قالب دولتی در برگزاری برنامه های فجر چهلم خارج شویم و مردم را در متن برنامه ها ببینیم.
وی همچنین به تمرکز زدایی برنامه ها در ایام دهه فجر و ارائه گزارش عملکرد و اطلاع رسانی آن به مردم توسط همه اعضا و بخشهای مختلف کشور تاکید کرد.
در این جلسه زهرا سادات موسوی سرپرست معاونت توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان ، روسای فدراسیونهای « ورزش جانبازان و معلولین»، « ورزش روستایی، عشایری و بازی های بومی، محلی»، « ورزش همگانی » و نمایندگان وزارت آموزش و پرورش، نیروهای مسلح، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، شورای عالی انقلاب فرهنگی، دانشگاه آزاد، شبکه سه سیما و شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی برنامه های خود اعلام کردند.

http://www.javanannews.ir/fa/News/90717/احمدی--مردم-باید-محور-همه-برنامه-ها-باشند---ناظمی--باید-از-قالب-دولتی-در-اجرای-برنامه-های-فجر-چهلم-خارج-شویم
بستن   چاپ