آریا جوان
جوانانی که نشان دادند هیچ چیز مانع راهشان نیست/ ساخت محصولاتی که یک سر و گردن بالاتر از نمونه‌ خارجی هستند
یکشنبه 23 دی 1397 - 10:29:55 AM
باشگاه خبرنگاران جوان
اریا جوان-جوانانمان در دانشگاه‌ها و شرکت‌های دانش بنیان موفق به تولید محصولات بسیار خوبی برای اولین بار در کشور شده‌اند، محصولاتی که سبب پیشرفت کشور و روشن شدن افق های پیش روی  می‌شود.

شرکت‌های دانش‌بنیانی که امروز از مرز 3 هزار عدد گذشته‌اند توانسته‌اند رشد پیشرفت بسیاری را برای ایران به بار بیاورند و در دل همین شرکت‌ها محصولات هایت ساخته می‌شوند.

احمد رشید یکی از محققان کشورمان موفق به تولید محصولات هایتک برای اولین بار در کشور و در شرکت دانش‌بنیان خود شده‌است.

تولید دزدگیر هوشمند برای اولین بار در کشور 

یکی از مهمترین اختراعاتی که  سال گذشته توسط این شرکت دانش‌بنیان تولید شد دزد‌گیر هوشمند خودرو بود که قبل از آن در کشور وجود نداشت.

این مخترع کشورمان در گفت و گو با خبرنگار درباره محصولی که موفق به تولید آن شده‌است گفت: در گذشته این محصول به صورت عمومی در بازار وجود داشت اما شرکت دانش بنیان ما به صورت جدید و با ویژگی‌های بیشتر موفق به تولید آن شده است.

جوانانی که نشان دادند هیچ چیز مانع راهشان نیست/ ساخت محصولات و دستگاه‌هایی که یک سر و گردن بالاتر از نمونه‌های خارجی هستند  

مدیر این شرکت دانش بنیان با بیان اینکه طراحی بومی شرکت خودمان  را روی این دزد‌گیر قرار داده‌ایم، اظهار کرد:  هنگامی که اتفاق ناگواری برای خودرو پیش آید این دزدگیر به صاحب خود و از طریق تلفن همراه هشدار می‌دهد؛  این هشدارر روی تلفن همراه  نمایان می‌شود و  به وسیله  پیام کوتاه  هشدار می‌دهد که برای خودرو  مشکلی همچون سرقت پیش آمده است.

سنسورهای مختلفی که وضعیت خودرو را ارزیابی می‌کنند

رشید با بیان اینکه در این دزد‌گیر سنسور‌های مختلفی وجود دارد گفت: به وسیله هشداری که روی تلفن همراه نمایش داده می‌شود می‌توان متوجه شد که کدام یک از سنسور ها فعال شده‌اند، برای مثال هر یک از مشکلات  خودرو دارای سنسور مخصوص به خود هستند  و به کمک این سنسور‌ها می‌توان تشخیص داد که آیا خودرو حرکت کرده  یا به سرقت رفته است.

وی ادامه داد: از جمله ویژگی های این دزد‌گیر می‌توان به قابلیت کنترل از راه دور آن اشاره کرد؛  به وسیله تنظیمات مختلف امنیت خانواده در هنگام حرکت ماشین با  سرعت بالا را می‌توان  تضمین کرد، همچنین  دزدگیر  این توانایی را دارد که برای خودرو محدوده جغرافیایی مخصوصی را  مشخص کند  و بر این اساس  هنگامی که خودرو از  محدوده مشخص شده  خارج شد سریعا به صاحب اصلی خود  خبر می‌دهد.

جوانانی که نشان دادند هیچ چیز مانع راهشان نیست/ ساخت محصولات و دستگاه‌هایی که یک سر و گردن بالاتر از نمونه‌های خارجی هستند 

مدیر این شرکت دانش بنیان ادامه داد: برخی  مواقع پیش می‌آید که خودرو هنگام شب تصادف می‌کند و هیچ یک از اعضای خانواده از آن خبر ندارند اما به وسیله این دزد‌گیرهوشمند می‌توان موقعیت جغرافیایی خودرو را تشخیص  و مسیر‌یابی درست را انجام داد.

ساخت این دزد‌گیر هوشمند و بومی سازی آن در شرکت دانش بنیان یکی از آرزو‌هایی بود که در گذشته خواهان تحقق  آن بودیم اما امروز در شرکت‌های ‌ دانش بنیان و با کیفیت بسیار بهتر از نمونه خارجی خود تولید شده‌اند.

دستگاهی که ایران را خودکفا کرد  

این شرکت دانش بنیان همچنین موفق به تولید دستگاه تصحیح کننده حجم الکترونیکی گاز شده است، از این دستگاه در شرکت ملی گاز استفاده می‌شود.

در گذشته برای استفاده از این دستگاه مجبور بودیم  پول زیادی را خرج کرده و از دیگر کشورهای جهان آن‌هارا خریداری کنیم اما اکنون با نصف قیمت  نمونه خارجی خودمان در شرکت‌های دانش بنیان داخلی آن را  تولید می‌کنیم.

رشید درباره دستگاه تصحیح کننده حجم الکترونیکی گاز گفت: این دستگاه در داخل تولید و موفق به کسب تمام استاندارد‌های اروپا شده است و هزار عدد آن به شرکت‌های گاز سراسر کشور فروخته شده‌اند.

جوانانی که نشان دادند هیچ چیز مانع راهشان نیست/ ساخت محصولات و دستگاه‌هایی که یک سر و گردن بالاتر از نمونه‌های خارجی هستند

مدیر این شرکت دانش‌بنیان با بیان اینکه این دستگاه در ایستگاه‌های ‌های پر فشار و توربینی نصب می‌شود اظهار کرد: رقم دقیق حجم استفاده از گاز را تنها به کمک این دستگاه می‌توان تشخیص داد و هنگامی که مامور گاز می‌خواهد رقم صحیح مصرف مشترکان را قراعت کند باید از دستگاه ایرانی استفاده کند.

همت جوانان  زمینه ساز ساخت محصولات هایتک ایرانی  

این دو دستگاه نمونه‌هایی موفق هستند که در داخل شرکت‌های دانش بنیان تولید شده اند؛ دستگاه‌هایی که تا قبل از این نمونه داخلی نداشتند و برای خرید آنها باید پول زیادی خرج می شد تا از کشورهای دیگر آنها را تامین می‌کردیک به کمک شرکت‌های دانش‌بنیان به همت جوانان بسیاری از محصولاتی که داشتنشان آرزویمان بود در داخل کشور تولید می‌شوند.

علاوه بر این محصول محصولات بسیار دیگری هستند آنها هم در شرکت های دانش بنیان ساخته می‌شود جوانان نشان دادند که برای ساخت محصولات هیچ محدودیتی ندارند و دانش از دیگر مخترعان جهان بسیار بیشتر است.


http://www.javanannews.ir/fa/News/93463/جوانانی-که-نشان-دادند-هیچ-چیز-مانع-راهشان-نیست--ساخت-محصولاتی-که-یک-سر-و-گردن-بالاتر-از-نمونه‌-خارجی-هستند
بستن   چاپ