آریا جوان
رونمایی Mobvoi از ساعت های هوشمند TicWatch E2 و TicWatch S2
چهارشنبه 19 دي 1397 - 20:12:42
آریا جوان - Mobvoi ساعاتی پیش در نمایشگاه CES 2019 از دو ساعت هوشمند TicWatch E2 و TicWatch S2 مبتنی بر سیستم‌عامل Wear OS رونمایی کرد.

TicWatch E2 و TicWatch S2 که امروز در جریان برگزاری نمایشگاه CES 2019 معرفی شدند، نخستین ساعت‌های مبتنی بر Wear OS شرکت Mobvoi به‌شمار می‌آیند و از یک مجموعه ویژگی خاص تحت عنوان TicMotion بهره می‌برند. این شرکت می‌گوید که ساعت‌های هوشمند جدیدش، توانایی تشخیص انواع فعالیت‌های بدنی کاربر را دارند تا از این طریق به‌صورت خودکار با شرایط تطبیق پیدا کنند و بهترین عملکرد را از خود نشان دهند؛ برای مثال، اگر کاربر شروع به دوچرخه‌سواری کند، این ساعت‌ها به‌صورت خودکار شروع به پایش آمار مرتبط به این نوع فعالیت نظیر تعداد پدال‌ها خواهند کرد. به‌عبارتی، الزاما نیازی نیست که کاربر قبل از شروع دوچرخه‌سواری، ساعتش را در حالت مخصوص این ورزش قرار دهد. این دو ساعت با نام‌های TicWatch E2 و TicWatch S2 (به‌ترتیب مخفف عبارت‌های Express و Sport) در حقیقت مدل جدید دست‌بندهای تناسب‌اندام TicWatch E و TicWatch S به‌شمار می‌آیند که ابتدا در سال 2015 از طریق پویش کیک‌استارتر معرفی و عرضه شدند. بدنه‌ی هر دوی این ساعت‌ها به‌اندازه‌ای مقاوم است که می‌تواند در مقابل فعالیت‌های بدنی شدید دوام بیاورد و مشکلی برایش پیش نیاید.
این ساعت‌ها تا فشار 5 اتمسفری در مقابل نفوذ آب از خود مقاومت نشان می‌دهند تا کاربر بتواند به‌سادگی فعالیت‌های شنا کردن خود را پایش کند. E2 و S2 تا حد زیادی مشخصات فنی مشابه هم دارند؛ از جمله اینکه هردوی آن‌ها دارای تراشه‌ی منسوخ‌شده‌ی اسنپدراگون Wear 2100 کوالکام به‌‌همراه نمایشگر 1.39 اینچ AMOLED و باتری با ظرفیت 415 میلی‌آمپرساعت هستند. شاید بزرگ‌ترین تفاوت بین این دو ساعت هوشمند را بتوان این موضوع به‌شمار آورد که ساعت TicWatch S2 مقاومت بالاتری از خود نشان می‌دهد. این ساعت در حال حاضر مراحل مربوط به گرفتن گواهی مقاومت از ارتش ایالات متحده‌ی آمریکا را می‌گذراند و احتمالا به‌زودی آن را دریافت می‌کند. سازنده‌ی E2 و S2 می‌گوید که این ساعت‌ها با استفاده از مجموعه‌‌ی ویژگی TicMotion حتی می‌توانند نحوه‌ی شنا کردن شما را نیز تشخیص دهند که در نوع خود بسیار جالب است. با گذر زمان از طریق آپدیت‌های OTA ویژگی‌های جدیدی به این ساعت‌ها اضافه خواهد شد. به‌ هنگام پوشیدن این ساعت‌ها، اگر مچ دست خود را بالا بیاورید، دستیار گوگل اسیستنت فعال می‌شود. این ساعت‌ها همچنین از ژست‌های دیگری نیز پشتیبانی می‌کنند.
Mobvoi می‌گوید که در آینده، توانایی تشخیص سقوط از ارتفاع (قابلیتی شبیه به اپل واچ سری 4 ) را به این ساعت‌ها اضافه خواهد کرد. این ساعت‌ها همچنین از دیگر حسگرهای معمول ساعت‌های هوشمند نظیر شتاب‌سنج، ژیروسکوپ و سنجش ضربان قلب بهره‌مند هستند. تاکنون صحبتی در مورد تاریخ عرضه و قیمت این محصولات مطرح نشده است. در پایان از شما دعوت می‌کنیم به‌منظور مشاهده‌ی مشخصات فنی و قیمت گجت های پوشیدنی نظیر ساعت‌های هوشمند ، به بانک محصولات زومیت مراجعه کنید.

برای مشاهده کلیه اخبار و مقالات و تماشای ویدیوهای مرتبط با نمایشگاه به صفحه اختصاصی CES 2019 مراجعه کنید.

http://www.javanannews.ir/fa/News/92462/رونمایی-Mobvoi-از-ساعت-های-هوشمند-TicWatch-E2-و-TicWatch-S2
بستن   چاپ