آریا جوان
علایی مقدم:جهان پهلوان تختی اسوه اخلاق و مردانگی و الگوی کامل برای ورزشکاران است
دوشنبه 17 دي 1397 - 14:55:02
آریا جوان - مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوبن بمناسبت 17 دی ماه سالگرد درگذشت جهان پهلوان تختی در جمع معاونین و کارشناسان اداره کل ورزش و جوانان استان گفت:جهان پهلوان تختی الگوی کامل رعایت اخلاق پهلوانی است و این اخلاق و منش در ورزش باید در اولویت فعالیت قهرمانان و ورزشکاران باشد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان و به نقل از روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان استان قزوین؛عباس علایی مقدم مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین بمناسبت 17 دی ماه سالگرد درگذشت جهان پهلوان تختی در جمع معاونین و کارشناسان اداره کل ورزش و جوانان استان گفت:جهان پهلوان تختی الگوی کامل رعایت اخلاق پهلوانی است و این اخلاق و منش در ورزش باید در اولویت فعالیت قهرمانان و ورزشکاران باشد.
وی افزود: همیشه یاد و خاطره این بزرگوار به بهترین وجه ممکن باقی خواهد ماند؛ از این‌رو فقط نباید سالی یک مرتبه درباره وی صحبت شود؛ بلکه باید همیشه از خصلت و مردانگی‌های تختی برای جوانان و نوجوانان سخن گفته شود تا ورزشکاران نسل جدید تختی را الگوی خود قرار دهند.علایی مقدم جهان پهلوان تختی را به عنوان الگوی کامل رعایت اخلاق پهلوانی معرفی کرد و افزود: این اخلاق و منش در ورزش باید در اولویت باشد و نباید در حاشیه قرار بگیرد. مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین با اشاره به وجه تمایز جهان پهلوان تختی نسبت به دیگر قهرمانان اظهار داشت: لطف خداوند شامل حال جهان پهلوان تختی شد؛ وی همواره در خاطره‌ها باقی خواهد ماند و برای همیشه زنده است، تختی همیشه در قلب ما به عنوان یک قهرمان صرف نبوده است و او را به عنوان یک پهلوان کامل می‌شناسیم.
علایی مقدم اظهار داشت: مردم استان قزوین از گذشته با خصلت پهلوانی شناخته شده‌اند و ما پهلوانان بزرگی را در قزوین داشته و داریم و ورزشکاران باید به گونه‌ای رفتار کنند که این خصلت ارزشمند خدشه‌دار نشود.
مدیرکل ورزش و جوانان اسستان قزوین در خاتمه گفت: جوانان سعی کنند تنها یک قهرمان نباشند؛ بلکه پهلوان باشند و اگر می‌خواهند حرفی برای گفتن در ورزش قهرمانی داشته باشند؛ باید مسیر جهان پهلوان تختی را که همان پهلوانی است در پیش بگیرند.

http://www.javanannews.ir/fa/News/91712/علایی-مقدم-جهان-پهلوان-تختی-اسوه-اخلاق-و-مردانگی-و-الگوی-کامل-برای-ورزشکاران-است
بستن   چاپ